Strategia Promocji Elbląga na lata 2012-2015 jest gotowa. By weszła w życie, musi być uchwalona przez Radę Miejską. Dokument trafił już do radnych, mieszkańcy mogą się z nim zapoznać na stronie internetowej miasta.
- To pierwszy taki dokument w historii Elbląga. Pod tym względem jesteśmy spóźnieni o co najmniej kilkanaście lat w stosunku do innych miast. Strategia wskazuje strategiczne cele i konkretne rozwiązania, które w pozwolą nam stworzyć markę Elbląga – mówi Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk. – Zachęcam mieszkańców do zapoznania się z treścią prawie 200-stronicowego dokumentu, bo to właśnie od akceptacji elblążan zależy, czy uda nam się zbudować markę Elbląga.
Strategia promocji skierowana jest do trzech grup odbiorców: mieszkańców, turystów i przedsiębiorców. Do każdej z tych submarek zaplanowane są konkretne działania, wynikające z misji, wizji i obietnicy marki miasta.
- Elbląg to miasto pełne energii do zmian na lepsze. To wizja miasta, do której dążymy. Celem strategicznym strategii jest pod podźwignięcie miasta i zajęcie przez Elbląg mocnej pozycji ośrodka gospodarczo – kulturalnego pomiędzy Trójmiastem, Warmią i Mazurami oraz Obwodem Kaliningradzkim – dodaje Prezydent Grzegorz Nowaczyk.
Strategię przygotowało konsorcjum firm 2BA i Instytut Badawczy IPC. Prace nad strategią trwały pół roku. Dokument otrzymali już radni. By wszedł w życie, musi być uchwalony przez Radę Miejską.
Strategia Promocji Elbląga na lata 2012-2015
Urząd Miejski w Elblągu
tu raczej trzeba jeszcze bardziej postawic na innowacyjność i nowoczesność, bo wpajanie na sile ludziom historii nie ma głębszego sensu skoro sami nie chca jej poznac
panie Nowaczyk, WŁADZA W ELBLAGU NIE SZANUJE LUDZI, MIESZKAŃCÓW NASZEGO MIASTA. MY NIE BĘDZIEMY SZANOWAĆ , TOLEROWAĆ WYBRYKÓW WŁADZY> CBA SIĘ GRZESIU TOBIE PRZYGLADA...
Oczywiście już zaczynają ujadac pisiorki bez przeczytania "strategii" ale czego się dziwić ludziom "sterowanym radiem" oni nie potrafią czytać ze zrozumieniem!;)
Władze Elbląga przyśpieszają z okradaniem mieszkańców
@Batnapis- I*****a potęgowany. Niech zgadnę, jesteś jednym z miliona siedzących na barkach pracującej reszty (czyli "urzędnikiem")?
Ta strategia przypomina do złudzenia doktorat p. Polakowskiej-Dubielli. Czyli bierna rejstracja i enumeratywne, chaotyczne i szczątkowe omówienie podmiotów działających w Elblągu i wyciąganie stąd wirtualnych wniosków. Autorki tej strategii nie poradziły sobie nawet z historią Elbląga - otóż okazuje się że, w Elblągu , którego miastem-matką jest Lubeka (stąd też prawo lubeckie) - pierwszymi mieszkańcami byli Polacy i Prusacy...ho,ho,ho te pani wybitne kończyły uczelnie by dojść do takich wniosków. Zapomniały dodać, że pierwszymi mieszkańcami Elbląga byli kupcy z Lubeki, a w swym historycznym bełkocie wspominają, że prawa miejskie Elblągowi przydzielał jakiś "Hoheniohe" (!!!) Rewelacją jest konstatacja "I wojna światowa nie spowodowała zbyt wielkich zniszczeń w mieście (!!!)" - Otóż drogie panie - I wojną światowa NIC nie zniszczyła w ogóle Elbląga, gdyż tutaj jej po prostu nie było!!! A miasto stało się przytuliskiem dla wielu uciekinierów z Prus Wschodnich (wojska carskie doszły tylko do Krosna pod Ornetą). Panie piszą o "oznakowaniu przestrzeni miejskiej" - ale ani słowa o tym, że do tej pory w Elblagu brakuje opisów (w postaci tablic) na zabytkowych i wartościowych budynkach - tak jak to jest w Kwidzynie, w Malborku czy w niedoścignionym Toruniu. Oburzające jest sformułowanie, że herb Elbląga - jeden z najpiękniejszych w Polsce - jest "niueuporządkowany"(!!!). To celowe i zamierzone deprecjonowanie herbu Elbląga przez te niedouczone Autorki, by móc forsować w tekście "Strategii" te swoje obrzydliwe, mdłe i katastrofalne logo (tekst "Strategii" ocieka tą mdłą pomaraczową farbą jak pieluszki niemowlęcia po pełnej defekalizacji!!) Rewelacją jest, że "Gdańsk jest zagrożeniem dla Elbląga!!!" - Co na to Pan Prezydent Nowaczyk, który za plecami leiterów z Olsztyna kuma się z Prezydentem Gdańska - Adamowiczem? Co na to tysiące Elblążan studiujących, pracujących, robiących zakupy w Gdańsku??? Czy autorki "Strategii"zapomniały o miastach partnerskich Elbląga i korzyściach stąd płynących? Panie - specjalistki od tej "Strategii" dużą część tekstu bełkoczą. Np. raz piszą, że "Elbląg nie posiada atrakcyjnego produktu turystycznego" a za chwilę piszą, że "Wyróżnikiem jest z pewnośćią atrakcyjne otoczenie Elbląga". Szanowne-niedouczone Autorki - Elbląg ma doskonałe położenie odśrodkowe - blisko stąd do Malborka, Fromborka, tu startują statki w kierunku Kanału Elbląskiego, stąd blisko jest do Trójmiasta - ELBLĄG jest 20% tańszym i bezpieczniejszym ośrodkiem turystycznym niż Trójmiasto (2005 - nagroda MSWiA "Bezpieczna Gmina-Bezpieczne Miasto"). Mamy w zasięgu Mierzeję i Zalew Wiślany, mamy niedaleko do Królewca (a co będzie jak enklawa królewiecka stanie otworem?) - tego Autorki nie przewidziały? W turystyce nostalgicznej Elbląg nazywany jest często "Bramą do dawnych Prus Wschodnich".Jeżeli jest NASZA-RODZIMA Strategia rozwoju Elbląga do 2020 r. - to po co nam ten bełkot tych pseudo-specjalistek z Nysy i Wrocławia?
JESTEM Z ELBLAGA- NIE JESTEM Z WARMII I MAZUR!!!!!!!!!!!!!!!! JESTEM Z ELBLAGA NIE CHCE BY RZĄDZIŁ MNA OLSZTYN!!! JESTEM Z ELBLAGA- NIE JESTEM Z SZUWAR I BAGIEN-JESTEM Z ELBLAGA I JESTEM Z TEGO DUMNY I DLA MNIE ZAWSZE ELBLAG BEDZIE STOLICA A NIE olsztyn.
Generalnie strategia przygotowana jest w ten sposób, że mając template, można by równie dobrze podstawić tam Frombork, Nysę, Białą Podlaskę i nowa Strategia gotowa ;-)Wszystko uśrednione, statystyczne, metodologia badań sztamowa, uniwersytecka. A ja dopowiem tylko: Uśredniając statystycznie można być tylko statystycznym średniakiem ;-) A Elbląg dąży do tego, żeby na tleinnych miast być szczególnym, jedynym, niepowtarzalnym, WIELKIM. Jeszcze na "statystycznym uśrednieniu" nikt się nie WYBIŁ NA WIELKĄ JEDNOSTKĘ ;-) Do mojego szanownego przedmówcy- myślę, że nasze opracowanie zostało tym Paniom z Nysy przekazane, one obrobiły to wyłącznie w szablon "marketingu miejsc", marny i bardzo średni. Jestem Elblążanką, to "Ja" jestem mecenasem, nośnikiem kultury miejsca, a nie "statystyczny badany Polak" ;-) Ojojoj wywalone ponad 100.000. Jeszcze za SIW i SIM trzeba będzie zapłacić, a następnie za oznakowanie zapłacić i ktoś to będzie bezczelnie nazywał postępowym działaniem ;-) Statystyczna Strategia, Statystyczny Elblążanin, Statystyczny produkt, Statystyczny Inwestor, Statystyczne bezrobocie, Statystyczny produkt turystyczny, czyli: nic, dla nikogo, za nic, po nic, po co? ;-)
Bardziej interesuje mnie druga część Strategii, czyli "Jak tego dokonać"? Czy Redakcja dysponuje całym, jednolitym tekstem dokumentu: Budowa marki Elbląga 2020, czyli tzw. zbiorem mądrych porad (know how), zabudżetowanym kosztorysem potrzebnych wyasygnowanych środków w czasie, aby Strategia była sukcesem wizerunkowym, a nie tylko opracowaniem pseudo badawczym do szuflady p. Nowaczyka i jego następców?
DO PÓKI BĘDZIEMY W GRANICACH TEGO POŻAL SIĘ BOŻE WOJEWÓDZTWA NIC NIE NAPRAWI NASZEJ MARKI. Słabe strony: peryferyzacja miasta w ramach województwa warmińsko-mazurskiego