Poniedziałek, 23.12.2024, Imieniny: Dagna, Wiktoria, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Kanał przez Mierzeję to nadal głównie atrakcja turystyczna. Ruch komercyjny minimalny

02.09.2024, 15:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Kanał przez Mierzeję to nadal głównie atrakcja turystyczna. Ruch komercyjny minimalny

Ruch komercyjny na kanale przez Mierzeję Wiślaną, po dwóch latach od jego otwarcia, nadal jest minimalny. W tym roku pojawiły się tu tylko 22 statki transportujące ładunek. Przekop to nadal głównie atrakcja turystyczna?

 

 

 

Kanał żeglugowy łączący Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym oficjalnie oddano do użytku we wrześniu 2022 roku. Do dziś wartą ponad 2 mld zł, nową drogę pokonano 6 166 razy. Największy ruch, jak wynika z informacji Urzędu Morskiego, w Gdyni, odnotowano w tym roku. Odpowiedzialne za to są głównie jednostki turystyczne. 

 

 

 

Od stycznia do września tego roku przez śluzę portu Nowy Świat przepłynięto łącznie 3 643 razy. Najczęściej z tej możliwości korzystały jednostki rekreacyjne (1 253). 

 

 

 

Jednostek rybackich w tym okresie było 30, a państwowych 117. Jeśli chodzi o ruch komercyjny, to ten nadal odbywa się na niskim poziomie. Jednostek komercyjnych bez ładunku prześluzowano 156, a z ładunkiem 22

 

 

- informuje Urząd Morski w Gdyni.

 

 

 

Największy ruch w porcie Nowy Świat panował w sierpniu. W tym miesiącu prześluzowano 559 jednostek, zdecydowaną większość stanowiły rekreacyjne (500).

 

 

 

Ruch komercyjny ma się zwiększyć po zakończeniu całej inwestycji, co planowane jest na przełom roku 2025 i 2026. Przypomnijmy, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, otwarty w 2022 r., to pierwszy etap przedsięwzięcia. Na pogłębienie nadal czeka odcinek rzeki Elbląg prowadzący do elbląskiego port. Na przełomie roku 2024 i 2025 mają być przeprowadzone pierwsze przetargi - informował Urząd Morski w Gdyni.

 

 

 

Nadal niewielkie jest zainteresowanie kanałem wśród obcokrajowców. Wśród narodowości, które najczęściej odwiedzają przekop, są Niemcy, a także Finowie, Norwedzy i Holendrzy.  

 

 

 

W 2022 i 2023 r. przez śluzę Portu Nowy Świat przeprawiono 35 jednostek pod obcą banderą, a w 2024 rok było ich 69

 

 

- dodaje UM w Gdyni. 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +4
    ~ Bsp
    Poniedziałek, 02.09

    W sierpniu kanał przepłynęło 551 jednostek, 500 to turystyczne. Czyli dziennie jednak dwie konercyjne przepływały? Powiedzmy że nadal nie rozwiązana jest sprawa portu w Elblągu. Mógł to być port państwowo - samorządowy, taki jakie są w Gdańsku, Gdyni czy w Szczecinie. Niezrozumiale działania senatora Wcisły i byłego prezydenta spowodowały że będzie to port samorządowy, czyli kolejna po SSE Modrzewina i paru innych sprawa do utrzymania przez elbląski budżet. A jest tutaj w co inwestować. I to potężne pieniądze. Czarno to widzę. No i ciekawi mnie kto inspirował Wcisłe, w czyim tak naprawdę interesie on działa aby nie doszło do rozwoju portu morskiego w naszym mieście?

  2. 2
    +8
    ~ pytam
    Poniedziałek, 02.09

    turyści odwiedzajacy Elbląg pytają czym dopłynąć by zobaczyć przekop.Widać że w Elblągu to ciemna magia , nie ma statków i tyle.

  3. 3
    --5
    ~ Realista
    Poniedziałek, 02.09

    A można było za te pieniądze zbudować most z Tolkmicka do Krynicy Morskiej (~8km). Kolejny dojazd na Mierzeję, rejony nadzalewowe uatrakcyjnione. Zapalować, dać płyty z prefabrykatów betonowych i jeździć. Czekam z utęsknieniem

  4. 4
    +2
    ~ Janos
    Wtorek, 03.09

    Jednostki komercyjne powinny wpływać na zalew i zaraz wracać. Przecież rzeka Elbląg ciągle jest niepogłębiona to po co maja wpływać?

  5. 5
    --4
    ~ Dziady, cz.24
    Wtorek, 03.09

    Podobno ruscy blokowali nasz "ruch komercyjny i turystyczny", stąd ten przekop. Jaki jest koszt utrzymania tego dzieła rozstrojonego mózgu wizjonerów potęgi oceanicznego Elbląga? Nawet piasku na wyspę już nie wydobywa Donek z Ickiem motorówką. Gdzie są ci którzy dak gorliwie zwalczali informacje rozsądnych, że przekop to tylko i aż turystyka? O trafności tej budowy świadczy kolejka statków sięgająca za Hel. Trochę to drogie jak na atrakcję. A gdzie się podział wydobyty w tonach bursztyn? Przejęli bracia upadlińcy?

  6. 6
    +4
    ~ Wet
    Wtorek, 03.09

    Brak portu i pogłębionego ostatniego odcinka kanału. Szkodnik senator Wcisła zablokował inwestycję. Chyba tylko z nienawiści do poprzednio rządzących. O Elbląg senator nie dbał i nie dba. Przykre, że to jest senator z Elbląga.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.87554407119751