Od 1 sierpnia br. wejdą w życie zmiany organizacyjne usprawniające pracę Urzędu Miejskiego i obsługę mieszkanek, mieszkańców oraz inwestorów - informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga w przesłanym do naszej redakcji mailu.
Jak informuje, wprowadzone zmiany są odzwierciedleniem obietnic wyborczych Prezydenta Michała Missana. Zgodnie z nimi w Urzędzie wyodrębniony z dotychczasowej struktury zostanie Departament Kultury i Organizacji Imprez.
Nową komórką będzie także Departament Kształtowania Środowiska, który wydzielony zostanie z Departamentu Gospodarki Miasta i Ochrony Środowiska. Nowymi departamentami pokierują Panie: Agata Prystupa i Aleksandra Tykarska, w ramach awansów wewnętrznych. Obie Panie od wielu lat pracują w Urzędzie Miejskim i z powodzeniem realizują zadania z zakresu kultury (Pani Agata Prystupa) i ochrony środowiska (Pani Aleksandra Tykarska).
W przesłanej informacji czutamy, że zgodnie z programem wyborczym Prezydenta jednym z priorytetów będzie stworzenie docelowego planu systemu ścieżek rowerowych. W związku z tym w nowej strukturze utworzone zostało stanowisko Pełnomocnika ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego. Jego zadaniem będzie koordynacja, monitorowanie i inicjowanie działań w zakresie poprawy warunków ruchu rowerowego i pieszego na terenie miasta.
Zgodnie z zapowiedzią Prezydenta większy nacisk położony zostanie na pozyskiwanie nowych inwestorów, dlatego zadania dot. przedsiębiorczości zostaną przeniesione z Elbląskiego Parku Technologicznego do nowo utworzonego Referatu Wsparcia Przedsiębiorczości w strukturach Biura Prezydenta Miasta.
W strukturach istniejącego Departamentu Edukacji stworzony zostanie Referat Spraw Oświatowych, w Departamencie Organizacji i Kadr powstanie Referat Organizacyjny, a w Departamencie Zdrowia i Spraw Społecznych – Referat Polityki Zdrowotnej.
Z dotychczasowej struktury organizacyjnej wykreślone zostaną natomiast stanowiska i zadania: Pełnomocnika ds. Funduszy Unijnych, Pełnomocnika ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Stanowisko Zintegrowanego Systemu Zarządzania i przyjmowania zgłoszeń nieprawidłowości. Wykreślone zostanie również zadanie dot. ISO Zintegrowany System Zarządzania. Zadania te są elementem kontroli zarządczej oraz realizowanej od lat kontroli wewnętrznej. Oba mechanizmy gwarantują utrzymanie poziomu jakości świadczonych usług dla mieszkańców m.in. poprzez zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi. Nie ma więc potrzeby dublowania tych zadań. Takie rozwiązanie pozwoli również na oszczędności środków finansowych wydatkowanych dotychczas na kwestie związane z ww. Systemem.
W nowej strukturze organizacyjnej Prezydentowi Miasta Michałowi Missanowi podlegać będą bezpośrednio Departamenty:
Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Kontroli i Monitoringu, Zdrowia i Spraw Społecznych, Gospodarki Miasta, Biuro Prezydenta Miasta, Biuro ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Pełnomocnicy Prezydenta Miasta: ds. Kombatantów i Współpracy z Wojskiem, ds. Ochrony Informacji Niejawnych, ds. Osób Niepełnosprawnych, ds. Seniorów, ds. Koordynacji i Rozwoju Ruchu Rowerowego i Pieszego, ds. Dzieci i Młodzieży,, a także Inspektor Ochrony Danych, Miejski Rzecznik Konsumentów, Audytor Wewnętrzny, Służby BHP.
Katarzyna Wiśniewska – I Wiceprezydent Miasta nadzorować będzie działalność Departamentów: Urbanistyki i Architektury, Strategii i Rozwoju, Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Inwestycji, Zarząd Dróg, Kształtowania Środowiska, Zamówień Publicznych.
Piotr Kowal – II Wiceprezydent Miasta bezpośrednio będzie nadzorował Biuro Konsultacji Społecznych i Kontaktów Międzynarodowych, Departamenty: Edukacji, Promocji i Turystyki, Kultury i Organizacji Imprez, Sportu i Rekreacji, Świadczeń Rodzinnych, Spraw Obywatelskich.
Sekretarz Miasta Artur Zieliński - odpowiadać będzie za Departamenty: Organizacji i Kadr, Obsługi Urzędu, Innowacji i Informatyki oraz Biuro Rady Miejskiej, a Skarbnik Miasta Halina Banach za Departament Skarbnika Miasta.
oprac. red. na podst. informacji UM Elbląg
No i co mamy zrobić z tą wiadomoscią? Jakiż znaczący wpływ na polepszenie życia i pracy w mieście?
Tylko takie????
czy niektórzy nie czują ludzkiej pogardy ???
Takie tam brandzlowanie we własnym sosie
obskubywanie sobie piórek przez gryzipiórków i zabawa w zmiany nie odbija się w żaden sposób na jakości życia w naszym mieście , są to typowe zmiany po każdej zmiany władzy , lepsze , gorsze mające znaczenie dla tam pracujących i to oni wiedza z czego maja się cieszyć a z czego nie lub z kogo nie
A ten relikt dlugo jeszcze będzie psuć klimat???
Szefami zawsze powinni być ludzie pogodni, szczęśliwi w życiu prywatnym, o dużym stopniu inteligencji i o przyhemnej aparycji, dobrym guście i klasie oraz dowartosciowani, a nie dowartosciowywac się stosując metody poniżej poziomu !
Mamusia, potem córcię tatusie potem synkowie, "kariera "przypisana od pokoleń
Pełna realizacja programu "nasi i rodzina na miejskim". Dał nam przykład Antek jak obsadzać mamy. Witek z motorówką meblują Suszyzęba.
Stanowiska dla partyjnych kolesi i tych którzy przez cwierkowe lata reżymu trzymali palce gdzie trzeba. Obrzydliwe! To wszystko utrzymywane są pieniedze Podatników.