Oprócz oficjalnego stanowiska Klubu Radnych PO, które jednoznacznie wskazuje na to, że wszyscy radni PO zagłosują za uchwaleniem Strategii Promocji Miasta, Antonii Czyżyk, jako przewodniczący Klubu Radnych PO, przedstawił podczas wczorajszej konferencji prasowej swoje przemyślenia jej dotyczące.
Stanowisko Antoniego Czyżyka w sprawie Strategii Promocji Miasta:
Jest - jest reakcja
Dokument strategii wywołał wiele dyskusji, co moim zdaniem, świadczy o tym, że działania obecnej władzy w kierunku próby stworzenia taktyki promocji miasta były potrzebne. Być może więc tak żywa reakcja części mieszkańców Elbląga wynika z faktu, że dotychczas nie były przeprowadzane żadne próby rozmowy o konieczności opracowania takiego dokumentu. Nie mieliśmy dotąd okazji, aby wyrazić swoje zdanie na temat potrzeby uporządkowania promocji miasta, nie zastanawialiśmy się, w jaki sposób i czy w ogóle mamy nadać jej wyrazisty i spójny charakter. Temu właśnie ma służyć ta strategia, która przez najbliższe lata będzie prowadzić wszystkich odpowiedzialnych za budowanie wizerunku naszego miasta.
Reakcja czy odpowiedź?
Strategia powstaje w wyniku odpowiedzi na pytanie: jakie cele sobie stawiamy i co trzeba zrobić, aby je osiągnąć. Tworząc ten dokument strategii podparto się badaniami marketingowymi przeprowadzonymi wśród mieszkańców miasta, ale też i reszty kraju. Ich wyniki wskazywały, że nie mamy skojarzeń z Elblągiem. Być może więc sami nie potrafimy sobie odpowiedzieć, jak chcielibyśmy być postrzegani?
Oczywiście widzę, że w Internecie pojawiają się negatywne opinie nt. tego dokumentu. Proszę jednak zwrócić uwagę na fakt, że:
- zainteresowanie zorganizowanymi spotkaniami w ramach konsultacji społecznych było małe. Jeśli zaproponowane terminy, bo było ich kilka, nie odpowiadały, można było wyrazić swoje zdanie w Internecie, na specjalnie przygotowanym forum dyskusyjnym.
- widać niezadowolenie internautów prezentowane chętnie na łamach mediów, jednak 27 kwietnia, na stronie UM, uruchomione zostało FORUM (w informacji "Poznaj strategię promocji Elbląga"), a do dziś nie ma tam żadnego wpisu internauty! Żadnych postów w sześciu zaproponowanych tematach: wizerunek Elbląga w badaniach, główne założenia strategii, program strategiczny budowy marki Elbląga, strategiczne założenia rozwoju i promocji submarek, program promocji marki Elbląga na lata 2012 - 2015,
Wdrażanie i zarządzanie marką Elbląga.
Strategia a dokument
Opracowano dokument zawierający informacje na temat tego, jak będzie wyglądało wdrażanie planu. Nie oznacza to, że podejmowane działania będą ograniczone do zapisów tego dokumentu. On, w oparciu o badania, jest ogólną koncepcją, ma zapewnić realizację jej fundamentalnych celów. Przeprowadzone konsultacje społeczne, organizowane w celu omówienia zapisów strategii, rozszerzają planowane działania.
Zła strategia czy złe nastawienie?
Odnoszę wrażenie, że chęć przełamywania utartych schematów postępowania przez UM spowodowała opór wobec wprowadzania nowych wzorców zachowań. Jaka jest przyczyna oporu wobec zmian: czy to nasze myślenie "jeszcze nie czas", gloryfikacja przeszłości, czy jest to tylko sprzeciw wobec sposobu powiadomienia o zmianie i jej wprowadzania, i brak poczucia uczestnictwa: "nas nie pytano ...". Jednak, czy mieszkańcy chcą odpowiadać?
Podsumowanie
Nie jest łatwe budowanie społeczeństwa obywatelskiego, wszyscy musimy się tego uczyć. Obywatelski- czyli jaki? Dziś obywatel to świadomy mieszkaniec swojej dzielnicy, miasta, regionu. Taki, który rozumie swoją przynależność do wspólnoty i chce mieć wpływ na otaczającą rzeczywistość. Jest aktywny publicznie, ma w sobie wolę walki o dobro wspólne.
Podobnie łatwe nie jest budowanie marki miejsca. Z pewnością wymaga ono odwagi, bo dziś już miasta nie konkurują poprzez targi czy foldery - to tylko narzędzia. Ta prawdziwa walka toczy się w świadomości odbiorców, ale także nas samych. Nikogo nie przekonamy, że Elbląg jest wartościowy i ma potencjał, jeśli sami nie będziemy w to wierzyli.
"swoje PRZEMYŚLENIA jej dotyczące". Oj , chyba ktoś sobie tu POchlebia, taka tam TANECZNA fantazja.Też lubię POczucie humoru.
ostatnio co wchodzę na ten portal, to widzę czyzyka, pani Kamilo, rozumiem, przytulamy sie do potencjalnego prezydenta?
juz wkrotce Czyzyk wyskoczy nawet z lodowki. widac ze zaczelo ie jego lansowanie ajko kandydata na prezydenta.
Pogarda , arogancja i obłuda to trzy siostry radnych platformy.
Platforma robi właśnie elementarny błąd z podstaw PR - mów jednym głosem, pokazuj wspólne stanowisko. Czyżyk zaś akcentuje swoją odrębność i wychodzi już nie tylko przed szereg ale w ogóle z tego szeregu. Tekst wygląda na pisany przez jakąś doradczynię z CSE ŚWIATOWID, która koniecznie chciała promować szefa przy temacie strategii promocji. Teraz tylko czekać jak swoje odrębne stanowiska zaczną prezentować kolejne osoby z PO i tak padnie medialny wizerunek PO pęknie już na dobre
Panie Czyżyk, weź się pan do roboty a nie prowadź rozważań pseudo naukowych teoretyczno - empirycznych na temat wyższości świat wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia.
MARKĄ ELBLĄGA???!!! Ja bym raczej powiedziała, że chodzi o Markę "ELBLĄG". Marką Elbląga to może być Specjal, a my mamy budować Markę "Elbląg"- miasta otwartego, przyjaznego przedsiębiorcom, gospodarce, Miasta opartego na zasadach stabilnej ekonomii, Miasta prawa itp itp- to jest MARKA! Przy okazji- do synonimem żadnego z powyżej przytoczonych wartości nie jest ŚLIMAK w logotypie.
Grubiański lans, lans .....,.Same banały i pustosłowie aroganta. Rozmowy z mieszkańcami to nie tylko strony UM.
Na stronie 179 http://www.umelblag.pl/umcms/images/stories/2012/04/Strategia_Promocji_Elblaga_2012-2015.pdf są nazwiska wszystkich osób będących na konsultacjach 13 lutego tego roku Niech teraz przedstawia publicznie co wnieśli lub czy byli przeciw temu logu? Niech publicznie pani z muzeum oraz pan z galeri EL opowiedzą czy im się to logo podobało?
Członkowie Rady Menadżerów przy Prezydencie Elbląga z którymi były przeprowadzane indywidualne konsultacje dotyczące kierunku: Paweł Olechnowicz – Lotos Mirosław Gryszka - ABB Roman Korzeniowski – Grupa Żywiec Wiesław Warzała - – Grupa Żywiec Florian Romanowski – Opegieka Stanisław Rosnowski – Elstaroils Leszek Berbeć – DRE Wojciech Macijewicz – Lupus Katarzyna Macijewicz – Lupus Mariusz Leszczyński – Inditex Wojciech Chmielewski – Jet System; Marek Łęcki – Med + Teresa Miszkiewicz-Florczyk – ICT Amber Uczestnicy konsultacji grupowych przeprowadzonych w lutym 2012 r