Przekop Mierzei Wiślanej otwarty hucznie w ubiegłym roku od początku wzbudza wielkie zainteresowanie. Na razie głównie turystów. Żegluga Gdańska ma pomysł jak wykorzystać ten potencjał.
Kanał łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską oficjalnie otwarto we wrześniu ubiegłego roku. Jeszcze przed tą datą przyciągała wielu turystów, którzy chcieli zobaczyć, jak wygląda inwestycja za 2 mld zł. Do dziś miejsce to cieszy się sporym zainteresowaniem.
Wizja nowej drogi wodnej, która miała wpłynąć na rozwój elbląskiego portu i samego miasta, na razie się nie spełnia. Tutaj sprawa utknęła na etapie sporu między elbląskim samorządem a rządem, z propozycją przejęcia poru w tle (więcej na ten temat pisaliśmy m.in. tutaj i tutaj). Pojawił się jednak pomysł na wykorzystanie turystycznego potencjału inwestycji. Żegluga Gdańska planuje uruchomić połączenie wodne między Trójmiastem a przekopem Mierzei Wiślanej.
Pierwszy rejs odbędzie się najprawdopodobniej już 28 kwietnia, czyli jeszcze przed majówką. Rejsy w kierunku przekopu odbywać się będą na trasie Gdynia - Nowy Świat. Podróż w jedną stronę ma trwać 3 godziny. Więcej informacji na temat tej oferty pojawi się na naszej stronie po 15 kwietnia.
- mówi pracownica biura Żeglugi Gdańskiej.
Realizacja flagowej inwestycji PiS ma zapewnić Polsce suwerenny dostęp do Morza Bałtyckiego z Zalewu Wiślanego i Elbląg. Dotychczas ukończono pierwszy, główny etap przedsięwzięcia. Do wykonania pozostały jeszcze inwestycje uzupełniające. Kolejne etapy obejmują więc m.in. trwającą już budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie oraz pogłębienie toru wodnego na Zalewie Wiślanym. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 roku. Docelowo kanałem mają się poruszać jednostki o zanurzeniu do 4,5 metrów, długości do 100 metrów i szerokości do 20 metrów. Koszt inwestycji to ponad 2 mld zł. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga to prawie 23 kilometry (samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi ponad 10 km).
a cóz to za atrakcja-rów jak rów-atrakcją to można nazwać pochylnie na kanale elbląsko-ostródzkim
PO Tuska od samego początku torpeduje te inwestycje chcąc dowieść że przekop byl bez sensu. Dla Tuska port w Elblągu jest niepotrzebny bo dla niego ważne są porty niemieckie.
P/olak/wy pisowcy z waszym "guru"na czele macie jakąś fobię n/t Tuska i Niemców/zapewne chemii niemieckiej tez nie używacie prawda?zapomniałeś dodać wstawki PO SLD PSL
Trzeba mieć dobrze namieszane pod kopułka aby opowiadać bzdury o przekopie i jego celowości. Inwestycja Państwa Polskiego aby był dostęp do naszych wód i portów beż proszenia się sąsiada czy to Rosji i w wypadku Szczecina Niemców o zgodę na rozwój. Oczywiście natura nie wykonała przekopu lecz tak uformowała mierzeję że można było ją wykonać i pięknie się nasi budowniczowie spisali. Trwa pogłębianie i modernizacja nabrzeży oraz mostu nowoczesnego obrotowego zamiast przeprawy pontonowej. Przy okazji wyremontowano drogi dojazdowe, zamówiono i zakupiono pogłebiarkę która umożliwi udrażnianie toru wodnego do Elbląga. Strona samorządowa która jest właścicielem portu w Elblągu zobowiązała się do wykonania obrotnicy dla statków. I teraz mamy problem bo pracę w porcie nie są prowadzone w żadnym zakresie, samorząd uważa że rząd musi wszystko wykonać zmodernizować i przekazać spółce z.o.o aby prezesi oraz Prezydemt miasta mogli pochwalić jakim wspaniałymi są gospodarzami. Gdyby ten numer nie wyszedł to mieli w zanadrzu sprzedaż działek w porcie aby całą inwestycja była ośmieszona. Tak działa jedynie zapyziały człek który mieni się gospodarzem terenu. Kołtuny i nieroby którzy opowiadają o jakieś inwestycji PiSu. Gdyby nie inwestycje to nadal jezdzilibyjeźd"patatajką"czyli autostradą A18 która nie doczekała się kompleksowego remontu a jedynie jezdni w kierunku Niemiec. To znak rozpoznawczy PO i ich koalicjantów.
~ frodo-oj skromnie to podsumowałeś.oni cierpią na wszystkie fobie tego świata,nie tylko na te dwie.jakby natura chciała to dałaby im rozum ale to już temat dla psychiatrów.
do frodo" kanal to jest elblaski,,,,,czerwona kartka dla wroblewskiego. nigdy wiecej.
jakie miejskie władze takie obroty w kasie
Turyści z Watykanu są zainteresowani tą niewątpliwa atrakcją za 2 duże bańki , która została na wzór komediowego misia wybudowana ku chwale i fanaberii prezesa tysiąclecia.
do frodo. Nie ma takiego kanalu. Jest za to Kanał Elbląski.
Wspaniała inwestycja. Gdyby rządziła KO to nigdy by to nie powstało bo to są psy na smyczy Moskwy i Berlina.