Gmina Miasto Elbląg złożyła wniosek o przyznanie Grantu w konkursie „Granty PPGR – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym” organizowanym przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) (termin składania oświadczeń w Urzędzie Miejskim w Elblągu był do dnia 2 listopada br.). Obecnie wniosek znajduje się w trakcie oceny formalno-merytorycznej. Centrum Projektów Polska Cyfrowa podało komunikat dotyczący zmiany zasad weryfikacji poprawności danych w złożonych oświadczeniach przez opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie składające oświadczenie we własnym imieniu.
W związku z powyższym w celu weryfikacji poprawności danych zawartych w ww. oświadczeniach należy dostarczyć następującą dokumentację potwierdzającą:
1) POKREWIEŃSTWO
Dokument potwierdzający POKREWIEŃSTWO w linii prostej pomiędzy dzieckiem, a osobą pracującą niegdyś w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej.
W tym celu należy złożyć do dnia 15 grudnia br. kopię dokumentów takich jak: odpisy aktów urodzenia, akt małżeństwa i inne. Dokumenty te muszą wskazywać na stopień pokrewieństwa w linii prostej dziadka/babci, pradziadka/prababci pracujących niegdyś w PPGR z uczniem, wymienionym w oświadczeniu. W przypadku braku odpisów aktów, można zwrócić się do najbliższego USC (UWAGA! Termin realizacji wynosi do 10 dni roboczych w przypadku urodzenia w innej gminie).
2) ZATRUDNIENIE KREWNEGO W PPGR - (jeśli nie zostały dołączone wcześniej).
Dokument poświadczający ZATRUDNIENIE w PPGR osób wskazanych jako krewnych w linii prostej dzieci kwalifikujących się do otrzymania sprzętu komputerowego, tj. rodziców, dziadków, pradziadków, opiekunów prawnych (jeśli nie zostały dołączone wcześniej).
Złożone oświadczenia podlegające weryfikacji zgodnie z § 4 ust. 14 Regulaminu konkursu, uznaje się za prawidłowo potwierdzone przez wnioskujących, w przypadku potwierdzenia ich przynajmniej jednym ze wskazanych dokumentów:
- świadectwo pracy,
- umowa o pracę,
- zaświadczenie z KOWR, ZUS lub KRUS,
- legitymacja ubezpieczeniowa,
- inne dokumenty wystawione przez instytucje organów publicznych (np. ksero listy płac, zaświadczenia, starego typu dowód osobisty).
Termin ww. dokumentów został przedłużony do dnia 15 grudnia br.
WAŻNE!
W przypadku braku posiadania lub możliwości uzyskania powyższych dokumentów, jako niezbędne do weryfikacji w archiwum, w Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa (KOWR), należy uzupełnić Załącznik A, zawierający takie dane jak: imię i nazwisko pracownika; nazwisko panieńskie krewnej; data urodzenia; dokładna nazwa PPGR; imię ojca pracownika PPGR; lata pracy i adres zamieszkania).
Załącznik A należy przekazać najpóźniej do dnia 7 grudnia br. Po tym terminie dostarczone dane nie będą uwzględniane w piśmie do archiwum KOWR.
3) MIEJSCE ZAMIESZKANIA w miejscowości lub gminie objętej PPGR.
Poświadczenie MIEJSCA ZAMIESZKANIA osób wskazanych jako krewnych w linii prostej dzieci kwalifikujących się do otrzymania wsparcia, w miejscowości lub gminie objętej PPGR, w okresie pracy w danym gospodarstwie.
W tym celu należy złożyć do 15 grudnia br. kopię dokumentów takich jak: zaświadczenie o zameldowaniu w latach zatrudnienia w PPGR lub inny dokument poświadczający zamieszkanie.
4) UCZĘSZCZANIE DO SZKOŁY POZA GMINĄ MIASTO ELBLĄG
W przypadku uczniów szkół prowadzonych przez podmioty inne niż Miasto Elbląg – należy złożyć zaświadczenie ze szkoły potwierdzające uczęszczanie do szkoły (imię i nazwisko, klasa, adres zamieszkania).
Zaświadczenie należy przekazać do dnia 15 grudnia br.
5) BRAK OTRZYMANIA LUB UŻYCZENIA KOMPUTERA (Załącznik B)
Zaświadczenie ze szkoły, w której dziecko się uczy, że dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia (lub otrzymało i zwróciło), w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
W przypadku uczniów klasy I szkoły średniej należy również dostarczyć zaświadczenie ze szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszczało w ubiegłym roku szkolnym.
Zaświadczenie należy przekazać do dnia 15 grudnia br.
Kopie dokumentów lub Załącznik A i Załącznik B należy dostarczyć w nieprzekraczalnym ww. terminie w jednej z następujących form:
- drogą elektroniczną (skan/zdjęcie dokumentu) na adres:magdalena.swiatek@umelblag.pl
- faxem na numer: 55-239-33-46
- osobiście w Urzędzie Miejskim (biuro podawcze), ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg w kopercie z dopiskiem: Magdalena Świątek / Departament Strategii i Rozwoju
- tradycyjną pocztą na adres podany poniżej (decyduje data wpływu do Urzędu):
Magdalena Świątek, Urząd Miejski w Elblągu
Departament Strategii i Rozwoju - Referat ds. funduszy unijnych i rozwoju
ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg
W celu usprawnienia weryfikacji poprawności danych, należy załączyć do dostarczonych kopii dokumentów adnotację zawierającą takie dane jak: imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego lub osoby pełnoletniej, która składała oświadczenie oraz dane dziecka (dzieci), którego oświadczenie dotyczy.
OŚWIADCZENIA, KTÓRYCH NIE UDA SIĘ POPRAWNIE ZWERYFIKOWAĆ MOGĄ ZOSTAĆ ODRZUCONE PRZEZ CENTRUM PROJEKTÓW POLSKA CYFROWA!
W związku z powyższym prosimy o dołożenie wszelkich starań, aby dostarczyć wymagane dokumenty. Zakup sprzętu komputerowego odbędzie się wyłącznie po zakwalifikowaniu się Gminy Miasto Elbląg do uczestnictwa w programie i wyłonieniu Wykonawcy odpowiedzialnego za realizację zadania. Złożenie dokumentów niezgodnych z prawdą będzie skutkowało zwrotem otrzymanego wparcia oraz odpowiedzialnością karną.
UM Elbląg
damy granty, damy, oj dużo wniosków....... należy dostarczyć zaświadczenia, bo oświadczenie to za mało. oj jak mało komputerów będzie
PGRy zlikwidowano w 1992 r. Dzieci z takich rodzin mają już ponad 30 lat...