W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy materiał, w którym poseł Jerzy Wilk zarzucił Platformie Obywatelskiej wydanie 5 mln zł na dokumentację dot. budowy Kanału przez Mierzeję Wiślaną, które ostatecznie się zdezaktualizowały. Senator Jerzy Wcisła stanowczo temu zaprzecza.
Na łamach info.Elblag pojawiła się wypowiedź posła PiS o tym, że w okresie poprzedniego Rządu zostały zmarnowane prace na rzecz budowy kanału przez Mierzeję, i wraz z zdezaktualizowaną dokumentacją trzeba było wyrzucić 5 mln zł do kosza. Są to twierdzenia niezgodne z prawdą, co łatwo udowodnić faktami
– zapewnia Jerzy Wcisła.
Senator PO zaznaczył, że ustalenia prowadzone z Komisją Europejską przerwał Rząd Prawa i Sprawiedliwości. - W chwili wygrania wyborów przez PiS dokumentacja na budowę kanału była przekazana Komisji Europejskiej do ostatecznej oceny, a ostateczny termin wykonania inwestycji określony był na 2022 rok. W styczniu 2016 roku Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Rządu PiS Marek Gróbarczyk potwierdził ten fakt i poinformował, że unijny komisarz nie będzie blokował budowy kanału. Niestety, już w lutym Rząd PiS przerwał z nieznanych powodów proces uzgodnień z Komisją Europejską – podkreślił.
Jerzy Wcisła wielokrotnie interweniował w tej sprawie w Ministerstwie. Jaka odpowiedź uzyskiwał?
W maju 2016 roku Ministerstwo zapewniło mnie, że „pozostaje w stałym kontakcie z Komisją Europejską, z którą ustalono, że jej opinia nie jest konieczna do przyjęcia Programu”, a w czerwcu, że „nie planuje powtarzania badań”. Cała korespondencja jest dostępna na stronach Senatu RP, pod moim nazwiskiem i przeczy tezie, że jakiekolwiek dokumenty się zdezaktualizowały
– mówił senator.
Co zatem było powodem nie wykorzystania stworzonej już dokumentacji? - PiS doktrynalnie odcina się od wszystkiego co odziedziczył po rządach PO. Dlatego rzeczywiście wyrzucił przygotowaną dokumentację na budowę kanału. Niestety, poza większymi kosztami, wyrzuca też uzasadnienie gospodarcze dla tej inwestycji, zastępując je budzącymi uśmiech politowania i nerwowe reakcje Rosjan względami militarnymi – zauważa Jerzy Wcisła. - Skazuje się też na przygotowanie dokumentacji w ciągu kilkunastu miesięcy, co powoduje, że musi złamać procedury środowiskowe i zastosować specustawę, by zamknąć usta środowiskom ekologów. Jednym słowem, normalny proces budowy zastąpił procedurą budowania wrogów dla tej inwestycji. Dlatego lider PO mówił w Elblągu prawdę, że PiS chce upolitycznić budowę kanału. Pytanie tylko, czy jest w stanie przekonać wygenerowanych przez siebie wrogów, w tym Unię Europejską, która stoi na straży wielu procedur, które PiS także w sprawie kanału łamie. Obawiam się, że w efekcie zamiast kanału, możemy mieć procesu przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości.
To chyba dobrze prawda? Ty cholerny platformerski wichrzycielu? W kolejnych wyborach polacy was zaorają m możecie sie zdziwić. Wasz elektorat czyli przestępcy sa wsadzani do więzień a i komuchy wymieraja.
Pan " senator " co przez osiem lat gadaniem prawie przekopał mierzeję . Tylko tyle mógł , gdyż Tusk nie POzwolił na nic więcej . A na pewno nie na inwestycję , która by była konkurencyjna dla Trójmiasta . PO , jak POzory .
Zajmij się stara ***o... wyprowadzeniem wojska z Elbląga ściąganiem sejmiku województwa do Elbląga a nie swoimi duperelami ambicjonalnymi które wszyscy mają głęboko w d....
Polityk o bardzo zawężonym spektrum wiedzy . NUUUUUUUUUDA ~!
"Radosław Sikorski, były marszałek Sejmu i były członek władz Platformy Obywatelskiej jest zdecydowanie przeciwny przekopowi Mierzei Wiślanej, o czym poinformował w dyskusji na Twitterze. Jego zdaniem, okres amortyzacji z zainwestowania 1 mld zł w biznesie to okres od 3 do 8 lat. W przypadku przekopu Sikorski pyta z przekąsem: ile wyniesie ten okres? Sto, dwieście lat? Zapytał również zwolenników inwestycji o to, ile statków musiałoby wpływać do Elbląga, przez ile lat, aby zaoszczędzić 1 mld zł plus odsetki." - infoelblag 03.03.2016 jakieś pytania?
Brawo lolo ! - Tak myśli każdy Elblążanin, mieszkaniec Mierzei itd. który fanom przekopu stawia 3. pytania: Co będzie przywożone statkami do Elbląga ? - Co będzie statkami wywożone z Elbląga ? - Kto będzie płacił koszty utrzymania przekopu, toru wodnego ? (Gdyby np. lód na Zalewie potrwa do marca ? ).
Bardzo dobrze. Maja moje poparcie, niemieckie PO nie beezie sie paniezyc
Z PiS-em to jest tak. Co było przed nimi to niczego nie było " to jest ich myślenie". Czy dlatego "tworzą" - państwo PiS-owskie? A tak naprawdę to po ich "rządach" to dopiero nic nie będzie. Zastali Naszą Ojczyznę w rozkwicie, a zostawią w ruinie, o której tak chętnie przecież mówili? Najwyższy czas dążyć do normalności.
Jurek. Co zrobiłeś dla miasta Elbląg ze taki idziemy na dno przez 8 lat Zadzenia Po kłamczuch jak kopaczowa
Odziedziczone po PO to korupcja , złodziejstwo , kolesiostwo, marnotrawstwo.