We wschodniej części Bielan powstaną kolejne odcinki dróg. W tym roku Miasto wykona tymczasową nawierzchnię ulic Nowogródzkiej i Druskiennickiej z płyt betonowych. Nowe drogi pozwolą rozpocząć kolejne w tym rejonie inwestycje, związane z budową osiedli domków jednorodzinnych i wielorodzinnych.
Od kilku lat trwa intensywna zabudowa mieszkaniowa terenów między ulicami Fromborską, Okrężną i Wileńską. Budynki powstają wzdłuż wytyczonych wcześniej ulic, które łączą się z ul. Okrężną.
W 2012 r. Miasto rozpoczęło budowę układu drogowego tej części Bielan. W pierwszym etapie wykonano ulicę Tarnopolską i pierwszy odcinek ul. Druskiennickiej o długości 160 m. Nawierzchnię ulic tworzą tymczasowe płyty drogowe. Inwestycja pochłonęła wówczas z miejskiej kasy ponad 300 tys. zł. W międzyczasie prywatni właściciele działek oraz deweloperzy inwestujący na tym terenie, we własnym zakresie wykonali nawierzchnie ul. Pińskiej i odcinka ul. Nowogródzkiej, stanowiących dojazd do ich nieruchomości.
Na rok 2015 elbląski magistrat zaplanował wykonanie drugiego etapu prac, który polegał będzie na budowie nawierzchni ulicy Nowogródzkiej i pozostałego odcinka ul. Druskiennickiej. W tegorocznym budżecie miasta na ten cel zarezerwowano pół miliona złotych.
Inwestycja ta skomunikuje ul. Okrężną, z trzema ulicami wewnętrznymi: Tarnopolską, Grodzieńską i Kowieńską oraz przyległymi działkami budowlanymi. Pozwoli ona także rozpocząć zabudowę kolejnych terenów, na których przewidziano budowę siedmiu budynków wielorodzinnych, a także kilkudziesięciu domów w zabudowie jednorodzinnej szeregowej i wolnostojącej.
W ramach robót, wykonana zostanie jezdnia ul. Nowogródzkiej o długości 415 m oraz jezdnia ul. Druskiennickiej o długości 215 m. Szerokość obu wynosić będzie 4,5 m. Drogę tworzyć będą tymczasowe płyty żelbetowe, które ułożone zostaną na podsypce piaskowej. Wykonane zostanie także pobocze z kruszywa łamanego, betonowego. Na końcu ulic, zaprojektowano place do zawracania.
Zakres prac obejmie ponadto m.in. wycinkę krzaków, wykonanie dwóch przepustów oraz rozbiórkę na ul. Nowogródzkiej, nawierzchni ze starych płyt żelbetowych o dł. 170 m.
W tym tygodniu ogłoszony został przetarg na realizację tej inwestycji. Zainteresowane firmy, mogą składać swoje oferty do 27 maja. Pierwsze prace drogowe, rozpoczną się po podpisaniu umowy z ich wykonawcą i potrwają nie więcej niż 100 dni.
Tymczasem w ostatnich dniach rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ul. Fromborskiej i Okrężnej. Zadanie to realizowane jest w ramach kontraktu na bieżące utrzymanie dróg w mieście. Prace polegają na uporządkowaniu wlotu ul. Okrężnej, poprzez wyznaczenie pasów do skrętu i budowę wyspy rozdziału. Ulica ta zostanie także poszerzona na odcinku około 80 m (od skrzyżowania z Fromborską do wysokości pierwszego przystanku autobusowego). Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, rozbudowa dalszego odcinka ul. Okrężnej zaplanowana jest dopiero na przyszły rok.
Kolorem czerwonym zaznaczono ulice, na których w tym roku wybudowana zostanie nawierzchnia z płyt betonowych
a kiedy miasto przypomni sobie o wschodnim Elblągu , tu też ludzie placą podatki , a liczące ponad 165 domów osiedle Przy Młynie z dizurawą trelinkową drogą od lat nie moze doczekać się jej naprawy ,a najlepiej polożenia asfaltu .może radny Tomczyński coś pomoże.
nowe ulice dla elity establiszmentowo-biznesowej elblążkowa robią a co z ulicami dla reszty plebsu z innych dzielnic które są w fatalnym stanie ... ?
Czytając o budowie nowych ulic można byłoby pomyśleć, że Elbląg się prężnie rozwija, a przecież wg oficjalnych statystyk miasto się wyludnia. Co z tego, że władze zarobią kilka złotych na sprzedaży deweloperowi działki na obrzeżach, jeśli potem trzeba będzie tam inwestować w infrastrukturę, komunikację miejską, itp. (kosztem infrastruktury w śródmieściu)? Naprawdę niczego się nie uczymy na błędach tzw. Zachodu?
Przypominam o sprawdzeniu infrastruktury, tak aby za rok tego nie kopać.
Co z ulicą Garnizonową i Wyżynną - to prawie centrum miasta?
Czy wreszcie komunikacja tramwajowa trafi do granic Elbląga -tam też są nowe dzielnice i mieszkańcy miasta.
Dlaczego nie robią najpierw kanalizacji burzowe???!!!!! W nowych budynkach zalewa na wiosnę i po deszczu piwnicy!!! Skandal!!! Po roku będą rozbierać tą drogę.
Jeśli Miasto inwestuje w drogę bez wybudowania najpierw w tym miejscu kanalizacji deszczowej, to jest to karygodne! Przy Nowogródzkiej nie ma kanalizacji, w nowych budynkach wielorodzinnych po deszczu zalewa piwnice i garaże, pojawia się zagrzybienie. Droga tymczasowa z płyt stanie się zapewne drogą na stałe, a kanalizacji dalej nie będzie. Nie po to braliśmy kredyty i kupowaliśmy tu mieszkania, żeby teraz tak nas traktowano. Ściągniemy tu ogólnopolskie media i nagłośnimy tę sprawę, jeśli władze miejskie nie pójdą po rozum do głowy i nie wybudują nam najpierw kanalizacji burzowej. To marnotrawienie pieniędzy podatników, a my wszyscy płacimy podatki od nieruchomości.
ciekawe czy obniza krawezniki bo ze zdjecia wnioskuje ze beda wystawaly. a nasi decydenci z ratusza jak zwykle poloza na to lache bo oni rowerami nie jezdza co widac po ich upasionych dupskach i pyskach.
Kolejność nielogiczna - najpierw trzeba zająć się kanalizacją, a potem drogą. Apelujemy o inwestowanie z rozsądkiem!