Za nami Pierwszy Ogólnopolski Konkurs Sztuki Baletowej. Ogromnie cieszy fakt, że to właśnie nasze miasto - a konkretnie Centrum Tańca Broadway - wyszło z inicjatywą zorganizowania takiej imprezy. Wczoraj (24 listopada) na deskach Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu na uroczystej Gali zaprezentowało się ok. 200 tancerzy; solistek i zespołów w tańcu klasycznym i współczesnym - W przyszłym roku czekamy na jeszcze więcej szkół z całej Polski, które w tym roku nie mogły u nas wystąpić – mówi Jacek Walasik, dyrektor artystyczny konkursu.
Eteryczny taniec klasyczny, wariacje baletowe, ale także energetyczny jazz, mogli w weekend (23 i 24 listopada) oglądać elblążanie i ich goście podczas dwóch dni, podczas których odbywał się Ogólnopolski Konkurs Sztuki Baletowej zorganizowany przez CT Broadway, przy współpracy z Teatrem im. Aleksandra Sewruka w Elblągu. W konkursie startowali soliści i zespoły tańca klasycznego i współczesnego szkół prywatnych i ośrodków kultury. Oprócz elblążanek, mogliśmy oglądać na scenie także tancerki m.in. z Ostrowa Wielkopolskiego, Torunia, Gdańska, Łodzi, Warszawy, czy Zielonej Góry.
W niedzielę, 24 listopada, odbyły się eliminacje i finały zespołów tańca klasycznego i współczesnego. Finaliści, wraz z solistkami, które zaprezentowały się publiczności dzień wcześniej, zatańczyli także na wieczornej gali konkursowej.
Cieszy zwycięstwo elblążanek w tym konkursie. W kategorii solistki tańca klasycznego do 11 lat jury wyróżniło na miejscu trzecim aż trzy dziewczynki: Kinga Brzezińska, podobnie jak inna elblążanka – Zuzanna Białek, zaprezentowała się w „Pawilonie Armidy” z baletu Paquita przygotowanym przez Kamilę Paleń i tańcu „Spider” do choreografii Jacka Walasika. Kolejna elblążanka, Zuzanna Szatkowska, zatańczyła do „Wariacji Floriny” z baletu „Śpiąca Królewna” i do muzyki z „Koncertu warszawskiego” także w choreografii Jacka Walasika - Chcemy jeszcze bardziej w tym kierunku kształcić naszą młodzież, rozpowszechnić taniec teatralny w kraju i zaprezentować umiejętności naszych solistów i zespołów – mówi Jacek Walasik, dyrektor artystyczny konkursu. - Trzecie miejsce trzech naszych solistek w balecie klasycznym to olbrzymie osiągnięcie, zważywszy na to, dziewczynki mają zajęcia po 2-3 razy w tygodniu, inaczej niż w szkołach państwowych, gdzie takich zajęć ma się aż sześć w tygodniu.
Także elbląskie zespoły zebrały należne laury. Grupa Baletu Klasycznego Broadway z Elbląga, która zaprezentowała się w „Walcu kwiatów” zdobyła drugą nagrodę w kategorii „Taniec klasyczny Zespoły do lat 11.”. Brodway Generacja 2000 uhonorowano statuetką także za drugie miejsce w kategorii „Zespoły: Taniec współczesny i inne formy jazzowe 12-15 lat”. Również Grupa Tańca Współczesnego „Broadway” wytańczyła sobie drugie miejsce w kategorii „Zespoły tańca współczesnego i innych form jazzowych pow. 15 lat”.
O wysokim poziomie konkursu niech świadczy sam fakt tego, że młodzi tancerze byli wczoraj oceniani przez jury światowego poziomu tanecznego. W komisji sędziowskiej zasiedli: Barbara Sier-Janik, pedagog i tancerka, wiceprzewodnicząca Sekcji Tańca i Baletu Związku Artystów Scen Polskich (ZASP), Lidia Kowcz, absolwentka Szkoły Baletowej w Kijowie, I-sza Solistka Teatru Opery i Baletu we Lwowie oraz Opery Warszawskiej, Urszula Krzewińska, tancerka Opery Wrocławskie, Dominika Krysztoforska, I-sza Solistka Polskiego Baletu Narodowego Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie oraz Henryk Jeż, tancerz Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie - Ogromne podziękowania należą się tu pedagogom, bo to ich praca, chęci i inicjatywa tego, że znalazła się tutaj młodzież, która sprawiła nam dużo radości, wzruszeń i problemów… bo nie mogliśmy się zdecydować na to, kto tu jest najlepszy – mówiła wczoraj Barbara Sier-Janik, przewodnicząca jury. - Poziom był bowiem bardzo wysoki, ale sam konkurs był bardzo ciekawy. Dlatego też Związek Artystów Scen Polskich, Sekcja Tańca i Baletu ufundował oddzielnie dwie nagrody pieniężne dla dwóch najlepszych w tym konkursie. Po 400 zł trafiło do Agaty Stachowiak z Torunia i Natalii Rybka z Łodzi.
Czy dwudniowa impreza, której dyrektorem artystycznym jest Jacek Walasik, solista, choreograf, pedagog tańca klasycznego, twórca spektakli baletowych i musicalowych w Polsce i za granicą, to przysłowiowy strzał w dziesiątkę dla naszego miasta? Zapewne tak, bo prócz popularyzacji baletu klasycznego i tańca współczesnego, wymiany doświadczeń twórczych, integracji środowiska tanecznego i konfrontacji dzieci i młodzieży z całej Polski uczestniczących w zajęciach baletu klasycznego i tańca współczesnego, konkurs ten wzbogaci również ofertę kulturalną Elbląga, a samo miasto wypromuje wśród innych imprez podobnego typu - Powiedzieliśmy „a”, powiemy też „b” – śmieje się Jacek Walasik. - W przyszłym roku czekamy na jeszcze więcej szkół z całej Polski, które w tym roku nie mogły u nas wystąpić.
Eteryczny taniec klasyczny, wariacje baletowe, ale także energetyczny jazz, mogli w weekend (23 i 24 listopada) oglądać elblążanie i ich goście podczas dwóch dni, podczas których odbywał się Ogólnopolski Konkurs Sztuki Baletowej zorganizowany przez CT Broadway, przy współpracy z Teatrem im. Aleksandra Sewruka w Elblągu. W konkursie startowali soliści i zespoły tańca klasycznego i współczesnego szkół prywatnych i ośrodków kultury. Oprócz elblążanek, mogliśmy oglądać na scenie także tancerki m.in. z Ostrowa Wielkopolskiego, Torunia, Gdańska, Łodzi, Warszawy, czy Zielonej Góry.
W niedzielę, 24 listopada, odbyły się eliminacje i finały zespołów tańca klasycznego i współczesnego. Finaliści, wraz z solistkami, które zaprezentowały się publiczności dzień wcześniej, zatańczyli także na wieczornej gali konkursowej.
Cieszy zwycięstwo elblążanek w tym konkursie. W kategorii solistki tańca klasycznego do 11 lat jury wyróżniło na miejscu trzecim aż trzy dziewczynki: Kinga Brzezińska, podobnie jak inna elblążanka – Zuzanna Białek, zaprezentowała się w „Pawilonie Armidy” z baletu Paquita przygotowanym przez Kamilę Paleń i tańcu „Spider” do choreografii Jacka Walasika. Kolejna elblążanka, Zuzanna Szatkowska, zatańczyła do „Wariacji Floriny” z baletu „Śpiąca Królewna” i do muzyki z „Koncertu warszawskiego” także w choreografii Jacka Walasika - Chcemy jeszcze bardziej w tym kierunku kształcić naszą młodzież, rozpowszechnić taniec teatralny w kraju i zaprezentować umiejętności naszych solistów i zespołów – mówi Jacek Walasik, dyrektor artystyczny konkursu. - Trzecie miejsce trzech naszych solistek w balecie klasycznym to olbrzymie osiągnięcie, zważywszy na to, dziewczynki mają zajęcia po 2-3 razy w tygodniu, inaczej niż w szkołach państwowych, gdzie takich zajęć ma się aż sześć w tygodniu.
Także elbląskie zespoły zebrały należne laury. Grupa Baletu Klasycznego Broadway z Elbląga, która zaprezentowała się w „Walcu kwiatów” zdobyła drugą nagrodę w kategorii „Taniec klasyczny Zespoły do lat 11.”. Brodway Generacja 2000 uhonorowano statuetką także za drugie miejsce w kategorii „Zespoły: Taniec współczesny i inne formy jazzowe 12-15 lat”. Również Grupa Tańca Współczesnego „Broadway” wytańczyła sobie drugie miejsce w kategorii „Zespoły tańca współczesnego i innych form jazzowych pow. 15 lat”.
O wysokim poziomie konkursu niech świadczy sam fakt tego, że młodzi tancerze byli wczoraj oceniani przez jury światowego poziomu tanecznego. W komisji sędziowskiej zasiedli: Barbara Sier-Janik, pedagog i tancerka, wiceprzewodnicząca Sekcji Tańca i Baletu Związku Artystów Scen Polskich (ZASP), Lidia Kowcz, absolwentka Szkoły Baletowej w Kijowie, I-sza Solistka Teatru Opery i Baletu we Lwowie oraz Opery Warszawskiej, Urszula Krzewińska, tancerka Opery Wrocławskie, Dominika Krysztoforska, I-sza Solistka Polskiego Baletu Narodowego Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie oraz Henryk Jeż, tancerz Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie - Ogromne podziękowania należą się tu pedagogom, bo to ich praca, chęci i inicjatywa tego, że znalazła się tutaj młodzież, która sprawiła nam dużo radości, wzruszeń i problemów… bo nie mogliśmy się zdecydować na to, kto tu jest najlepszy – mówiła wczoraj Barbara Sier-Janik, przewodnicząca jury. - Poziom był bowiem bardzo wysoki, ale sam konkurs był bardzo ciekawy. Dlatego też Związek Artystów Scen Polskich, Sekcja Tańca i Baletu ufundował oddzielnie dwie nagrody pieniężne dla dwóch najlepszych w tym konkursie. Po 400 zł trafiło do Agaty Stachowiak z Torunia i Natalii Rybka z Łodzi.
Czy dwudniowa impreza, której dyrektorem artystycznym jest Jacek Walasik, solista, choreograf, pedagog tańca klasycznego, twórca spektakli baletowych i musicalowych w Polsce i za granicą, to przysłowiowy strzał w dziesiątkę dla naszego miasta? Zapewne tak, bo prócz popularyzacji baletu klasycznego i tańca współczesnego, wymiany doświadczeń twórczych, integracji środowiska tanecznego i konfrontacji dzieci i młodzieży z całej Polski uczestniczących w zajęciach baletu klasycznego i tańca współczesnego, konkurs ten wzbogaci również ofertę kulturalną Elbląga, a samo miasto wypromuje wśród innych imprez podobnego typu - Powiedzieliśmy „a”, powiemy też „b” – śmieje się Jacek Walasik. - W przyszłym roku czekamy na jeszcze więcej szkół z całej Polski, które w tym roku nie mogły u nas wystąpić.
A kto wie przeciwiwko czemu zaprotestowala grupa Art Dance Complex Adult z Warszawy, która (nota bene) zajęła 1-wsze miejsce i odmówila zaprezenentowaia się na scenie w gali jako swój protest - przeciwko czemu???
AAA!!! CZEMU TO ZROBILIŚMY?! :o o to może zapytajmy się komisji
komisja na pewno nie będzie chętna, by się pochwalić... rozumiem, że brak występu to był przekaz wyłącznie dla komisji? dla tych osób, które nie znały szczegółów tego konkursu, było to dość intrygujące. Jeśli jednak mieliście powód - gratuluję odwagi!
Osoby zachwycające się YOU CAN DANCE nigdy nie zrozumieją świata teatru jedząc popcorn i przeżywając "sztukę" przed telewizorem!!! :)