Po 2 miesiącach od zakupienia butów, odkleiły się podeszwy. Zgłosiłem się do sklepu w celu złożenia reklamacji. Sprzedawca ją przyjął i zapytał o moje żądanie odnośnie sposobu załatwienia reklamacji. Czy sprzedawca ma obowiązek poinformowania mnie na piśmie o swoim stanowisku w tej sprawie? - to pytanie konsumenta. Odpowiedź na nie udziela elbląska Inspekcja Handlowa.
Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, sprzedawca powinien ustosunkować się do zgłoszonego przez konsumenta żądania naprawy lub wymiany towaru w terminie 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi uznaje roszczenie za uzasadnione. Jednocześnie ustawa nie określa formy ustosunkowania się, więc sprzedawca może to zrobić w dowolnej formie, nie jest wymagana forma pisemna. Jednak należy mieć na uwadze, że powinność ustosunkowania się do roszczeń konsumenta spoczywa na sprzedawcy i w razie sporu to na sprzedawcy będzie spoczywał ciężar wykazania, że zadośćuczynił on temu obowiązkowi.