Wybierając się w ostatni wakacyjny weekend na Mierzeję Wiślaną, przygotujcie się na korki. Między Stegną a Krynicą Morską trwają prace drogowe. W Kątach Rybackich ruch będzie się odbywał wahadłowo.
Prowadzona przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku przebudowa drogi wojewódzkiej, między Stegną a Krynicą Morską, przez całe wakacje powodowała zatory w drodze na Mierzeję. Nie inaczej będzie w ostatni wakacyjny weekend. Kierowcy zmierzający nad morze muszą się uzbroić w cierpliwość i liczyć z utrudnieniami w ruchu.
W ten weekend na tej trasie będzie obowiązywało jedno wahadło - w Kątach Rybackich. Podobne rozwiązanie funkcjonowało we wszystkie weekendy sierpnia. Rzeczywiście tam dochodzi do zatorów, ale droga na Mierzeję korkuje się i bez naszej przebudowy. Najtrudniejsza sytuacja była w długi, sierpniowy weekend. Liczmy, że tym razem to się nie powtórzy
- mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Przebudowa tej drogi wojewódzkiej nr 501, prowadzącej ze Stegny do Krynicy Morskiej, rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku. Jej finał zaplanowany jest po wakacjach. Inwestycję prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, wykonawcą robót jest Budimex S.A. Koszt inwestycji to ok. 98 mln zł, z czego ponad 63 mln zł to dofinansowanie m.in. z rządowego programu Polski Ład.
Prace budowlane są już na finiszu. Ich zakończenie planowane jest na koniec września tego roku. Później rozpoczną się procedury odbiorowe
- dodaje Piotr Michalski.
Aktualne informacje na temat utrudnień na drogach znajdziemy tutaj.
Warto dodać, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku szykuje się do kolejne inwestycji. Tym razem chodzi o remont mostu w Rybinie (gmina Stegna), na Wiśle Królewieckiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 502. Aktualnie, jak informuje ZDW przetarg na wykonawcę tego zadania zostanie ogłoszony we wrześniu.
Prace remontowe ruszą po wyłonieniu wykonawcy oraz otrzymaniu pozwolenia na budowę i będą prowadzone przez kilka miesięcy na przełomie 2024/2025 r. Część robót remontowych będzie wymagała zamknięcia mostu dla ruchu na maksymalnie 2 miesiące, co nastąpi wczesną wiosną 2025 r. Na czas zamknięcia zostanie wyznaczony objazd przez Mikoszewo. Pozostałe roboty będą prowadzone przy zapewnieniu przejezdności mostu. Planujemy, że pełna funkcjonalność mostu: jego podnoszenie i zdjęte obecne ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych, nastąpi przed wakacjami w 2025 r.
- informuje Zarząd.
Czemu nie pomyślano o rondach przy zjazdach w kierunku plaży w Sztutowie i Kątach. Zatory dalej będą powstawać i korki na drodze.