Elbląska Orkiestra Kameralna zaprasza 3 maja o godz. 18:00 wszystkich wielbicieli dobrej muzyki na koncert muzyki polskiej „WIWAT MAJ!”, który odbędzie się w sali koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych, przy ul. Traugutta 91. Elbląska Orkiestra Kameralna zagra pod batutą Marzeny Diakun. Gościnnie w koncercie wystąpi ROBERT KABARA, który grał będzie na skrzypcach. Wstęp jest bezpłatny!
Program koncertu:
Tadeusz Baird – Colas Breugnon – suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem;
Andrzej Panufnik - Koncert na skrzypce i orkiestrę smyczkową;
Grażyna Bacewicz – Koncert na orkiestrę smyczkową.
ROBERT KABARA - ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, gdzie studiował w klasie Eugenii Umińskiej i Kaji Danczowskiej. Doskonalił swój warsztat m.in. u takich sław jak Andree Gertler i Yehudi Menuhin. Jest laureatem serii nagród na konkursach skrzypcowych - m. in. I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Zdzisława Yahnkego w Poznaniu, I nagroda na Międzynarodowym Konkursie w Adelajdzie, III nagroda i tytuł najlepszego Polaka IX Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, nagroda specjalna podczas Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Zino Francescatiego w Marsylii. Pełnił funkcję I koncertmistrza stworzonej przez Krystiana Zimermana „Polish Festival Orchestra”. Zrealizował jako solista dziesiątki nagrań płytowych, telewizyjnych i radiowych, wyróżnianych wielokrotnie przez krytykę i przemysł muzyczny. Od 1994 roku jest dyrektorem Orkiestry Sinfonietta Cracovia, którą prowadzi i rozwija w potrójnej roli - dyrygenta, koncertmistrza i solisty. Jego codzienna praca oraz setki wykonanych na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat koncertów i nagrań przyniosły zespołowi międzynarodowe uznanie. Jednocześnie występuje - jako solista i kameralista - we wszystkich ważniejszych ośrodkach muzycznych w Polsce i poza granicami. Jest adiunktem Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie prowadzi intensywną działalność pedagogiczną.