- Budżet Polski zakłada dochody w wysokości 387,6 mld zł, wydatki – 416,1 mld zł i deficyt nie większy niż 28,5 mld zł (co stanowi 1,7 proc. PKB). PKB ma wzrosnąć o 3,8%, a średnioroczna inflacja 2,3%. Senatorowie opozycji zgłosili 104 poprawki do budżetu. - Zgłosiłem wnioski, które dotyczą Elbląga i naszego subregionu. Wartość tych wniosków opiera na 281 milionów złotych – mówił senator PO Jerzy Wcisła podczas zwołanej dziś (5.02.) konferencji prasowej.
Jeden z wniosków złożonych przez Jerzego Wcisły dotyczył zwiększenia środków na Program „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” o kwotę 150 mln zł na przystosowanie Portu Morskiego w Elblągu (pogłębienie basenów portowych, powiększenie obrotnicy, nabrzeża) do parametrów kanału przez Mierzeję.
Bez realizacji tego zadania, wydawanie kwoty co najmniej 880 mln zł na budowę kanału przez Mierzeję nie ma sensu. Jeśli kanał ma dać efekt transportowy, musi kończyć się w porcie
- mówił senator. PO.
Zdaniem Jerzego Wcisły może okazać się, że elbląski port nie skorzysta na budowie Kanału przez Mierzeję Wiślaną. - Port jest dwa razy płytszy – gwarantuje obsługę jednostkom o zanurzeniu 2,3 m. Rozmawiałem z przewoźnikami, z Kaliningradu i z Kłajpedy, i pytałem, czy będą pływali po Bałtyku barkami o zanurzeniu 2 metrów i ładowności 700 ton. Odpowiadali, że nie, bo takie barki są barkami śródlądowymi, a nie morskimi. Będą pływali Zalewem Wiślanym. To pytam, dla kogo ma być ten kanał? - zaznaczył Jerzy Wcisła.
Co jeśli Rząd nie zwiększy środków na rozwój portu w Elblągu?
To oznacza zmarnotrawienie pieniędzy wydanych na budowę kanału. Jestem zwolennikiem budowy kanału, dlatego nie wnioskowałem o odrzucenie tej inwestycji, ale o zwiększenie środków na tą inwestycję o 150 mln zł, które pozwolą na wpłynięcie tym kanałem do portu. Tylko wtedy kanał będzie zamkniętą całością. Taki projekt realizował poprzedni Rząd – PO- PSL. W kuluarach wielu senatorów pytało mnie o tą kwestię, bo przecież mówimy o standardowej inwestycji tego Rządu i nie mogli uwierzyć, ale zagłosowali posłusznie, choć alogicznie
– zaznaczył Jerzy Wcisła.
Hangar na żaglówki wykonano, czyli kanał dla żaglówek. A więc turystyka wodna będzie dźwignią rozwoju Elbląga.
najpierw bylłprzeciw i optował przeciw, słał donosy do Brukseli, a teraz jest za przekopem. czemu taki zwrot? A bo...kadencja sie kończy , drugi raz mogą nie wybrać . Wciskacz kitu dobry jest
Co chodzi o pogłębianie kanału to jest sprawa zaplanowana .Kanał będzie pogłębiać opozycja , a Wcisła będzie liczył ile taczek ziemi poszło na lewo , .
https://www.youtube.com/watch?time_continue=228&v=WYtxZQhBaL8
A Energa Kogeneracja w Elblągu ma nowego Prezesa i jest nim były z MPO. Dobry bo specyfika firmy podobna MPO śmieci i tam tez
Dlaczego nic nie mówił jak rządzili . P O i PSL, dlaczego kasa nie szła na port w Elblągu tylko na olsztyn i bzdurne inwestycje. Kto odpowie za to że powstał bankrut w szymanach lotnisko które przynosi straty co ? Nadal milczycie i bankrut jest finansowany z naszej kasy . Jak olsztyn chce mieć lotnisko w szymanach niech płaci z kasy olsztyna.
Wcisła idź precz razem z Gelertową i Protasem. Mamy was dosyć, zrozumcie to w końcu
pani Gelert bierzesz kobieto 19 tysięcy miesięcznie może rusz swój tyłek i zobacz co się dzieje w szpitalu na pogotowiu, dorośli razem z dziećmi siedzą i czekają ponad 3 godziny. !!!
Kolo, kto jest drugim kandydatem na wiceprezydenta.
a ten nierób znowu się lansuje, wstyd, a było trochę spokoju od niego, chłopie weź się za konkretne zajęcia