Poniedziałek, 25.11.2024, Imieniny: Katarzyna, Erazm, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Działalność IH w roku 2005

17.03.2006, 14:28:52 Rozmiar tekstu: A A A

244 wniosków o mediację załatwiono w roku ubiegłym w elbląskiej Delegaturze Inspekcji Handlowej. 159 wniosków załatwiono pozytywnie, a 85 z negatywnym rezultatem dla konsumenta. W 2005 roku bezpośrednio udzielono blisko 1110 porad konsumentom.

Najczęściej wnioski o mediację dotyczyły artykułów przemysłowych - 233 wnioski. W dalszej kolejności obuwia - 186, sprzętu RTV i AGD - 7, mebli - 6, sprzętu komputerowego - 2, części motoryzacyjnych - 2 i innych. Pozostałe prośby, dotyczyły wad odzieży, okien oraz biżuterii.

- Konsumenci głównie zarzucali sprzedawcy nie uznawanie ich reklamacji – informuje Bronisława Walawska-Pawlak, dyrektor IH w Elblągu. - Sprzedawcy jako główną  przyczynę nie uznawania  roszczeń konsumenta wskazywali uszkodzenia mechaniczne, niewłaściwe użytkowanie lub brak konserwacji towaru. Poważną trudnością  w dochodzeniu roszczeń konsumenta było nie posiadanie dowodów zakupu towaru – przyznaje Bronisława Walawska-Pawlak.

11 wniosków  o mediację w roku 2005 dotyczyło niewłaściwej jakości usług. Najczęściej kwestionowano świadczenie usług remontowo–budowlanych - 4 wnioski, pralniczych - 3,  usług motoryzacyjnych - 1, fryzjerskich - 1 oraz innych różnych usług.

Pozytywne załatwienie wniosku o mediację polegało głównie na doprowadzeniu do zgodności towaru z umową poprzez naprawę, obniżkę wartości towaru w stopniu satysfakcjonującym konsumenta, wymianie towaru wadliwego na towar wolny od wad bądź w ostateczności rozwiązaniu umowy sprzedaży i zwrotu równowartości w gotówce za reklamowany towar.

- W dalszym ciągu poważnym problem konsumentów jest nie przyjmowanie przez przedsiębiorców zwrotu  pełnowartościowych towarów – przyznaje Pani dyrektor. -  Tutaj jednak nie możemy pomóc, gdyż sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towarów pełnowartościowych, chyba że taki zwrot będzie z nim uzgodniony przed zakupem lub sam taką możliwość  zadeklaruje. Wyjątkami są umowy zawierane na odległość i poza siedzibą przedsiębiorstwa, gdzie istnieje możliwość zwrotu towaru pełnowartościowego – dodaje Bronisława Walawska-Pawlak.

Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.96286797523499