Piątek, 15.11.2024, Imieniny: Amelia, Albert, Leopold
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

Już wiemy, jaką Elbląg ma strategię promocji na lata 2012-2015! Co dalej z kontrowersyjnym logiem miasta?

25.04.2012, 08:20:45 Rozmiar tekstu: A A A
Już wiemy, jaką Elbląg ma strategię promocji na lata 2012-2015! Co dalej z kontrowersyjnym logiem miasta?
Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk (fot. Natalia Szałkowska)

Elbląg przyspiesza, to miasto pełne energii do zmian na lepsze. To wizja miasta, jaka przyświeca Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015. Na wtorkowej sesji Rady Miejskiej dokument ten został zaprezentowany i omówiony przez dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej, Rafała Gruchalskiego.

— To pierwszy taki dokument w naszym mieście, w porównaniu do innych miast w Polsce jesteśmy spóźniliśmy się z nim o jakieś 5 lat. Strategia na lata 2012-15 zawiera informację, jakim miastem chcemy być po jej zakończeniu oraz zawiera perspektywę budowy marki miasta do 2020 roku. — powiedział Rafał Gruchalski. — Naszym założeniem jest to, że Elbląg jest miastem pełnym energii do zmian na lepsze. To nie jest pusty slogan, ale początek drogi, która nas czeka, by wypromować nasze miasto jako energetyczne, kreatywne, inspirujące — mówił Gruchalski. Kierunek rozwoju to "turbo"; pojęcie, które kojarzy się z energią i przyspieszeniem. Elbląg turbo ma być miastem rozwojowym i przyjaznym. Elbląg, jako miasto, które w niedalekiej przyszłości ma przyspieszyć ma być też ośrodkiem przyjaznym wszelkiego rodzaju inwestycjom. — Celem strategicznym jest też stworzenie atrakcyjnej oferty dla mieszkańców Kaliningradu. Elbląg ma być także liderem turystycznym w regionie. Chcemy aby powstały submarki dla biznesu, mieszkańców i turystów — powiedział Gruchalski.

Kontrowersyjne logo miasta


Zapewne miało w tym pomóc nowe logo miasta, które miało być nośnikiem tych wszystkich cech, nowoczesnego i energetycznego Elbląga, a które od momentu zaprezentowania wzbudzało i wzbudza wiele kontrowersji. Co więc ono symbolizuje ? Gruchalski bronił symbolu loga. – Logo zbudowane jest z dwóch części: logotypu: nazwy Elbląg i sygnetu, czyli elementu graficznego o dynamicznej formie – wyjaśniał Gruchalski. - Znak jest nośnikiem cech wizerunkowych marki Elbląga, odzwierciedla osobowość miasta. Symbolika znaku jest wizualizacją koncepcji pozycjonowania Elbląga w ramach Strategii promocji Elbląga na lata 2012 – 2015. Sygnet znaku nawiązuje do litery „e” w nazwie marki Elbląg i docelowo będzie mógł być stosowany w komunikacji, jako samodzielny znak – dodał Gruchalski.
 
Spirala? A może „e” jak Energetyczny Elbląg?

Forma sygnetu w zamierzony sposób przypomina znak „@”, co ma sugerować nowoczesny charakter Elbląga. Kształt sygnetu nawiązuje również do spirali, jednego z najstarszych symboli, przedstawiającego kumulację i emanację, kumulowanie energii, wciąganie, wir oznacza ruch, zagęszczanie energii.  – Osiągnięto to przez dobór formy i kolorystyki znaku – wyjaśniał Rafał Gruchalski. – Oddziaływanie znaku wzmacnia dobór dwu kolorów, identyfikowanych z energią, aktywnością, twórczym podejściem oraz przedsiębiorczością i ambicją. Słoneczna żółć nawiązuje do energii, słońca, ale także złota jako synonimu wartości miasta i jest odwołaniem do herbu. – Dlaczego opracowano logo, a nie wykorzystano w promocji herbu? – pytał Gruchalski wyjaśniając całą strategię. – Najprościej rzecz ujmując logo to znak promocyjny, który można wykorzystywać w różnych dokumentach, a herb można wykorzystywać tylko w dokumentach oficjalnych.

Decyzja prezydenta Nowaczyka

Przed oficjalną prezentacją Strategii Promocji Elbląga i logo miasta, radny  Marek Pruszak z klubu PiS szybko wyraził swoje niezadowolenie z opracowanego logotypu reklamującego Elbląg. – Ten znak według mnie przypomina ślimaka, który nijak ma się do przyspieszania. Nie podobają mi się też te wyblakłe kolory – powiedział radny. Pruszak zwrócił też uwagę, na to, że prezydent miasta wcześniej nie konsultował akceptacji loga z radnymi. I tak „ślimaczy” znak Elbląga, jak zauważała dotąd większość krytycznie wypowiadających się na jego temat mieszkańców, nie wzbudził wielkiego entuzjazmu, do tego stopnia, że sam prezydent Nowaczyk na sesji zaproponował konkurs na rzeczywiste logo dla miasta, dla którego wytycznymi będą informacje wynikające z przyjętej dla niego strategii.

- Te dyskusje nad logo, to taki zdrowy ferment – powiedział prezydent Nowaczyk. Ustalono więc, że do kapituły oceniającej prace, które napłyną do urzędu, wejdą przedstawiciele wszystkich klubów radnych oraz 5 profesjonalistów zajmujących się marketingiem, grafiką i promocją. Kapituła wybierze te, które spełniają warunki bycia marką miasta. Ostateczny głos należeć będzie do mieszkańców, którzy w internetowym głosowaniu wybiorą logo. – Konkurs na nowe logo to słuszne zamierzenie. Ale dlaczego tej metody nie zastosowano na początku, tylko teraz, gdy wydano pieniądze na realizację graficznego znaku loga i na flagi, wszystko za bagatela 130 tyś złotych? – pytał radny Pruszak.  – Te pieniądze jeszcze nie zostały wydane – ukrócił pytanie radnego prezydent Nowaczyk.

Czy jednak Elblążanie utożsamiają się z propozycją nowej marki? Czy strategia promocji jest im do końca znana? Trudno powiedzieć, że tak, o czym świadczyć mogą głosy większości mieszkańców oceniających dotychczasowy projekt krytycznie. Mimo iż Rafał Gruchalski zapewniał, że strategia promocji miasta nie jest zamkniętym dokumentem, to wydaje się, że, logo, projekt i cała strategia są już gotowe. Gdyż flagi z nowym logotypem już przecież od miesiąca dumnie powiewają w mieście.
 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 13

%30.8 %69.2


Komentarze do artykułu (41)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +27
    ~ palikotka?
    Środa, 25.04

    cyt. [...] Te pieniądze jeszcze nie zostały wydane – ukrócił pytanie radnego prezydent Nowaczyk. [...] Czy to ma oznaczać, że ktoś zrobił nam to za free? Nowaczyk czy masz nas za głupców? Chcesz powiedzieć, że nie zapłacisz za te szmaty? Oj człeku marny nie masz honoru

  2. 2
    +7
    ~ rw
    Środa, 25.04

    Z tymi ekspertami to tak nie za bardzo bym dyskutował. Logotyp jest dla laików a nie ekspertow i to lud ma odczytac intencje za jednym spojrzeniem a nie zastanawiać się co poeta (autor) miał na myśli. Ja rownież zrezygnowałbym ze slimaka, na korzyść np. @.

  3. 3
    +20
    ~ D.
    Środa, 25.04

    Mój 3,5 letni syn, który "czyta" oglądając obrazki, spojrzał na flagę i powiedział "mamo, tam jest napisane -boli głowa-". I rzeczywiście logo przypomina pulsującą kulkę w reklamie leku od bólu głowy - nurofenu chyba.

  4. 4
    +29
    ~ beta
    Środa, 25.04

    Wypowiedzi obu panów są niespójne; pan Gruchalski chwali logo i je nadal natrętnie objaśnia (co to za logo, do którego potrzebna jest instrukcja!), a pan Nowaczyk, za którego przyczyną brudny, zakurzony "ślimak" smętnie zwisa na słupach w mieście i je szpeci, twierdzi, iż na logo zostanie ogłoszony konkurs. Niekompetencja tych panów widoczna jest jak na dłoni. Moim zdaniem osoba, która podjęła decyzję o tym nieudanym logo bezwzględnie powinna ponieść karę, bo inaczej nie nauczy się szacunku dla swojego urzędu, który naraża na szwank swoją nonszalancją. Trzeba sobie uświadomić, że wypromować można tylko coś szczególnego, ponadprzeciętnego, a bylejakości wypromować się nie da i nie pomogą w tym żadne strategie. Bez żadnej strategii można też promować miasto swoją swoją osobowością i charyzmą, o ile te cechy się posiada.

  5. 5
    +16
    ~ leniwce z PO
    Środa, 25.04

    a nowaczyka (PO)są trzy rzeczy brud ,smrud i ubustwo .....ot cala strarltegia !!!!!!!_!!

  6. 6
    +18
    ~ ala
    Środa, 25.04

    Po prostu brzydkie,smutne nic nie mówiące kawałki szmat !!!

  7. 7
    +6
    ~ malta
    Środa, 25.04

    A czy w tle pana prezydenta jest flaga z herbem? :) Herb na logo i tyle.

  8. 8
    +15
    ~ karol
    Środa, 25.04

    Panie Prezydencie zdejmij Pan te flagi z tym tzw. logiem i nieprofanuj Pan tym samym flagi Elbląga,która wiśi obok bardzo proszę.

  9. 9
    +9
    ~ leniwce z PO
    Środa, 25.04

    Jak tak bardzo logo im Sie podoba to wydziarac im te szmire na czole to będzie dopiero promocja miasta .......

  10. 10
    +32
    ~ Kamila L.
    Środa, 25.04

    Proszę o upublicznienie kosztów poczynionych na rzecz wydruków i innej produkcji tzw. gadżetów z nowym logotypem miasta tj. flaki wiszące, standy, torby ekologiczne, kubki, długopisy, etc... Proszę Redakcję o rozliczenie UM z wydanych środków, których jak twierdzi prezydent jeszcze nie wydano. Rozumiem, ze w ramach jakieś bliżej nie określonej promocji, jakaś agencja reklamowa przygotowała za darmo panu prezydentowi komplet kilku lub kilkunastu tysięcy egzemplarzy ww artykułów reklamowych. Ja w te bajki nie wierzę ale mogę się mylić. Proszę zatem o transparentne rozliczenie. Dziękuję.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.6030960083008