Po rozwiązaniu Zespołu Radców Prawnych i wręczeniu jego pracownikom wypowiedzeń, Urząd Miejski ogłosił, zapowiadany wcześniej przetarg na obsługę prawną magistratu. Obsługą prawną ratusza zajmą się minimum trzy osoby – dwóch radców prawnych lub adwokatów oraz jedna osoba z wykształceniem wyższym prawniczym. Wybrana firma zewnętrzna rozpocznie świadczenie usług od 1 lutego 2012 r. Umowa obowiązywać będzie przez rok.
Zakres obsługi prawnej komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego (z wyłączeniem Departamentu Edukacji) będzie obejmował m.in. opiniowanie pod względem formalnym, prawnym i redakcyjnym projektów uchwał, decyzji, postanowień, porozumień, pism, regulaminów i innych aktów prawnych wydawanych przez Prezydenta Miasta Elbląga oraz Radę Miejską w Elblągu. Ponadto radcy zajmą się udzielaniem porad, konsultacji, sporządzaniem opinii prawnych w zakresie stosowania prawa, opiniowaniem projektów umów dotyczących działalności gminy-miasta Elbląg, opiniowaniem i weryfikacją dokumentacji w zakresie zamówień publicznych udzielanych przez miasto, udzielaniem pomocy prawnej w zakresie działalności finansowej i wykonania budżetu miasta, prowadzeniem postępowań sądowych oraz administracyjnych i reprezentowaniem miasta przed sądami (zastępstwo procesowe), organami i urzędami administracji publicznej. Do obowiązków firmy należeć będzie również udział i obsługa prawna sesji Rady Miejskiej.
Obsługa prawna realizowana będzie przez dwóch radców prawnych lub adwokatów, po 5 godzin dziennie (w dni pracy Urzędu Miejskiego) oraz jedną osobę z wykształceniem wyższym prawniczym w dniach pracy Urzędu i świadczona będzie w siedzibie ratusza przy ul. Łączności.
Zainteresowane firmy mają czas na złożenie ofert do 21 listopada. Umowa obowiązywać będzie od 1 lutego 2012 r. do 31 stycznia 2013 r.
Głównym kryterium wyboru będzie cena (70%). Przy wyborze oferty miasto kierować się będzie także doświadczeniem radców lub adwokatów (30%). Ocenie podlegać będzie liczba lat doświadczenia zawodowego pięciu osób wskazanych przez firmę: w zakresie świadczenia obsługi prawnej dla jednostek organizacyjnych samorządu szczebla gminnego, powiatowego lub wojewódzkiego albo związanego z pracą na stanowiskach w organach kontrolujących działalność organów samorządowych.
Przypomnijmy, że miesiąc temu prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk ogłosił, że rozwiązuje działający w Urzędzie Miejskim Zespół Radców Prawnych. Prezydent uzasadnił swoją decyzję, niezadowoleniem z dotychczasowej obsługi prawnej ratusza. Szalę przechyliło unieważnienie przez wojewodę warmińsko-mazurskiego uchwały Rady Miejskiej w sprawie przenosin oddziałów w elbląskich szpitalach. Prawnikom zatrudnionym w Zespole Radców Prawnych wręczono wypowiedzenia z trzymiesięcznym okresem.
- Nie jestem zadowolony z dotychczasowej obsługi prawnej w Urzędzie. Pojawiały się błędy, które skutkowały poważnymi konsekwencjami, choćby uchyleniem oraz, co gorsze, unieważnieniem przez wojewodę kilku uchwał istotnych dla miasta, m.in. dotyczących szpitali czy rozbudowy Centrum Handlowego „Ogrody” – wyjaśniał wówczas prezydent Grzegorz Nowaczyk.
a nie będą to czasem panowie z kancelarii, która współpracuje z PO, obaj panowie startowali z tej listy do samorządu a teraz obaj są w radach nadzorczych spółek komunalnych ?
Przecież to jest jakaś chora hipokryzja. "Prezydent uzasadnił swoją decyzję, niezadowoleniem z dotychczasowej obsługi prawnej ratusza", czyli co za tym idzie kompetencjami do kitu, skoro dwie uchwały Rady Miasta zostały podważone przez wojewodę. To że tak zapytam, dlaczego głównym kryterium i aż 70% wyboru jest cena?!
bardzo dobry ruch Pana Prezydenta. Dosyć już partactwa prawników na etatach.Czas wprowadzić w urzędzie zdrowe zasady na każdym szczeblu.
będą ją świadczyć swoi ludzie:)
Umiejętność czytania ze zrozumieniem, wydawałoby się, że jest podstawą rzemiosła dziennikarskiego. Nie wiem, gdzie redaktor RK wyczytał, że obsługą prawną zajmą się miniumum 3 osoby, w tym 2 radców i jeden absolwent prawa, skoro w SIWZ jasno stoi, że radców ma być co najmniej 5 i jeden absolwent prawa, z tym, że wg. harmonogramu codzienną obsługę będzie świadczyło 2 radców. Nie sądze, by jakakolwiek kancelaria z Elbląga dysponowała tyloma pełnomocnikami, z których co najmniej 2 legitymowało by się doświadczeniem w obsłudze samorządów gminnych. Ciekawy przetarg, choć za duże wymagania, zbyt małe pieniądze.
Znam kilku z licencjatem na pewno sobie poradzą za taka kasę!
A dlaczego w EPECU nie było przetargu na nowego prezesa
EPEC to Spółka miejska prezes EPECU musi być wybrany w drodze przetargu a został powołany bez konkursu ale za to z mocnego układu tutejszej PO. Oby tak dalej władzo naszego miasta
nie sądzę by ktokolwiek się zgłosił do tego przetargu raczej zasypią urząd pytaniami bo SIWZ jest bardzo ogólnikowy no i widać że UM narzuca konieczność kredytowania swoim kapitałem wypłat dla zespołu radców na początku obowiązywania umowy słaby SIWZ za chwilę ogłoszą odwołanie tego przetargu i poprawią kwity
Bo takie stołeczki jak w EPECU czyli prezesem EPECU może zostać tylko swój namaszczony i tak się stało