Wtorek, 26.11.2024, Imieniny: Konrad, Leonard, Sylwester
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Rękojmia za wady

03.04.2007, 19:31:45 Rozmiar tekstu: A A A

Konsument pyta: "Trzy miesiące temu zakupiłem obuwie do codziennego użytku. Teraz ujawniła się wada. Chcę złożyć reklamację. Czy mogę skorzystać z przepisów dotyczących rękojmi za wady? - odpowiada Radosław Rzepecki z Inspekcji Handlowej w Elblągu.

Od dnia 01.01 2003 r. przepisów dotyczących rękojmi określonych w kodeksie cywilnym nie stosuje się do sprzedaży konsumenckiej. Jest to moment, kiedy w życie weszła ustawa z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i to jej przepisy mają moc obowiązującą, w tym przypadku, w relacji przedsiębiorca – konsument. Dlatego też składając reklamację obuwia można zrobić to na podstawie cytowanej ustawy konsumenckiej.

Normy tego aktu prawnego stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Trzeba pamiętać, że reklamację należy złożyć przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia wady. Natomiast odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność obuwia z umową wynosi 2 lata.

Przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi obowiązują w relacjach pomiędzy dwoma przedsiębiorcami.

Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (2)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ Arti
    Środa, 04.04

    Pytanie dodatkowe: Czy jeśli mama na takie obuwie gwarancje rok czasu, to czy po jej wygaśnięciu moge się jeszcze domagać reklamacji na podstawie ww ustawy?

  2. 2
    0
    ~ Radosław Rzepecki
    Czwartek, 05.04

    Odpowiedz: Można złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową czyli na podstawie tej ustawy. Odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 2 lata od dnia zakupienia obuwia. Zgodnie z art. 13 ust 4 (...) gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową. Postaram się się przygotować nieco szerszą informację. Radosław Rzepecki IH w Elblągu

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.94017910957336