Promocja miasta to niewątpliwie trudne przedsięwzięcie, jednak mając ciekawą historię oraz szerokie zaplecze zabytków można stworzyć wiele ciekawych pomysłów, by przyciągnąć turystów i "ruszyć gospodarkę". A jak wypromujemy Elbląg? Na posiedzeniu Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta, Hanna Laska-Kleinszmidt, dyrektor Biura Prezydenta Miasta przybliżyła najbliższe plany na reklamowanie naszego miasta.
Już niebawem ruszy kampania promocyjna "Elbląg w formie", która zbiegać się będzie z 50. rocznicą pierwszych biennale form przestrzennych. Nie każdy wie, że jest to cykliczne wydarzenie artystyczne odbywające się przez 20 lat, począwszy od 1965 roku.
W tym roku najwięcej zadań w ramach przygotowań wzięła na siebie Galeria EL. W maju i czerwcu są zaplanowane spotkania otwarte. - Dzieci dowiedzą się o samym jubileuszu, ale również o naszej elbląskiej kulturze. Maluchy nie zawsze rozumieją sztukę, warto by było wytłumaczyć na czym polegają formy przestrzenne - mówiła dyrektor Biura Prezydenta Miasta.
Kolejnym dużym przedsięwzięciem jest 120-lecie Tramwajów Elbląskich, które Miasto będzie realizować we współpracy ze spółką. Z tej okazji przygotowywana jest publikacja. - Te dwa jubileusze są najważniejsze dla nas z punktu widzenia promocji lokalnej na ten rok - stwierdziła Hanna Laska-Kleinszmidt.
Z okazji tego święta, przy wsparciu pracowników spółki zaplanowano cykl spotkań w zajezdni, który będzie odbywać się w trakcie sezonu letniego na przełomie lipca i sierpnia. Mieszkańcy będą mogli cieszyć się cyklicznymi kursami tramwaju zabytkowego na trasie linii nr 2, która jest jedną z najstarszych. - Ze swojej strony chcemy przygotować film dokumentalny z zarejestrowanych zapisów i prezentować go w czasie sezonu turystycznego na Bramie Targowej - poinformowała dyrektor Biura Prezydenta Miasta.
Spotkania otwarte będą adresowane głównie do dzieci. Aby połączyć dwa jubileusze, zdecydowano się na produkcję zakładek tematycznych, które pociechy będą otrzymywać w trakcie odwiedzin zajazdu Tramwajów Elbląskich oraz spotkań w Galerii EL. Po zdobyciu obu, otrzymają one trzecią zakładkę w formie podziękowań za zapoznanie się z fragmentem historii Elbląga.
A jak przekonać do tego osoby z zewnątrz? Kluczowymi miejscami, które mają zachęcić turystów do odwiedzenia naszego miasta są Kanał Elbląski, Brama Targowa, Stare Miasto z wieżą widokową, ale również Muzeum Elbląskie. - Naszym zdaniem jest bardzo atrakcyjnym punktem i walorem Elbląga. Jest teraz jednym z najnowocześniejszych w Europie i taki przekaz będziemy podtrzymywać.
Zdecydowano się również na promowanie naszych walorów turystycznych w ogólnopolskich portalach internetowych, najprawdopodobniej będzie to strona wp.pl, która zachęciła urzędników dobrą ofertą cenową.
Ktoś wie, co za brzydactwo postawili w parku? Kawał blachy, który nijak nie wpisuje się w krajobraz. Mogli z tego lepiej kilka śmietników więcej zrobić.
najlepsza reklamą i promocja Elbląga będą nowe miejsca pracy a nie reklama umierającego miasta!!!!!!!!!!!!!!!!
w dupie mam turystów te miasto to żywe trupy syf kiła i mogła
laska to się nadaje do tarcia chrzanu...ona i jej puzzle 777
akurat 777 udało się w naszym mieście, takiej promocji wcześniej nie było i ciekawe czy kiedykolwiek jeszcze będzie