Od 22 do 27 maja o godzinie 17.00 w ramach DKF im. Andrzeja Munka, „Światowid” zaprasza na repliki XIV Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy.
Widzowie będą mogli obejrzeć dwie części przeglądu, pierwsza będzie poświęcona reklamie. Głównym jej punktem będzie spotkanie z Przemysławem Młyńczykiem z Fundacji Małego Kina oraz prezentacja największych dokonań polskich i studiów reklamowych minionej dekady, a także retrospektywa „Amerykański Film Reklamowy”. Wśród prezentowanych reklam, znajdą się i takie ze sławami hollywoodzkiego kina, nakręcone przez wybitnych reżyserów filmowych oraz nagrodzone przez Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych i włączone do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. W części filmowej zaplanowano projekcję dwudziestu dziewięciu filmów fabularnych i dokumentalnych z trzynastu krajów (Belgia, Dnia, Irlandia, Niemcy, Wielka Brytania, Nepla, Węgry, Litwa, Hiszpania, Turcja, USA).
Cena biletu: 5 zł/8zł
Cena karnetu: 15 zł
Program:
Poniedziałek (22.05.2006, godz. 17.00)
Dokumenty (120 min.)
Karma Clown, 25 min., Dania – reż. Ulrika Ekberg
Dziewczynka z telefonem Girl with Telephone, 28 min., Dania – reż. Anja Kvistgaard
Mój Bejrut My Beirut, 26 min., Dania – reż. Boris Bertram
Wspomnienia z miasta L., Memories from the City of L., dokumentalny, 46 min., Polska - reż. Monika Kowalska, Grzegorz Kowalski, Zbigniew Sejwa
Wtorek (23.05.2006, godz. 17.00)
Fabuły i animacje_1 (83 min.)
Rozmazane Kind of a Blur, fabularny, 10 min., USA – reż. Jon Goldman
Tadeo Jones, animowany, 8 min., Hiszpania – reż. Enrique Gato
Koniec gry Game Over, fab., 19 min., Niemcy – reż. Jette Mueller, Franciska Schlotterer
Alice i ja Alice et moi, fabularny, 19 min. Belgia – reż. Micha Wald
Film na 10 minut Ten Minute Movie, fabularny, 9 min 30 sek., Irlandia – reż. Imogen Murphy
Przyjedź do mnie Come to see me, fabularny, 6 min., Polska – reż. Przemek Młyńczyk
Rytuał karuzeli The Carrousel Rite, fabularny, 11 min., Węgry – reż. Zoltán Gayer, Péter Molnár
Środa (24.05.2006, godz. 17.00)
Fabuły i animacje_2 (79 min.)
Koslowski, fabularny, 17 min.25 sek., Niemcy – reż. Lars Henning
Wspólny klucz Un cle pour 2, fabularny, 15 min., Belgia – reż. Delphine Noels
MeVivMo, animowany, 1 min. 41 sek., Portugalia – reż. Ricardo Freitas
Syrena Mermaid, fabularny, 7 min., USA – reż. Stephen Koh
Ci, co nie umieją pływać Triumph des Nichtschwimmers, 7 min., Niemcy – reż. Martin Dolejs
Teraz mnie nie widać Now You See Me, Now You Don’t, 30 min,, Węgry – reż. Attila Szász
Czwartek (25.05.2006, godz. 17.00)
Fabuły i animacje_3 (76 min.)
Światło Luminaria, fabularny, 13 min., Hiszpania – reż. Álvaro Gimenez-Sarmiento
Szok Choque, fabularny, 10 min., Hiszpania – reż. Nacho Vigalondo
Panna Zuenig Senorita Zuenig, fabularny, 8 min., Hiszpania – reż. Sofia Texeira-Gomes
Wojna La guerra, fabularny, 9 min., Hiszpania – reż. Luiso Berdejo, Jorge C. Dorado
Ślepa kura La Gallina Ciega, animowany, 7 min., Hiszpania – reż. Isabel Herguera
Ana y Manuel, fabularny, 11 min., Hiszpania – reż. Manuel Calvo
Oczy Alicji Los ojos de Alicia, fabularny, 9 min., Hiszpania – reż. Ugo Sanz
Sintonia, fabularny, 9 min., Hiszpania – reż. Jose Mari Goenaga
Piątek (26.05.2006, godz. 17.00)
Reklamy (130 min.)
Hity polskiej reklamy TV z lat 1995-2004 (60 min.) W programie spotkanie z Przemysławem Młyńczykiem (Fundacja Młodego Kina) i prezentacja największych dokonań polskich agencji i studiów reklamowych nagrodzonych w 7 konkursach Euroshorts. Zobaczymy między innymi reklamowe przeboje takie jak: „Lata 50-te” (Wasa, 30") - polska reklama pieczywa chrupkiego z roku 1995 wymyślona przez Włocha, Franco Gisutiego, „Czarny kapturek” (15") - film społeczny w akcji Stop Aids zrealizowany w 1995 przez Piotra Dumałę, „Łaciate” (SM Mlekpol Grajewo, 20") - z roku 1996, „CPN” (45") - musical reklamowy z udziałem Andrzeja Rosiewicza, „Tango” (ZZPC Opoczno, 30") - tancerze Małgorzata Kosik i Ireneusz Sulewski w niekonwencjonalnej reklamie płytek ceramicznych z roku 1998, „Dyskoteka” (Chio 30") - w reżyserii Mariusza Trelińskiego, „Max Emocje” (45") – nagrodzony za walory artystyczne film Jarka Minkowicza (kierownictwo artystyczne Paweł Niezgoda, Testardo).
W drugiej części tego wieczoru pokażemy:
Amerykański Film Reklamowy 2005 (74 min.) Filmy wyróżnione w konkursie Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych USA i włączone do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
Sobota (27.05.2006, godz. 17.00)
Seans dla koneserów (74 min.)
Sprzedawca koronek The Lace Peddler, fabularny, 15 min. Turcja - reż. Eytan Ipeker
Ostatni wyścig The Last Race, fabularny, 23 min., Wielka Brytania – reż. Subina Shrestha, Alex Gabbay
Mesjasz Ministry Messiah, animowany, 3 min., Litwa – reż. Gints Apsits
Podwójny most Doppelbrücke, 32 min. Wielka Brytania – reż. Stefan Huck .