Wtorek, 5.11.2024, Imieniny: Elzbieta, Zachariasz, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

„Siódemka” koło Miłomłyna do naprawy. Prace ruszą w kwietniu

18.03.2013, 07:00:21 Rozmiar tekstu: A A A
„Siódemka” koło Miłomłyna do naprawy. Prace ruszą w kwietniu
Zdjęcie stanowi jedynie ilustrację do artykułu ( fot. arch. red.)

Zapadający się odcinek trasy na drodze ekspresowej S7 koło Miłomłyna zostanie naprawiony w kwietniu. Przypominamy, że dwie jezdnie „siódemki” na tym odcinku miały zostać oddane do użytku już w sierpniu 2012 roku. W tracie użytkowania odkryto jednak, że nawierzchnia obu jezdni zapada się na kilku odcinkach. Teraz konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner – wykonawca robót na tym odcinku S7 naprawi usterkę na własny koszt. Prace planowo potrwają do połowy lipca.

Przypominamy że inwestycja na odcinku Pasłęk-Miłomłyn obejmowała wykonanie 36,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2, z rezerwą terenu na trzeci pas ruchu. Zakres inwestycji obejmował ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych). Odcinek Pasłęk – Miłomłyn jest II etapem budowy drogi ekspresowej S-7 Elbląg – Miłomłyn. finansowanej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jednak już w czerwcu 2012 roku, jeszcze przed oddaniem całości budowanego odcinka do całkowitego użytku, wykryto usterki, polegające na osiadaniu nawierzchni obu jezdni na odcinku 40 metrów. Droga koło Miłomłyna zaczęła się zapadać nawet do 4 milimetrów na dobę. Na własny koszt usterki naprawiał wtedy, po raz pierwszy, wykonawca robót: konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner.

Wykonawca zaproponował wtedy naprawę prawej jezdni za pomocą trzech materacy z geosyntetyków wypełnionych kruszywem. Natomiast na lewej jezdni wykonano wyrównanie za pomocą dodatkowej warstwy bitumicznej. Prace zostały przeprowadzone i zakończone do połowy lipca 2012r. na koszt wykonawcy. Jednak w wyniku monitoringu naprawionego odcinka stwierdzono dalsze osiadanie nawierzchni, co wskazało, że przyjęta metoda naprawy nie może być przez inwestora - Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie, uznana za docelową.

7-metrowy nasyp kruszywa przyczyną usterki

GDDKiA zleciła więc wykonanie niezbędnych ekspertyz ustalających przyczyny osiadania. Ta została wykonana przez prof. dr. hab. inż. Lecha Wysokińskiego z Instytutu Techniki Budowlanej i Uniwersytetu Warszawskiego i przedstawiona na początku października 2012r. Wskazała ona, że już w trakcie prac projektowych stwierdzono na tym terenie bardzo trudne warunki geotechnicze, gdyż na tym terenie występują niestabilne grunty torfowe, które mają słabą wytrzymałość na obciążenia.

Dlatego, by wzmocnić podłoże zastosowano materac z geotkanin oraz kruszywo oparte na kolumnach betonowych. Jednak podczas prac budowlanych wykonawca usypał w tym miejscu 7-metrowątymczasową hałdę kruszywa, która spowodowała obciążenie wybudowanego już nasypu, skutkujące pęknięciem wykonanych wcześniej pali betonowych. Efektem było postępujące osiadanie całej konstrukcji wybudowanej jezdni.

GDDKiA zobligowała konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner Polska, wykonawcę odcinka Kalsk-Miłomłyn, do przedstawienia programu naprawy tego fragmentu drogi jeszcze w październiku 2012r. Polegał on m.in. na pomiarach geodezyjnych i sondowaniu gruntu, który miał pomóc w wyborze najskuteczniejszej metody naprawy drogi.

Dziś wiemy, że nasyp zostanie naprawiony. Wykonawca robót na tym odcinku S7 zobligował się do rozpoczęcie prac jeszcze w kwietniu. Zaakceptowana przez GDDKiA technologia naprawy nasypu pozwala na zachowanie płynności ruchu podczas trwających około 3,5-miesiąca robót. Na odcinku około 1000 m, od początku kwietnia, ruch w obie strony będzie poprowadzony jedną jezdnią, na drugiej będą w tym czasie prowadzone roboty, w ramach których grunt zostanie wzmocniony 228 palami żelbetowymi o średnicy 500-600 mm i długości 21-23 m. oraz wykonana płyta żelbetowa na palach. Na  odcinku ok. 70 m zostanie też rozebrana i odbudowana konstrukcja drogi

Po zakończeniu naprawy GDDKiA zażąda dodatkowo wydłużenia gwarancji przez wykonawcę na naprawiany fragment drogi.
 

AS

Oceń tekst:

Ocen: 1

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (7)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ Obserwator
    Poniedziałek, 18.03

    A co będą mieli kierowcy za tą fuszerkę. Dodatkowe utrudnienia, strata czasu i paliwa.

  2. 2
    +4
    ~ wrotkarz
    Poniedziałek, 18.03

    a kiedy miasto zacznie naprawiac asfalty na Modrzewinie? pojawiły się pierwsze dziury, remont jest wręcz konieczny, nie nad się jeździć normalnie, wydaje mi się , że trzeba położyć nowe dywaniki bo tych pęknięć i szczelinek jest za dużo na łatanie

  3. 3
    +3
    ~ jamaleg
    Poniedziałek, 18.03

    Gdzie jest komentator który nie tak dawno pod jednym z waszych artykułów uparcie wmawiał mi że to juz jest dawno naprawione ,i że jest ok . Ta i inne drogi budowane w ostanich latach to nic innego jak wielka fuszerka i to za jaką cenne.

  4. 4
    0
    ~ spoko
    Poniedziałek, 18.03

    Panie wrotkarz proszę się nie denerwować, juz niedługo powstana nowe tory wrotkarskie z nowymi asfatami, które na 2-3 lata muszą niestety ci wystarczyć, tor pierwszy powstanie na Modrzewinie Południe, tor drugi dla zamieszkałych bardziej przy Berlince, czyli w Terkawce, planuje się połozenie kilometrów nowych asfaltów, ruchu tam nie będzie żadnego wiec prosze nie marudzić i czekać, pieniadze z UE juz idą, kredyty miasto juz pozaciagało, tory powstana niebawem, a te stare tory to niestety proza życia, będziemy łatać w miarę możlwiości

  5. 5
    +3
    ~ precz
    Poniedziałek, 18.03

    Jak olsztyn i jego firmy budują to są takie efekty.W Elblągu jezdnie do poprawki.

  6. 6
    0
    ~ WON!!!
    Wtorek, 19.03

    ciekawe kiedy pojawia się koleiny,to jest normalka na naszych drogach!!!

  7. 7
    0
    ~ Solidarny
    Wtorek, 19.03

    hahaha dopiero niedawno pisan, że nasza obwodnica będzie teraz płatna dla ciężarówek (tzw. e-myto), dziei temu będziemy mieli duzo więcej cieżarówek w mieście - pisałem wtedy, ze tylko patrzeć jak zaraz i osobówki będąmusiały płacić za naszą obwodnicę (wszakże np. Toruń już płaci), no i długo nie czekałem - mamy pomysł POwalonych rządzących aby e-mytem objać wszystkie samochody (na razie autostrady ale szybko przeniesie sie to i na obwodnice, jak juz mają cieżarówki), taka to POlityka budowania dróg tuska... http://niezalezna.pl/39568-kazdy-kierowca-zaplaci-e-myto

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.9170200824738