Środa, 27.11.2024, Imieniny: Konrad, Leonard, Sylwester
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Odcinkowe pomiary prędkości są skuteczną metodą walki z kierowcami przekraczającymi prędkość?

27.02.2022, 13:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Odcinkowe pomiary prędkości są skuteczną metodą walki z kierowcami przekraczającymi prędkość?
Fot. unsplash.com/@samuele_piccarini

W Polsce z roku na rok jest ich coraz więcej. Jeden z nich powstał niedawno na warszawskim Ursynowie. Eksperci z Yanosika zdradzili, czy odcinkowy pomiar prędkości w tunelu S2 zmienił złe nawyki kierowców, i jak wyglądają obecnie średnie prędkości jazdy na OPP.


Nowy odcinkowy pomiar prędkości


Oficjalną datą oddania do użytku nowego odcinkowego pomiaru prędkości w warszawskim tunelu na Ursynowie jest 20 grudnia 2021 roku. Wszyscy czekali na ten moment z niecierpliwością. Przedłużająca się budowa powodowała wiele utrudnień na południowej obwodnicy, a do samego końca nie wiadomo było, czy w tunelu faktycznie znajdzie się odcinkowy pomiar prędkości.

 

Całość inwestycji została ostatecznie zakończona sukcesem i od 20 grudnia ubiegłego roku Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) nadzoruje ponad dwukilometrowy odcinek trasy w tunelu.

 


Wszystkie informacje na temat nowych lokalizacji fotoradarów, a także odcinkowych pomiarów prędkości, nanosimy na bieżąco w aplikacji Yanosik. Kierowca zbliżający się do monitorowanego odcinka trasy jest informowany z odpowiednim wyprzedzeniem. Oczywiście nowy odcinkowy pomiar prędkości na południowej obwodnicy w Warszawie również znalazł się w systemie Yanosika, a kierowcy byli o nim informowani od momentu jego powstania

– tłumaczy Julia Langa, Yanosik


Pierwszy miesiąc nowego OPP


Od momentu uruchomienia nowego odcinkowego pomiaru prędkości, w warszawskim tunelu S2, przejechało przez niego 1,2 mln pojazdów, z czego system CANARD odnotował aż 8 000 naruszeń prędkości względem obowiązującego limitu. Prawie 6,8 tys. wezwań trafiło w ręce kierowców, którzy dopuścili się wykroczenia. W pozostałych przypadkach wciąż trwają czynności wyjaśniające.


Do największej liczby naruszeń doszło na trasie w kierunku Poznania (5 113), z kolei w kierunku Terespola było ich o niecałą połowę mniej (2 891). Większość kierowców przekraczało prędkość o 11-20 km/h względem limitu 80 km/h, który obowiązuje w tunelu.

 


Według naszych danych przekroczenie prędkości o 10-20 km/h, względem obowiązującego limitu, to najczęściej popełniane wykroczenie przez zmotoryzowanych Polaków. Tendencja do przekraczania 10 km/h w styczniu tego roku, w obszarze niezabudowanym, jest nawet wyższa o 1,2% w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. W obszarze zabudowanym pozostaje na poziomie 12%. Nieznacznie spadł udział przekroczeń prędkości o 10-20 km/h w styczniu tego roku – w obszarze niezabudowanym o 0,2%, a w zabudowanym o 1,3%

- informuje Julia Langa, Yanosik
 
Dobrą informacją było to, że w trakcie pierwszego miesiąca funkcjonowania nowego OPP w tunelu na S2 nie doszło do żadnej kolizji, ani wypadku. Niestety to już uległo zmianie.


Nowy OPP już nie bez wypadku


Bezwypadkowy odcinkowy pomiar prędkości w Warszawie stracił swoje miano zaledwie kilka dni temu. 17 lutego w tunelu pod Ursynowem, w godzinach porannych, doszło do kolizji. Sprawcą był kierowca Skody, który zawadził pojazdem o krawężnik i tym samym uderzył w ścianę tunelu, odbijając się od niej i doprowadzając do kolizji z innym autem, jadącym środkowym pasem w kierunku Wawra. Sprawa jest wciąż wyjaśniana przez policję.


Z jaką średnią prędkością jeżdżą kierowcy aktualnie?


Na monitorowanej, przez odcinkowy pomiar prędkości, trasie obowiązuje limit 80 km/h. Czy kierowcy faktycznie się jeszcze do niego stosują? Znamy bilans pierwszego miesiąca działalności nowego OPP, a jak wygląda sytuacja obecnie? Twórcy Yanosika przygotowali zestawienie podsumowujące luty.

 

Zebraliśmy dane dotyczące średnich prędkości jazdy kierowców z lutego tego roku i podzieliliśmy je na godziny oraz dni tygodnia. Z zestawienia wynika, że kierowcy wciąż zachowują prędkości poniżej obowiązującego limitu 80 km/h. Co ciekawe – według naszych danych średnie prędkości nie rosną w późnych godzinach wieczornych i wczesnych porannych, gdy ruch jest znacznie mniej natężony

– komentuje Julia Langa, Yanosik


 
Kierowcom faktycznie nie w smak nowe, wysokie kary za przekroczenia prędkości, zwłaszcza na monitorowanym przez OPP odcinku nowego tunelu w Warszawie. Średnie prędkości jazdy utrzymują się na poziomie 74-76 km/h, co stanowi wynik mniejszy o +/- 5 km/h dla obowiązującego limitu.

 
Odcinkowe pomiary prędkości działają bardzo skutecznie na polskich kierowców. Ich obecność na drogach powoduje, że stosują się do limitu, a także przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Ci, którym się to nie udaje, kończą z mandatem lub uciekają się do różnych sztuczek mających oszukać czas niezbędny do przejazdu OPP. 


 ..............................................
Dodatkowe informacje:
www.yanosik.pl
https://twitter.com/yanosikpl
https://www.facebook.com/Yanosik/
 

Oceń tekst:

Ocen: 1

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1618070602417