Blisko dwukilometrowy odcinek drogi krajowej nr 22 w pobliżu Elbląga, zyska nową nawierzchnię. W najbliższych dniach rozpocznie się remont jezdni na odcinku od granic miasta na wysokości zjazdu do miejscowości Raczki Elbląskie, do początku serii ostrych i niebezpiecznych zakrętów w pobliżu rzeki Fiszewka. Kierowcy na czas robót, mogą spodziewać się utrudnień, gdyż ruch odbywać się będzie wahadłowo.
We wrześniu br. na krajowej dwudziestcedwójce między Elblągiem a Jegłownikiem, drogowcy wykonali już remont dwóch odcinków tej drogi o łącznej długości prawie 1,8 km. Wówczas zakres robót obejmował wykonanie nowej nakładki bitumicznej jezdni, na szczególnie zagrożonym wypadkami odcinku, między miejscowościami Szopy i Karczowiska Górne. Całkowity koszt prac, których wykonawcą była firma Drogomex z Pruszkowa, wyniósł 856 tys. zł.
Ta sama firma będzie również wykonawcą remontu kolejnego odcinka drogi nr 22. Tym razem inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, zlecił odnowienie nawierzchni jezdni na długości prawie 1,9 km. Początek robót przewidziano na wysokości skrzyżowania z drogą powiatową w kierunku Raczek Elbląskich (tuż za wiaduktem kolejowym na wylocie z Elbląga). Koniec natomiast znajdować się będzie przed odcinkiem ostrych zakrętów w okolicach Karczowisk Górnych i miejscowości Szopy.
Roboty obejmować będą m.in. frezowanie starej nawierzchni, wykonanie warstwy wyrównawczej, wykonanie warstwy ścieralnej, uzupełnienie poboczy, wykonanie nowej zatoki autobusowej, rozbiórkę starych i ustawienie nowych barier energochłonnych wraz z regulacją istniejących barier, roboty odwodnieniowe oraz wykonanie oznakowania poziomego.
15 października doszło do podpisania umowy z firmą Drogomex, która wygrała przetarg ogłoszony przez olsztyński oddział GDDKiA. Całkowity koszt inwestycji to 1 mln 383 tys. zł. Wykonawca będzie musiał uporać się ze wszystkimi pracami do 15 listopada 2014 r.
- Remont drogi chcemy wykonać jak najszybciej. Pierwsze prace rozpoczną się być może pod koniec tego tygodnia. Obecnie czekamy już tylko na uzgodnienie przygotowanego projektu organizacji ruchu – mówi Jacek Deptuła, dyrektor Biura Budów Północ firmy Drogomex. - Roboty odbywać się będą w ciągu dnia. Ruch drogowy w tym czasie będzie odbywał się wahadłowo i będzie sterowany ręcznie przez sygnalistów.
Warto dodać, że w przyszłym roku na kierowców czekają kolejne utrudnienia na dwudziestcedwójce w okolicach Elbląga. GDDKiA planuje w 2015 r. rozbiórkę i ponowną budowę uszkodzonego wiaduktu nad linią kolejową przy wjeździe z miasta. Gotowy jest już projekt budowlany dla tej inwestycji. Na czas robót obowiązywać będzie tymczasowy objazd, który poprowadzony zostanie po starym przebiegu drogi krajowej nr 22 obok omawianego wiaduktu. Ruch zostanie skierowany na nieistniejący, stary przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich. Szacuje się, że budowa nowego wiaduktu pochłonie 15 mln zł.
Ciekawe, kiedy wyprostują te niebezpieczne zakręty?
a po zimie następny remont
Utrudnienia na drogach, róbmy referendum wyrzućmy Wilka. Tak się nie da żyć. Ciągłe remonty. Przypominamy sobie takie idiotyczne hasła??? I czemu miało to wszystko służyć?
nie prostowac zakretow one sa swietne
dz. - no właśnie zamiast idiotycznie pisać to troche pomyśl - już kiedyś pisałem, ta droga to jest na prawde niezły przekręt i jak byśmy mieli rzetelne media, to już dawno by to uwypukliły co ta olsztyńska (nie elbląska dz.) GDOiK wyprawia - od dobrych kilku lat największym zagrożeniem i uciążliwościąna drodze nie jest nawierzchnia (w ktorej autentycznie robiądrogowcy dziure aby potem je załatać), nie saostre zakręty ale są właśnie ci drogowcy, którzy non stop na tych zakrętach coś robią i znacząco utrudniająpłynny ruch, wprowadzając niebezpieczeństwo na drodze. Jak nie co chwile koszenie trawy na tamtych poboczach (troche już jeżdże i nigdzie indziej nie widziałem tak często koszonej trawy na poboczu - oczywiście traktor jedzie wtedy po drodze), to co chwile "naprawiają" nawierzchnię,
która na prawde w porównaniu z innymi drogami jest w niezłej kondycji. Przez ostatnie lata zrywali (przyglądałem się) równy asfalt pasami i kładli dziadoski grysik, który zrobili tak "równo" jak Zygzak McQueen w 1 części "Auta" za pierwszym razem - na praawde dokładnie tak samo położyli. Kolejny raz nie ma żadnych dziur (tak częste remonty, że żadna nei zdążyła sięzrobić), a oni teraz zrywającały jużasfalt i kładą nowy (poszli na całość, widząc jak przez lata bez sensu robili mniejsze remonty i nikt sie nie czepił). Wkurza to, szczególnie jak np. jade główną ulica miasta Dąbka i co chwile podskakuje na jakiś poprzecznych garbach albo jak nie można normalnie przejechać dalsza częścią Robotniczej od strony Zawady - wiem, że prawdopodobnie ta droga miejska nie należy do GDOiK ale widać jak
marnotrawione są przeciez nasze wspólne pieniądze z podatków - olsztyńskie GDOiK zamiast non stop remontować i nie tylko jeden odcinek drogi, to powinno oddać nam te pieniądze, a na pewno nasze wladze wykorzystałyby je o wiele lepiej, choćby na remont Robotniczej czy Dąbka. Zamiast tego mamy najniebezpieczniejszy odcinek drogi 22 nie przez samą nawierzchnie ale przez non stop przebywających tam drogowców.
a nie tak dawno Wilk narzekał na roboty w Elblągu...
wiadukt kolejowy czy drogowy???? chyba drogowy nad linią kolejową - oj redaktorzyny!!!
To jest estakada.A jaka jest różnica między wiaduktem a estakadą ? Kto wie niech odpowie.Nalepiej piszący tekst.