Równolegle z wielomilionowymi modernizacjami na trasach wojewódzkich 503 z Elbląga do Pogrodzia, 527 z Jelonek do Rychlik oraz łączniku z Pasłęka do S-7 drogowcy z Zarządu Dróg Wojewódzkich przeprowadzili w tym sezonie kilka mniejszych projektów drogowych. Kilka z nich realizowanych w powiatach elbląskim i braniewskim właśnie się kończy.
- Największe inwestycje drogowe możemy prowadzić dzięki środkom unijnym – tłumaczy marszałek Jacek Protas. – Pozostałe zadania, czyli głównie potrzebne remonty tras, musimy finansować z budżetu województwa.W tym roku na mniejsze zadania w okolicach Elbląga mogliśmy przekazać 6 mln dodatkowych środków.Wkrótce zakończymy negocjacje z Komisją Europejską na temat nowych funduszy europejskich, a to wielka szansa na kontynuowanie inwestycji na innych odcinkach.
Za blisko 1,2 mln zł poprawiano nawierzchnię drogi 505. Większość prac na 2,5 km odcinku została już zakończona i trwają czynności odbiorowe. W związku z oszczędnościami drogowcy chcą jednak wykonać dodatkowe prace na około kilometrowym odcinku. Podobnie jest na drodze 509 w Młynarach. Główne prace ukończono, jednak przekazane przez marszałka województwa fundusze (2,8 mln zł) pozwalają kontynuować prace na dodatkowym odcinku. Odnowiono także odcinek przy trasie Buczyniec-Gołutowo (droga 526) w okolicach Kanału Elbląskiego.
Na początku października kierowcy pojadą też odnowionym, blisko 3,5 km odcinkiem drogi 506 między miejscowościami Chruściel i Piórkowo. Roboty oszacowano na 1,4 mln zł.
Do połowy października trwać będą prace przy budowie chodnika między Pasłękiem a miejscowością Rzędy. Poprawi to bezpieczeństwo pieszych poruszających się przy drodze 527 w tych okolicach. Prace kosztują ponad 0,5 mln zł. - Mniejsze inwestycje własne są dla nas równie istotne jak wielomilionowe projekty finansowane ze środków unijnych – zaznacza Waldemar Królikowski Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Biuro Prasowe
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO