Nie wszyscy wiedzą, ale od niedawna w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu działa rzecznik praw pacjenta. Funkcję tą pełni Irena Tararuj.
Do rzecznika ze swoimi uwagami mogą zgłaszać się wszyscy ci, którzy chcą poznać swoje prawa. Osoby, które uważają, że np. zostały nieuprzejmie i źle potraktowani przez personel szpitala, bądź są zaniepokojeni długim czasem oczekiwania na zabieg.
Irena Tararuj przyjmuje tylko w sprawach związanych bezpośrednio z działalnością szpitala wojewódzkiego. Jak zastrzega – nie wchodzi w kompetencje rzecznika odpowiedzialności zawodowej, szczególnie w sprawach związanych z ewentualnym błędem w sztuce lekarskiej.
Rzecznik przyjmuje wszystkich pacjentów szpitala codziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 12.00 do 14.00 w głównym sekretariacie. Ponadto z rzeczniczką skontaktować można się telefonicznie pod numerem: 0 55 239 58 17, bądź drogą elektroniczną: irenatararuj@op.pl.
Warto nadmienić, iż o pomóc można się zgłaszać, także do rzecznika praw pacjenta przy warmińsko-mazurskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. Funkcję tę pełni Bogusława Leszczyńska, która przyjmuje w każdą trzecią środa miesiąca, w siedzibie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału NFZ, delegatura w Elblągu przy ul. Bema 18, w godzinach od 10.00 do 14.00, tel. 0 55 235 45 88, e-mail: rzecznik.pp@nfz-olsztyn.pl.
Z panią rzecznik można kontaktować się również osobiście w Olsztynie, w siedzibie Wojewódzkiego Oddziału NFZ przy ul. Żołnierskiej 16, w dni powszednie, w godzinach 8.00–16.00 lub telefonicznie – 0 89 539 97 93.