Już po raz szósty ostrzegamy przed niebezpieczeństwem związanym ze skokami do wody. Nie chodzi o to, by zabronić skoków. Zależy nam by młody człowiek, decydując się na taki krok był świadomy jego konsekwencji. Dlatego tak ważne jest uświadomienie młodzieży konsekwencji ich czynów. Nie potrzeba wiele, aby wypoczywać bezpiecznie – wystarczy, że każde wejście do wody będzie przemyślane, a skok oddany umiejętnie i w miejscu do tego przeznaczonym – mówi Piotr Pawłowski, prezes Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Celem akcji jest ostrzeżenie młodych ludzi przed konsekwencjami lekkomyślności oraz informowanie, jak pomóc ofiarom skoków do wody. Częścią kampanii był cykl szkoleń dla nauczycieli z całej Polski.
Działania związane z kampanią „Płytka Wyobraźnia to kalectwo” są wspierane przez dystrybucję materiałów edukacyjnych oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej. Działania outdoorowe będą prowadzone m.in. na dworcach kolejowych oraz w pogotowiach ratunkowych. Idee kampanii rozpowszechnia również Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz organizacje pozarządowe działające na terenach szczególnie dotkniętych problemem - Pomorzu, Mazurach oraz Warmii. W akcję zaangażowała się również TVP. W okresie wakacyjnym na wszystkich kanałach będzie emitować spot ostrzegający młodych ludzi przed nierozważnymi skokami.
Więcej informacji na temat kampanii, funduszu Pierwszy Krok (którego celem jest wspieranie ofiar skoków do wody) oraz metod udzielania pierwszej pomocy można znaleźć na www.plytkawyobraznia.pl
Krzysztof Caban