Ukazał się właśnie najnowszy, siódmy już numer "Magazynu Elbląskiego". Tematem przewodnim tego wydania jest promocja miasta i regionu elbląskiego.
Jak jest promowany Elbląg? Czy można tę promocję realizować lepiej i skuteczniej? Jakie atuty promocyjne miasta nie są w odpowiednim stopniu wykorzystywane? Ile pieniędzy i na co powinny wydawać w celach promocyjnych władze samorządowe Elbląga?
Odpowiedzi na te pytania szukać można w wywiadzie z wiceprzewodniczacym elbląskiej Rady Miejskiej, Jerzym Wcisłą, który został opublikowany w najnowszym numerze "Magazynu Elbląskiego". A także w artykule Lecha Słodownika "Krzyżacy, Miasto Kalinina i hanzeatycki Elbląg" w którym autor - ceniony historyk naszego miasta i regionu - poddaje krytycznej analizie najnowsze działania promocyjne władz miejskich. W innym artykule ten sam autor przybliża Czytelnikom "Magazynu Elbląskiego" najciekawsze epizody z dziejów Kanału Elbląskiego, jednego z atutów turystyczno - promocyjnych naszego regionu. Ważnym atutem promocyjnym może też stać się dziedzictwo kulturowe, o czym pisze Krzysztof Figel w artykule "Prusowie - zapomniane dziedzictwo Warmii i Mazur", a także sport; funkcjonowanie marketingu w sporcie omawia w swoim tekście Radosław Stojek.
Z innych artykułów, zamieszczonych w tym wydaniu kwartalnika, warto wymienić m.in. artykuł Edwarda Jaremczuka, prezentujący początki i dzień dzisiejszy elbląskiego Radia El; obszerny szkic Wiesławy Rynkiewicz - Domino, stanowiący "krótką historię ochrony zabytków w Elblągu"; wywiad z Henrykiem Gwardakiem - wybitnym muzykiem, od lat mającym bliskie związki z Elblągiem; recenzję autobiograficznej powieści Jürgena Haese pt. „Verloren in Elbląg” (Zagubiony w Elblągu), która ukazała się w Niemczech w 2007 r., a także dwa teksty na temat Pieniężna: jeden poświęcony tamtejszemu ratuszowi, drugi - bibliotece.
"Magazyn Elbląski" jest do nabycia w wydawnictwie Uran przy ul. Giermków, w galerii Unikat na Starym Mieście, a także w elbląskich księgarniach. Cena 10 zł.