Elbląski ratusz poinformował, że prezydent Witold Wróblewski złożył wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych dużej inwestycji polegającej na zakupie trzech nowych tramwajów, modernizacji zajezdni przy Browarnej oraz utworzeniu węzła przesiadkowego w rejonie placu Dworcowego. Zgłoszony projekt nie obejmuje jednak budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, o której była mowa wcześniej. Czy Miasto wycofało się z tego pomysłu?
W poniedziałek (7 sierpnia) biuro prasowe Urzędu Miejskiego poinformowało, że prezydent Witold Wróblewski złożył do Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury 2014-2020 wniosek o dofinansowanie w kwocie 9,8 mln zł projektu pod nazwą „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga”.
- Projekt jest kontynuacją działań, mających na celu zwiększenie efektywności energetycznej transportu miejskiego oraz rozwój zrównoważonego transportu publicznego. Zakłada zakup 3 szt. nowego, niskoemisyjnego taboru tramwajowego wraz z niezbędną do jego obsługi infrastrukturą towarzyszącą oraz modernizację infrastruktury technicznej na terenie zajezdni tramwajowej w celu utrzymania zakupionych wagonów w pełnej gotowości technicznej i sprawności eksploatacyjnej (hala zajezdni z niezbędnym wyposażeniem, torami wjazdowo-wyjazdowymi wraz z siecią trakcyjną górną) - informuje prezydent Witold Wróblewski.
Zakres wartego nieco ponad 14 mln zł zadania, obejmuje także przebudowę infrastruktury transportu publicznego - utworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego publicznego transportu zbiorowego, w tym: przebudowę 2 peronów tramwajowych przy ul. Grunwaldzkiej, montaż 3 tablic informacji pasażerskiej, montaż 3 biletomatów, montaż gabloty informacyjnej, organizację usługi Park & Ride, organizację usługi Bike & Ride - montaż stojaków rowerowych, oświetlenie wiat pasażerskich na terenie pętli autobusowej przy Placu Dworcowym, wykonanie chodnika łączącego teren pętli autobusowej z ww. przystankami tramwajowymi oraz elementy małej architektury.
W złożonym wniosku nie ma jednak mowy o budowie zapowiadanej wcześniej przez Miasto, budowie dwukierunkowej ścieżki rowerowej z nowym chodnikiem wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Ścieżka miała być zlokalizowana po stronie północnej al. Grunwaldzkiej, na odcinku o długości 1,5 km od ronda Kaliningrad do ul. Komeńskiego. Jej projekt miał uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec.
Na inwestycję tę elbląscy rowerzyści oraz mieszkańcy dzielnicy Warszawskie Przedmieście czekają od lat. Istniejący obecnie ciąg pieszy jest już mocno zniszczony, betonowe płytki są nierówne i popękane. Czy nie uwzględnienie tego zadania we wniosku o dofinansowanie oznacza, że elblążanie mogą zapomnieć o tej inwestycji? Na szczęście nie.
Zadanie dotyczące budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej nie zostało ujęte w złożonym już wniosku, gdyż nie spełniałoby kryteriów kwalifikowalności kosztów. Budowa ścieżki nie zostałaby więc uwzględniona w kwocie dofinansowania. Miasto nie rezygnuje jednak z tej inwestycji. Ścieżka zostanie złożona do innego konkursu, w którym starać się będziemy o środki unijne
- zapowiada Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Dokumentacja projektowa dotycząca budowy ścieżki rowerowej, a także modernizacji zajezdni tramwajowej i węzła przesiadkowego na elbląskim dworcu ma być gotowa we wrześniu br. Jej koszt to niemal 450 tys. zł.
to bardzo chwalebne, że Pan prezydent będzie rewitalizował teren , który przez chyba nawet i ponad 20 lat zapuszczał cywilizacyjnie, tylko przypominam słupy na ściezce rowerowej są złym rozwiązaniem i prosimy aby ich było jak najmniej
P. Prezydencie, prosze wybic sobie z glowy park & ride. To nie amsterdam, pieniadze beda wyrzucone w bloto! Skupcie sie na pilniejszych potrzebach. Elblag nie ma kapieliska, dlaczego nie stworzyc takiego na Jeleniej Dolinie oraz zrobic dojazd z prawdziwego zdarzenua.
i własnie tak jak na tytułowym zdjeciu wyglada 99% elblaskich sciezek rowerowych. zaczynaja sie byle gdzie koncza sie nagle i wykonane sa z byle czego. te sciezki rowerowe absolutnie nie nadaja sie do jazdy rowerem a idioci ktorzy to zaprojektowali i odebrali powinni za swoja glupote i niegospodarnosc siedziec w wiezieniu oraz zostac zsylani na budowe przekopu mierzeji wislanej wzamian za pajde chleba i porcje grochowki dziennie. wrobel i slonina juz powinni trzymac szpadle w dloniach
Jak to co? Krysia mówiła, że będzie za rok :-))))))))))))))))
Ja ***ziu!3 nowe tramwaje!A jak one wyglądają?Pewnie stoją na desce kreślarskiej!Kiedy remont torowiska na Grunwaldzkiej ?
Do ~ fsf. Nie zgadzam się z Twoją opinią. Słupów na ścieżkach rowerowych nie powinno być w ogóle. A te co są (a w Elblągu takich przypadków zarejestrowałem nie mało) powinny być od zaraz zlikwidowane. Widziałem czym się kończy spotkanie rowerzystki z takim słupem (w tym przypadku znakiem drogowym) umieszczonym na ścieżce rowerowej ze Smarzewa. Tutaj moja rada. O ile miałeś takie "spotkanie" i doznałeś uszczerbku na zdrowiu lub uszkodziłeś rower nie rezygnuj z odszkodowania, które zapłaci Ci Urząd Miejski w Elblągu za pośrednictwem swojego ubezpieczyciela. Słupy wówczas znikną za kiwnięciem przysłowiowej różdżki. Podobnie jak to rzecz się miała z zabezpieczeniem pokryw studzienek burzowych zlokalizowanych na ścieżce rowerowej - skrzyżowanie ul. Polnej z al. Grunwaldzką.
Nie rozumiem tylko dlaczego węzeł przesiadkowy w "środku" miasta.
Właśnie tam jechać się nie da ostatnio jechalem tam rowerem to ludzie szybciej pieszo szli niż ja rowerem szkoda kol ostatnio tam nawet dęte przebilem o wystające kafle na chodniku od 3 miesięcy nie jedze tam miasto obiecali tam remontować i co cisza znów pójdzie na bok al. Grunwaldzka masakra
Czyli czekaj taka latka jak to wszystko będzie. Aż trzy owe tramwaje to jest przykre że miasto od zarania tramwajowe ma ruiny nie tramwaje. Konkrety i cały tabor do wymiany tak jak to zrobił olsztyn. I tory też.
Po 2 osoby w każdym tramwaju, wystarczyły by busy - najlepiej elektryczne