Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu informuje, że w dniu 17 stycznia 2014 r. została podpisana umowa na świadczenie usług przewozowych w pakiecie nr 2 , który obejmuje linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31.
Podpisanie umowy mogło nastąpić dopiero po oddaleniu w dniu 8 stycznia 2014 r. przez Krajową Izbę Odwoławczą w Warszawie, odwołania od decyzji Zamawiającego (czyli ZKM w Elblągu), o wyborze nowego przewoźnika na świadczenie usług w ramach pakietu nr 2.
Od 1 lutego 2014 r. nowym przewoźnikiem na liniach nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31, będzie Warbus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Spółka ta zastąpi tymczasowego przewoźnika (Autobusowe Linie Prywatne), który ze względu na wydłużenie procedury odwoławczej, od początku roku obsługuje linie pakietu nr 2.
Przypomnijmy, że zgodnie z wymaganiami wobec nowego przewoźnika obsługującego linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31, autobusy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu oraz wysuwana platforma), zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, być wyposażone w system monitoringu wizyjnego.
Jednocześnie informujemy, że ZKM w Elblągu ogłosił już nowy przetarg na świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach pakietu nr 1. Przypominamy, że w przypadku tego pakietu, nie udało się wyłonić nowego wykonawcy – jedyna złożona w postępowaniu oferta została odrzucona ze względu na wadę formalną, o czym orzekła Krajowa Izba Odwoławcza.
Podpisanie umowy mogło nastąpić dopiero po oddaleniu w dniu 8 stycznia 2014 r. przez Krajową Izbę Odwoławczą w Warszawie, odwołania od decyzji Zamawiającego (czyli ZKM w Elblągu), o wyborze nowego przewoźnika na świadczenie usług w ramach pakietu nr 2.
Od 1 lutego 2014 r. nowym przewoźnikiem na liniach nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31, będzie Warbus Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Spółka ta zastąpi tymczasowego przewoźnika (Autobusowe Linie Prywatne), który ze względu na wydłużenie procedury odwoławczej, od początku roku obsługuje linie pakietu nr 2.
Przypomnijmy, że zgodnie z wymaganiami wobec nowego przewoźnika obsługującego linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31, autobusy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu oraz wysuwana platforma), zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, być wyposażone w system monitoringu wizyjnego.
Jednocześnie informujemy, że ZKM w Elblągu ogłosił już nowy przetarg na świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach pakietu nr 1. Przypominamy, że w przypadku tego pakietu, nie udało się wyłonić nowego wykonawcy – jedyna złożona w postępowaniu oferta została odrzucona ze względu na wadę formalną, o czym orzekła Krajowa Izba Odwoławcza.
W nowym przetargu na obsługę pakietu nr 1 (obejmującego linie nr: 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20), ZKM w Elblągu nie zmienił wymagań w zakresie jakości taboru.
Zmianie ulec musiał termin rozpoczęcia świadczenia usług – umowa na obsługę pakietu nr 1 będzie obowiązywała od 1 lipca 2014. Do tego czasu linie te obsługiwane będą przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Elblągu Sp. z o.o. (linie nr 6,8 i 15), wraz z podwykonawcą – Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. (linie nr 14, 18, 19 i 20).
Oferty w nowym postępowaniu przetargowym będzie można składać do 25 lutego 2014 r. do godz. 10:00.
Zmianie ulec musiał termin rozpoczęcia świadczenia usług – umowa na obsługę pakietu nr 1 będzie obowiązywała od 1 lipca 2014. Do tego czasu linie te obsługiwane będą przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Elblągu Sp. z o.o. (linie nr 6,8 i 15), wraz z podwykonawcą – Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. (linie nr 14, 18, 19 i 20).
Oferty w nowym postępowaniu przetargowym będzie można składać do 25 lutego 2014 r. do godz. 10:00.
ZKM Elbląg
szkoda. 13 mi pasowała. a teraz nie będę nią jeździł.
"13" będzie jeździła jak jeździ. Zmieni sie tylko za 10 dni przewoźnik. Juz nie będziesz jeździł "kuchenka gazowa"lub gratami ALP a pojedziesz wygodnym Solarisem.
wkoncu kto nas wozi albpa pka czy pks?? przeciesz mialy byc 2 nowe firmy gdzie one sa ??? do jasnej anielki ??
- JANOS WOLI STARE GRATY I CO ZROBIĆ ?
Od 1 lutego 2014 r. nowym przewoźnikiem na liniach nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31 będzie dalej ALP, który na swoich autobusach (oczywiście zgodnych z warunkami przetargu) naklei nalepkę "WARBUS"
Jasne, że wolę nowe autobusy. Ale dlaczego moje pieniądze mają trafiać do Warszawy? A podatki Warbus płaci także w Warszawie. My Elblążanie nic z tego nie mamy.
Dla mnie to może być firma z mongoli i tam wędrować pieniądze. CZY TO NIE DZIWNE, ŻE FIRMA Z DALEKA JEST W STANIE DAĆ NOWE AUTA I poprawić komfort za mniejsze pieniądze. A MIEJSCOWE FIRMY NIE POTRAFIĄ WYMIENIĆ CHOĆ KILKU GRATÓW CO ROKU, ŻEBY SIĘ ROZWIJAĆ? Tak to jest jak prywaciarz chce się w rok dorobić i myśli że ludzie to bydło.
- JEŻELI NA 11-STCE BĘDĄ JEŹDZIŁY PORZĄDNE AUTOBUSY TO JA WRAZ Z WIOSNĄ PRZESIĄDĘ SIĘ Z SAMOCHODU W AUTOBUS BO MI PASUJE Z PŁK. DĄBKA NA ŁĘCZYCKĄ .
AŻ DZIWNE ŻE PKS PODZIELIŁO SIĘ Z PKA JA BYM IM KOŁA OD AUTOBUSU NIEPOWIERZYŁA STRACH WSZIADAĆ DO ICH AUTOBUSÓW
Akurat PKA i PKS kupowały fajne nowe autobusy marki maz. ALP ze swoimi wysoce awaryjnymi volvami może się schować.