Dziś rozpoczynają się prace związane z wymianą sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Płk. Dąbka i Piłsudskiego. W godz. 9:00 – 13:00 sygnalizacja zostanie wyłączona i nie będzie funkcjonowała. Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, stosując się do znaków pionowych.
Wymiana urządzeń sygnalizacyjnych na tym skrzyżowaniu to pierwszy etap realizowanego w tym roku, zadania poprawiającego bezpieczeństwo ruchu drogowego na ulicach Płk. Dąbka ( przy targowisku), Okrzei i Fałata. Pierwszy etap robót potrwa do 10 czerwca.
W ramach II etapu Miasto zaplanowało m.in. likwidację przejścia dla pieszych i ograniczenie relacji wjazdu/wyjazdu na targowisko miejskie.
- Piesi uczestnicy ruchu będą mogli korzystać tylko z przejścia przy skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną lub przejścia w kierunku ul. Fałata i osiedla SM Sielanka – informuje Anna Kleina, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Zamykając wjazd na targowisko z jezdni wschodniej ul. Płk. Dąbka zostanie wprowadzona na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego możliwość zawracania pojazdów. Zjazd na targowisko miejskie zachowa tylko relacje wjazdu w prawo i wyjazdu w prawo.
Ponadto do lipca wyznaczone i odpowiednio wygrodzone zostaną przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Okrzei i Daszyńskiego. Bezpieczniej będzie także na przejściu dla pieszych na ul. Fałata ( z osiedla SM Sielanka do parku), które zostanie odpowiednio wyznaczone i oznakowane.
Na Okrzei bezpiecznie będzie kiedy drogowcy załatają ogromne dziury w drodze - wtedy będzie można namalowac pasy
Jeżeli już coś zaczyna się robic, warto to zrobic dobrze i do końca. Na tym skrzyzowaniu bolączką jest brak odpowiedniego pasa tzw. prawoskrętu z ul Piłsudskiego (od strony Robotniczej) z ul. Płk. Dąbka. W ciągu dnia tworzy sie tam gigantyczny sznur pojazdów, z których większośc jedzie potem prosto ulica Piłsudskiego w kierunku Królewieckiej. Ale brak pasa do skretu w lewo powoduje, ze w tym samym korku stoja tez auta do skrętu w Płk Dąbka, które maja zablokowana możliwośc manewru. Jak na ironię, na sygnalizatorze świeci sie zielona strzałka dla chcących skręcic w prawo. Jest tam odpowiednio dużo miejsca, aby taki pas powstał. Nie wiem , kto u nas projektuje, zatwierdza i opłaca takie gniotowate pomysły jak wąska do bólu Trasa Unii Europejskiej, nawet bez zatok postojowych dla autobusów???
Po likwidacji przejścia vis a vis targowiska proponuję postawić stójkowego w tym miejscu przynajmniej w dni targowe. Nasi kochani elbląscy emeryci zawsze spieszący się na ryneczek, wysiadając z autobusu na przystanku od strony parku Kajki, na pewno nie pofatygują się do przodu na przejście ze zmodernizowaną sygnalizacją. Tylko kicać będą przez przejście które tyle lat w tym miejscu było i oni się przyzwyczaili. A wiadomo przyzwyczajenie drugą naturą człowieka.
na tym skrzyżowaniu to zamieńcie przystanki tramwajowe na drugie strony obecnych (stworzycie tym samym pas na płk dąbka do skrętu w lewo i będą dalej 2 na wprost a nie męczarnia jednym pasem) - logistyka trudna rzecz? zatrudnijcie mnie w UM
Ciekawe kto wymyślił światła na skrzyżowaniu Robotnicza - Okrzei ? 20 samochodów na godzine i tamowanie ruchu.
To przejście powinno być!
to przejście to generator wypadków. Ostatnio było tam sporo potrąceń.
Co oni za głupoty wypisują. Przed chwilą tamtędy przejeżdżałem (godz. 11.30 - 01.06.11) i sygnalizacja działała w najlepsze.
Podziemne przejście by było najlepszym rozwiązaniem
Komentarz zablokowany z powodu naruszenia regulaminu!