Urząd Miejski poinformował, że rozpoczął przygotowania do realizacji zadań związanych z zimowym utrzymaniem Miasta.
Z doświadczeń z lat ubiegłych wynika, że wielu właścicieli nieruchomości nie wywiązuje się z ustawowego obowiązku uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Obowiązek ten nakłada ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wielokrotnie po interwencjach mieszkańców służby miejskie odśnieżały chodniki, których odśnieżenie należało do obowiązku właściciela nieruchomości.
Aby w tym roku uniknąć podobnej sytuacji, podjęto następujące rozwiązanie. Z przetargu ogłoszonego przez Urząd Miejski na zimowe utrzymanie chodników, wyłączone zostały chodniki, których utrzymanie należy do obowiązków właścicieli przylegających do tych chodników nieruchomości. Jednak wybrany przez Miasto wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia umów na odśnieżanie chodników z właścicielami nieruchomości do nich przylegających, z zastosowaniem cen nie wyższych niż przyjęte w umowie podpisanej z Miastem. Oczywiście jeżeli właściciele ci wyrażą zainteresowanie podpisaniem umowy.
O powyższych uregulowaniach Urząd Miasta poinformował już teraz, aby właściciele nieruchomości mogli przygotować się organizacyjnie i finansowo do prawidłowego utrzymywania chodników w okresie zimowym. Straż Miejska będzie na bieżąco kontrolować i egzekwować wykonywanie tego obowiązku.