W Elblągu rozpoczęła się przebudowa systemu przeciwpowodziowego rzeki Elbląg. Projektem nowej kanalizacji deszczowej objęte zostały ulice: Fabryczna - od skrzyżowania z al. Tysiąclecia, Zagonowa oraz Panieńska, do bulwaru Zygmunta Augusta.
Dotychczas objęty inwestycją obszar miasta był zagrożony zalaniem spowodowanym intensywnymi opadami deszczu oraz spiętrzeniem wód Zalewu Wiślanego. Dzięki przebudowie systemu przeciwpowodziowego ryzyko zalania zostanie wyeliminowane, a nowe urządzenia i kanalizacja deszczowa zapewnią bieżące odprowadzanie nadmiaru wód do rzeki z wykorzystaniem czterech przepompowni. Kontrakt na zlecenie Urzędu Miejskiego w Elblągu realizuje firma Skanska. Inwestycja, podzielona na dwa zadania o łącznej wartości 21,2 mln zł netto, potrwa do końca września 2014 roku.
Zmiany w organizacji ruchu
Wykonanie nowej kanalizacji związane jest z koniecznością zamknięcia fragmentów dróg, na których będą prowadzone prace polegające m.in. na wykonaniu głębokich wykopów. - Ze względów bezpieczeństwa nie możemy wprowadzić ruchu wahadłowego w pobliżu wykopów. Konieczne jest wytyczenie miejscowych objazdów - wyjaśnia Mikołaj Połoczański, Menadżer Projektu, Skanska.
Aby prowadzone prace i związane z nimi czasowe utrudnienia w ruchu drogowym były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców, realizację podzielono na cztery etapy.
Pierwszy zakłada zamknięcie ruchu kołowego na skrzyżowaniu ul. Fabrycznej z al. Tysiąclecia. Wyłączony z ruchu zostanie wylot z Fabrycznej do al. Tysiąclecia oraz lewoskręt z Tysiąclecia w Fabryczną. Dojazd do ulicy Fabrycznej odbywać się będzie od strony Malborskiej.Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do stacji paliw, powinni skorzystać ze zjazdu z placu Grunwaldzkiego. Ruch pieszy pozostanie bez zmian. Objazd obowiązuje do końca września, do zakończenia prac na tym odcinku.
Od października realizacja obejmie drugi odcinek drogi, co będzie się wiązać z kolejnymi zmianami w ruchu drogowym, o których kierowcy zostaną wcześniej poinformowani.
- Po uzyskaniu przejezdności kolejnych odcinków dróg będziemy starali się stopniowo oddawać je do ruchu – wyjaśnia Mikołaj Połoczański.
Patrycja Wilińska
Specjalista, Komunikacja Zewnętrzna
Skanska S.A.
Grzesiu odszedł, to teraz Wilk nam zaczyna miasto rozkopywać. Panie Prezydencie - jak jeździć?
Odpowiadam temu niecierpliwemu kierowcy . Nie jeżdzić a chodić będzie zrowiej .
Pan ie Prezydencie a jaki statek wpłynie do Elbląga taka małą rzeczką po co wiec przekop?
@mieszkaniec: weź pod uwagę, że niektórzy po pracy muszą odebrać dzieci ze szkół i przedszkoli (nie każdy ma na to godzinę lub dwie, by z jednego końca miasta przejść się spacerkiem na jego drugą część, a dzieci trzeba odebrać do wyznaczonej godziny) czy np. dotrzeć na spotkanie, do lekarza. Problem w tym, że jedne inwestycje drogowe nie są zakończone, a kolejne, wpływające na ruch drogowy ruszają. Osobiście sam chętnie chodzę pieszo i jeżdżę na rowerze (ekologia, zdrowie, kondycja), ale nie zawsze jest to możliwe.
"Rusza przebudowa systemu przeciwpowodziowego rzeki Elbląg" ba , jeżeli będzie dobrze wykonana To na bardzo długo posłuży . A co do zamykania dróg itp. . Tak się niestety złożyło, że w wyniku wieloletnich zaniechań itp. mamy wszystko teraz na raz . Ale przecież damy radę. Prawda ??
Dlaczego wszystko jest rozkopane i nic nie zakończone,no,ale cóż "praca nie zając" widać stare powiedzonko wciąż aktualne