Ponad 40 mln zł przeznaczonych zostanie na poprawę infrastruktury i rozwój turystyki wodnej w Elblągu, Tolkmicku, Fromborku, Braniewie i Nowej Pasłęce. W naszym regionie modernizowane i budowane mają być ośrodki wodne, przyczółki oraz porty żeglarskie.
13 maja w naszym mieście, z inicjatywy Jerzego Wcisły, dyrektora elbląskiego Biura Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, doszło do spotkania przedstawicieli marszałków województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego w sprawie realizacji projektu „Pętla Żuław”. Stronie warmińsko-mazurskiej przewodniczył członek Zarządu Adam Żyliński, a stronie pomorskiej wicemarszałek Mieczysław Struk. Najważniejsze ustalenia są takie, że co czwarta złotówka w programie „Pętla Żuław” zostanie wydana na Warmii i Mazurach.
W ramach projektu „Pętla Żuław” mają być realizowane zadania służące rozwojowi turystyki wodnej na pomorskim i warmińsko-mazurskim odcinku międzynarodowej drogi wodnej E-70, łączącej Antwerpię i Berlin z Kaliningradem i Kłajpedą. Docelowo ma ona być ważnym gospodarczo szlakiem transportowym i turystycznym.
Z inicjatywy marszałków obu województw od blisko roku przygotowywany jest projekt „Pętla Żuław”, w ramach którego mają zostać wykonane zadania poprawiające infrastrukturę turystyczną, żeglowność szlaków i ich oznakowanie. Łącznie w miastach i gminach obu województw zaplanowano wykonanie ponad 30 zadań, z tego pięć na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
- W Elblągu mają zostać zmodernizowane ośrodki wodne Bryza i Jachtklubu za łączną kwotę 5,3 mln zł. W Tolkmicku ma zostać zbudowany przyczółek do przeprawy promowej za 8 mln zł, a we Fromborku na modernizację portu planuje się wydać prawie 27 mln zł. Około 1 mln zł pochłoną natomiast inwestycje w porty żeglarskie w Braniewie i Nowej Pasłęce – wymienia Jerzy Wcisła.
Powyższe projekty stanowią ok. 17 proc. wartości wszystkich projektów, które mają być zrealizowane w ramach „Pętli Żuław”. Wstępnie szacuje się, że w ramach „Pętli Żuław” zostanie zainwestowane ponad 40 mln euro. Podczas spotkania przedstawicieli obu marszałków w Elblągu uzgodniono, że udział projektów z naszego województwa powinien być zwiększony do 25 proc.
Szanowni Państwo " to już wszystko było". Żądam usunięcia rtęci z Zatoki Elbląskiej - czyli przedwojennego portu morskiego handlowego na Zalewie Wiślanym w Elblągu- obecnie rezerwatu przyrody Zatoka Elbląska. Badania, normy i wiele dokumentów na stronie internetowej rafzen.pl Jerzy Kulas
Lepiej kurna puście pociągi na linii 503a czyli (Elbląg -) Tropy - Braniewo. W wolne dni na plażę w Kadynach jeździ mnóstwo ludzi, a mogłoby jeszcze więcej, w dodatku taniej i wygodniej. :/
Focista, Tropy k. Elbląga, czy Tropy Igły między Sztumem a Dzierzgoniem ? Bo jezeli te pierwsze to tam nawet furmanką konną jest ciężko dojechać. A tak w ogóle to coś Ci się w główce pomerdało z tym przebiegiem linii kolejowej (Elbląg-Tropy (?!?!?!?!) - Suchacz-Kadyny. To zaiste rewelacja ~!