O tym, że na Wyspie Spichrzów powstanie nowoczesny biurowiec pierwszy raz usłyszeliśmy ponad 2 lata temu. Jego budowa, jak zapowiadał kilka miesięcy temu prezes Operator ARP, mogłaby ruszyć na przełomie 2021 i 2022. Czy ten termin jest realny? Sprawdzamy, na jakim etapie inwestycja jest obecnie.
Elbląg jest jednym z kilku miasta w Polsce, w które zostały zakwalifikowane przez Agencję Rozwoju Przemysłu do programu Fabryka. Dzięki temu przy ul. Warszawskiej, na Wyspie Spichrzów ma powstać biurowiec. W maju tego roku poznaliśmy szczegóły tego projektu i zapowiedź dotyczącą ewentualnego rozpoczęcia budowy.
Jestem przekonany, że dzięki realizacji tego projektu miasto i jego mieszkańcy zyskają bardzo atrakcyjną przestrzeń, która może stać się wizytówką Elbląga. Nie bez znaczenia jest też impuls gospodarczy, który będą niosły za sobą nowoczesne powierzchnie biurowe odpowiadające potrzebom nawet najbardziej wymagających najemców. Chcemy ruszyć z budową obiektu na przełomie 2021 i 2022 roku
– mówił Mariusz Domeradzki, prezes Operator ARP sp. z o.o, w maju podczas konferencji zorganizowanej w Elblągu.
Od tego momentu minęło kilka miesięcy. Na jakim etapie inwestycja jest obecnie?
Wniosek o wydanie decyzji pozwolenie na budowę został już złożony. Postępowanie na wybór generalnego wykonawcy zostanie uruchomione jesienią
- informuje Ewa Syta, rzecznik prasowy Operator ARP.
Przypomnijmy. Projekt biurowca, opracowywany przez pracownię PAS Projekt, zakłada powstanie budynku składającego się z siedmiu połączonych ze sobą brył o łącznej powierzchni ok. 10 tys. mkw., z czego 6 tys. to będą wysokiej klasy biura, ale także powierzchnie przeznaczone pod działalność aparthoteli oraz przestrzenie handlowo – usługowe. Na parterze znajdzie się miejsce na usługi m.in. sklepy, restauracje, trzy piętra zajmą przestrzenie biurowe, a na ostatnich kondygnacjach powstanie hotel. Biurowiec będzie posiadał parking podziemny. Inwestycja będzie realizowana zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi. Budowa biurowca ma kosztować ok. 90 mln zł.
Z tej okazji może warto by zamknąć kolejny most towarzyszu wróblewski żeby jeszcze bardziej zakorkować tę część miasta?
Projekty obu mostow na Starowce nie pozwalaja na przemieszczanie sie samochodow innych niz uprzywilejowane
Mosty jakby to była rzecz najważniejsza, jeszcze promy, kładki i Elbląg będzie gładki. Prawie 80% elblążan nie interesuje się tymi mostami, bo po prostu rzadko bywają na Starym Mieście, a jeżeli już to najbardziej są zainteresowani miejscami parkingowymi. A te mosty na rzece Elbląg to powinny być tylko dla ruchu pieszego i rowerów, no i oczywiście dla służb ratunkowych i nikogo więcej. Dopuszczenie tam ruchu elbląskich rzęchów i innych podrasowanych złomów w niedługim czasie doprowadziłoby do kompletnego ich zniszczenia.
uwierzę ,jak zobaczę .
Czy na każdej innej starówce, w Gdańsku, Toruniu itd ktoś puszcza główny ruch samochodowy przez sam jej środek? Wszędzie indziej starówka pełni rolę typowo turystyczną, gdzie ruch samochodów jest ograniczany do minimum, a wy chcecie żeby otworzyć jeden z mostów i gro ruchu za rzekę kierowało się właśnie przez starówkę?! Brawo...
Ludzie przyzwyczajajcie się, za kilka lat będzie zakaz wjazdu na Stare Miasto z wyjątkiem mieszkańców SM, karetek i dostawców. Po wybudowaniu kolejnych kamienic i ich zasiedleniu po prostu nie da się inaczej.
A jak się pracownicy mają dostać niby do tych biurowców jak biały most na warszawskiej już jest niewydolny. Autobusy stale spóźnione. Czas na drugi most obok Wyszyńskiego tak jak zrobił Malbork parę lat temu.
Co to nie miało powstać na tej wyspie, a będzie jak zwykle NIC.
A czy znajda sie chętni najemcy ?
Z tym tym biurem projektowym to powodzenia :)