- Już po raz kolejny podnoszę problem przebudowy dróg 503 i 504. Są to inwestycje o dużym znaczeniu dla Elbląga, a ich realizacja budzi wśród mieszkańców naszego miasta poważne zastrzeżenia - zaznaczył wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, Sławomir W. Malinowski, podczas swojego wystąpienia w trakcie grudniowej sesji RM.
Radny prosił prezydenta Jerzego Wilka o udzielenie informacji nt. tego, w jaki sposób zostały sformułowane w umowach na roboty budowlane na drogach 503 i 504 zapisy dotyczące wykonania koniecznych robót dodatkowych, jaki przewidziano tryb ustalania i przyjmowania cen jednostkowych w kosztorysach szacunkowych na roboty dodatkowe (w umowie lub odrębnym porozumieniu) oraz wykazu osób odpowiedzialnych za przygotowanie projektów umów na roboty budowlane na drodze 503 i 504.
- Jednocześnie proszę o przekazanie kopii pełnej dokumentacji dotyczącej robót dodatkowych wykonanych przy przebudowie drogi nr 503 i 504, tj. protokołów konieczności wraz z kosztorysami szacunkowymi robót koniecznych, protokołów z obmiaru podwykonawczych robót zatwierdzonych przez odpowiedniego inspektora nadzoru oraz protokołów odbioru robót wraz z zatwierdzonymi kosztorysami powykonawczymi - wymieniał Sławomir W. Malinowski.
Uzasadniając powód złożenia interpelacji dotyczącej realizacji inwestycji przebudowy dróg 503 i 504 radny stwierdził - W przekonaniu radnych i mieszkańców Elbląga, zdecydowanie zbyt duże i nieuzasadnione koszty ponoszone są przez miasto na prace dodatkowe przy modernizacji dróg nr 503 i 504 - podkreślił. - W otrzymanej odpowiedzi na poprzednią interpelację w sprawie wykonywania robót dodatkowych nie uzyskałem wystarczających informacji pozwalających ocenić, czy inwestycja została przygotowana w należyty sposób oraz czy wykonane prace były faktycznie nieprzewidziane i niezbędne do realizacji zadania, a poniesione z tego tytułu wydatki były w pełni uzasadnione, adekwatne do zakresu wykonanych zadań, koszty zaś ustalone w sposób racjonalny, oszczędny i poddany niezbędnej kontroli ze strony Inżyniera Kontraktu i służb miejskich.
Gdy tylko Sławomir W. Malinowski uzyska odpowiedź od prezydenta Jerzego Wilka poprosimy wiceprzewodniczącego RM o jej udostępnienie i komentarz.
Stronniczość tej gazety i dziennikarzy jest widoczna w galaktyce. No ta lepiej ju teraz napiszcie, ze przyjada z Ekwadoru konczz 502 i 503.
A ja uważam ,że są najbardziej rzetelni,każdy kto chce może zaprezentować swoje poglądy,wyrazić opinię.Nie to co dziennik elbląski - faworyzuje tylko PIS
ostatnio byłem na przejazdzce rowerowej przez nadbrzeze, suchacz, kadyny ,łecze. to co zobaczylem na tej drodze przyprawilo mnie o szok! po polozeniu kilku warstw nawierzchni stwierdzono ze zapomnieli zrobic przejsc dla zab, wiec co? pocieli droge zrobili przepusty co kilkadziesiat metrow i polozyli na to asfalt, w wyniku tego powstaly szczeliny po nacieciach, w ktore wlasnie wlatuje woda. wystarczy ze przyjdzie lekki mroz i to wszystko porozsadza! cala droga za rok bedzie do remontu ,albo nawet i pod koniec zimy zanim poloza ostateczna warstwe. w suchaczu tak zwezyli droge rpzy punkcie widokowym ze nie moga sie tam minac dwa auta, wczesniej bylo szerzej. czy ktos nad tym czuwa? jest tam jakis nadzor? przeciez ta przebudowa to fuszerka!
oglądając zdjęcia zamieszczone ale także osobiście oglądam postępy prac zawsze się zastanawiam kto , jakimi siłami dokonał tak gigantycznego bałaganu na tej budowie bo przecież nie tych dwóch ze zdjęcia 42 i 45 bo oni przecież tylko siedzą i palą sobie papieroski i na pewno nie daliby rady dokonać totalnego roz...nia połowy miasta . Zdjęcia pokazują totalny bałagan jak za czasów budowy podwalin socjalizmu, jedyna różnica że tam było sporo budowniczych w gumofilcach a tu nie widać nijakiej siły roboczej tylko efekt ..sam nie wiem czemu służącego bałaganu i niedokończoności .
teraz jest sto razy gorzej jak za poprzedniej władzy, a wtedy Wilk i reszta towarzystwa krytykowali, sami są prawdziwymi nieudacznikami, taka prawda...
@turban - czuwają harcerze ze związku "łapownictwa elbląskiego". - Myślisz że kogoś to obchodzi ? firma która wykonuje te roboty zniszczyła wszystkie okoliczne drogi ! drogami o nośności do 6-8t. dowozili materiały wywrotkami 40 tonowymi. rezultaty widac drogi się r o z j e c h a ł y !!
jak widzimypan Malinowski zaczyna kampanię wyborczą chce zostać prezydentem Elbląga ale myli osoby odpowiedzialne za remont tych dróg powinien zgłosić się do pana Nowaczyka on te umowy podpisywal i redagował!!nie ten adres, ten syf po POpaprańcach musi sprzątać Pan.Wilk i za nich się tłumaczyć
ta firma Eurovia to najgorszy syf jaki w swoim życiu widziałem!!!!!!!!!!!!!!!!!! straszliwi bałaganiarze potworne marnotrawstwo materiałów ,brak słów.Pan prezydent powinien dokładnie wyegzekwować kary za nie dotrzymanie terminów [jezeli takie jaś fasola zawarł w umowach] i dokonac szczegółowego do bólu tych prac!!!!!!!!!!!!A tak na marginesie to podobno ta bałaganiarska firma jest w stanie upadku????????????????
Takie bezrobocie w kraju zimy nie ma a oni budują i budują brak albo gospodarza dobrego albo o coś innego tu chodzi.
POwrot do prl-u, wtedy przecież też wszystko tak długo budowali i budowali... Ps. redakcjo zamiata czekac na odpowiedx Wilka w tej sprawie, to spytajcie się nowaczyka, przeciez to on zawieral umowy i jest odpowiedzialny za ten balagan - robiliście z nim "ekskluzywny" wywiad i nie zapytaliście o to? Pędźcie teraz naprawić swój błąd ;P