Piątek, 24.01.2025, Imieniny: Felicja, Rafal, Tymoteusz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Banner Elbląga wśród najgorszych polskich reklam 2011 roku

28.11.2011, 13:06:05 Rozmiar tekstu: A A A
Banner Elbląga wśród najgorszych polskich reklam 2011 roku
Jeden z bannerów Elbląga stanął przy dawnej drodze E7 w Zielonym Grądzie (fot. Rafał Kadłubowski)

Promująca nasze miasto m.in. przy drodze nr 7, reklama bannerowa "Malowniczy Elbląg zaprasza", znalazła się w gronie zgłoszonych do konkursu "Chamlet", na najgorsze reklamy ubiegłego roku. Do konkursu zgłoszono łącznie 336 projektów. Najwięcej – aż 89 reklam telewizyjnych.

Organizatorami konkursu są: zakład projektowania komunikacji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (wydział zamiejscowy we Wrocławiu) i organizacja naukowa projekt.design.

Najgorsze reklamy zgłaszać mogli internauci. To reklamy telewizyjne, prasowe, zewnętrzne, społeczno-polityczne i tzw. programy communication-desing. Łączy je jedno - wszystkie wzbudzają śmiech lub politowanie. Absurdy i niedostatki chamletowych reklam można by wymieniać i wymieniać. Mają słabe hasła reklamowe, opierają się na prostych skojarzeniach, seksizmie, a często zwykłej głupocie. Wśród zgłoszonych reklam znalazł się także wielkoformatowy banner reklamujący nasze miasto wzdłuż trasy E7 i 500 w Kazimierzowie, Pasłęku i w Zielonym Grądzie. Elbląska reklama zawiera hasło "Malowniczy Elbląg zaprasza" oraz przedstawia rysunek Bramy Targowej, jako główny motyw plakatu. Więcej na ten temat pisaliśmy w czerwcu (szczegóły w odnośniku do artykułu).

Na szczęście banner Elbląga nie został nominowany w żadnej z 5 kategorii do finałowej pięćdziesiątki najgorszych reklam 2011 roku.

W miniony piątek, 25 listopada jury konkursu "Chamlet": prof. Michael Fleischer, Dirk Henkelmann (TBWA Germany), prof. Dariusz Doliński, psycholog społeczny, prof. Grażyna Hebrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Aleksy Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), prof. Jerzy Jastrzębski , prof. Andrzej Zawada i dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), dokonało wyboru najlepszych z najgorszych reklam.

Zwycięskimi reklamy uznano: rozbierającą się przed kamerą Katarzynę Lenart z SLD, oskubaną z piór kurę zachęcającą, by ją zjeść, i dwie półnagie modelki przy haśle reklamowym "druga sztuka gratis". Do 2 grudnia także internauci poprzez stronę wroclaw.gazeta.pl mogą głosować na nagrodę "the best of the best" - "Super Chamleta".

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 13

%92.3 %7.7


Komentarze do artykułu (37)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --2
    ~ jajajaa
    Poniedziałek, 28.11

    Głosujmy na Elbląg, to jest swego rodzaju reklama :D

  2. 2
    --10
    ~ malownicza mieszkanka
    Poniedziałek, 28.11

    I bardzo dobrze, że ta nominacja nie przeszła bo uważam, że reklama jest rewelacyjna! Jest prosta i zapada w pamięć. Świetna gra słów. No i co najważniejsze reklama ma trafiać do całego społeczeństwa - zatem także do dzieci czy osób mniej inteligentnych(a takich nie brakuje w pojazdach na drogach, przy których postawiono banery:) )

  3. 3
    +9
    ~ anonim
    Poniedziałek, 28.11

    Jaki prezydent - taka reklama.

  4. 4
    +3
    ~ Obiektywny
    Poniedziałek, 28.11

    Ale tu chodzi że , Tytus Romek I Atomek zapraszają do ELB!! a nie Koziołek Matołek do Pacanowa !! Taka to reklama . Na 100% to nie można tej reklamy zaliczyć jako promocja Elbląga :-(( Bohomazami sie tylko pokazuje że Elbląg nie ma tak naprawdę nic ciekawego do zaoferowania:-((

  5. 5
    +7
    ~ Edgar
    Poniedziałek, 28.11

    malownicza mieszkanka gratuluje bezguścia! Nawiązując do powołanej w zeszłym roku komórki w urzędzie jaką jest Wydział (Departament) Komunikacji Społecznej, który to miał stworzyć MARKĘ Elbląg i mocno promować miasto (każdy wie jak wcześniej wyglądała promocja) zarówno pod kątem estetyki materiałów informacyjnych i jak samych działań promocyjnych, wypuszczenie takiego bubla estetycznego i to przy S7 chyba nie jest krokiem milowym do przodu. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że nie piję w zakres podjętych działań promocyjnych, bo bez dwóch zdań jest o niebo lepiej. Chodzi o estetykę przekazu.

  6. 6
    --1
    ~ Laida
    Poniedziałek, 28.11

    to znalazłam http://www.youtube.com/watch?v=teo6-s50NzY :))) Widac kto to malował :)

  7. 7
    +2
    ~ wrrr
    Poniedziałek, 28.11

    malownicza mieszkanka - nie przejmuj się Edgarem ma interes aby wydać na "promocję" miliony i esteta z niego. Masz rację w kraju gdzie 70 % nie rozumie dziennika telewizyjnego a 40 % prognozy pogody. To był strzał w dziesiątkę. Ponadto 80 % widzów w trakcie telewizyjnej promocji Katowic lub Pięknego Wschodu idzie robić herbatę do kuchni, a biznes ma wywiadownie i promocją, obrazkami go nie zabełtasz nie te czasy

  8. 8
    --3
    ~ as
    Poniedziałek, 28.11

    Powiem tak, ten mieszkaniec naszego miasta, ktory wyslal ta reklame do konkursu nie powinien w naszym miescie mieszkac. WON!

  9. 9
    +14
    ~ eg
    Poniedziałek, 28.11

    Kiedy prezydent Nowaczek odbierze za to nagrode???????????????????????

  10. 10
    0
    ~ as
    Poniedziałek, 28.11

    Jakim trzeba byc dup...m, aby chciec pograzyc wlasne miasto.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.1694059371948