Wybrano firmę, która zrealizuje budowę trakcji tramwajowej wzdłuż ul. 12 Lutego i Grota Roweckiego. Do przetargu przystąpiło dziewięć firm. Ostatecznie wybrano firmę z Krakowa. Inwestycja ma zakończyć się do jesieni 2017 r.
Budowa trakcji tramwajowej wzdłuż ul. 12 Lutego i Grota Roweckiego jest kontynuacją przebudowy drogi wojewódzkiej 504, która zakończyła się ponad trzy lata temu. Planowano, że trakcja powstanie równolegle z pracami drogowymi, jednak udało się położyć zaledwie mały odcinek torowiska.
Przetarg na budowę trakcji został ogłoszony pod koniec sierpnia br. Chętnych było dziewięć firm. Dziś, 21 grudnia, w Biuletynie Informacji Publicznej opublikowano ogłoszenie, z którego wynika, że wykonawcą tej inwestycji będzie firma z Krakowa.
Przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, tj. cena (brutto) – 60%, okres gwarancji – 25%, termin wykonania - 10% i aspekt społeczny – 5%
- czytamy w uzasadnieniu.
Wykonawca będzie miał za zadanie budowę m.in. układu torowego wraz z odwodnieniem, sieci trakcyjnej, peronów przystanków tramwajowych, kabli trakcyjnych na odcinku, a także przebudowę stacji prostownikowej, skrzyżowań ulic.
Krakowska firma zobowiązała się także do budowy i przebudowy sygnalizacji świetlnych oraz oznakowania poziomego i pionowego z docelowym projektem organizacji ruchu drogowego na skrzyżowaniach ulic 12 Lutego, Grota Roweckiego i Armii Krajowej, a także 12 Lutego, Królewiecka, Teatralna, Nowowiejska i Płk. Dąbka.
Inwestycja będzie kosztowała w sumie 13,5 mln zł.
Jest to ważne zadanie. Budowany przez nas system transportu publicznego opiera się na kilku głównych założeniach. Po pierwsze środkiem masowego przewozu został przyjęty tramwaj, dlatego staramy się sukcesywnie rozwijać tę komunikację. Planowana inwestycja, polegająca na budowie torowiska w ul. 12-Lutego pozwoli nam skrócić czas przejazdu z północy na południe miasta. Na tę inwestycję udało się pozyskać fundusze unijne. Ponad 9 mln zł na ten cel pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego, w ramach tzw. ZIT-ów
- powiedział w rozmowie z nami Prezydent Elbląga, Witold Wróblewski.
A czy te nowe - stare niemieckie złomy podjadą pod tą górkę ???
Wiecie kto wygrał przetarg a nie raczycie nam napisać? Firma z Krakowa to nam niewiele mówi. Podajcie nazwę firmy.
Można orać nowy asfalt na tych skrzyżowaniach, a co tam... Najważniejsze, że ludziska widzą, że "coś" dzieje się w mieście. Super, że UE "sponsoruje" w dużym stopniu takie budowy. Jednak miasto musi mieć "wkład własny" - czyli kasę podatników. Tutaj już jest problem, bo za Naszą kasę zmodernizowano te skrzyżowania kilka lat temu, a teraz będą je rozkopywać i kłaść tory - też za Naszą kasę. Wielka szkoda, że Pan Stanisław Bareja już dawno zmarł...
Nie podjadą pod górkę. W czym problem? Ludzie będą wysiadać i pchać tramwaj pod górkę jak kiedyś na ul. Armii Czerwonej - obecnie Królewieckiej. My starzy pamiętamy.
Konkretne szybkie decyzje w sprawie przedłużenia tras linii tramwajowych.Baz tych zmian komunikacja tramwajowa będzie kulawa.Nowe wagony tramwajowe już bo te co są za chwilę się rozsypią.
Jeżeli jest obawa ,że tramwaj nie wyjedzie na to wzniesienie PROJEKTANT przewidział ten wariant i zawar umowę z hodowlą koni ,także nie ma obaw to jest XX I wiek TECHNIKA PRZEWYŻSZA URZĘDNIKA .