Miasto przejmie kolejne tereny, które niegdyś w Elblągu należały do wojska. W kwadracie ulic Łęczyckiej i Rawskiej, na terenach po byłym poligonie wojskowym, który gmina odkupiła od wojska, powstanie osiedle domów wielo i jednorodzinnych, wraz z centrum handlowym. 23 listopada br. zostały zakończone negocjacje, które Miasto prowadziło z Wojskową Agencją Mieszkaniową w Olsztynie, dotyczące sposobu i ceny nabycia przez Miasto kolejnej nieruchomości gruntowej, tym razem po byłym 14 Batalionie Remontowym Lotnisk, stacjonującym onegdaj przy ul. Lotniczej.
W związku z likwidacją w Elblągu 14 Batalionu Remontowego Lotnisk, po którym przy ul. Lotniczej, pozostał teren wraz z nieruchomościami zabudowanymi, prezydent Nowaczyk wystąpił do Ministra Obrony Narodowej o przekazanie tego terenu oraz pozostałych na nim budynków, na rzecz Miasta. Minister Obrony Narodowej rozdysponował tę nieruchomość na rzecz Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, a Miasto podjęło negocjacje z WAM-em, aby ten teren móc od nich odkupić, zakończone, jak się okazuje, sukcesem.
Przy zakupie tej nieruchomości Miasto chce uzyskać jak najwyższą bonifikatę i przy takim założeniu, w przyszłorocznym budżecie należy zabezpieczyć pieniądze na wykup tego terenu. Oszacowana przez biegłego szacunkowego cena tej nieruchomości zamykała się początkowo w kwocie 11 mln 700 tys zł - W wyniku negocjacji udało się nam obniżyć cenę sprzedaży przez WAM tej nieruchomości do kwoty 35% oszacowanej przez biegłego ceny, czyli oznacza to, że z 11 706 tys. zł do zapłacenia pozostanie nam 4 97 tys. zł - informuje prezydent Grzegorz Nowaczyk.
Tę kwotę udało się też rozłożyć na pięć, do sześciu rat i w tej chwili trwają prace ze skarbnikami nad tym, aby znaleźć pieniądze w budżecie miasta w roku przyszłym i następnych latach aby tę nieruchomość nabyć - Chcemy tu stworzyć enklawę dla inwestorów zainteresowanych głównie inwestycjami w przemyśle lotniskowymi, ale nie tylko, gdyż tamtejszy grunt i zabudowania są atrakcyjne również dla inwestorów z innych branż - wyjaśnia Grzegorz Nowaczyk.
Nieruchomość ta będzie się także nadawała do prowadzenia działalności gospodarczej, np. o charakterze przylotniskowym, ponieważ wciąż znajdują się tam jeszcze obiekty magazynowe, warsztatowe, jest rampa, bocznica kolejowa, pozostały jeszcze niezniszczone obiekty biurowe i mieszkalne.
Nabycie tego terenu pozwoliłoby także łatwiej skomunikować Zatorze z ul. Akacjową i Lotniczą oraz dalej, wiaduktem, z Węzłem Wschód. W przyszłości mogłoby to zaowocować budową nowej drogi, łączącą Zatorze z ul. Akacjową i z osiedlem Dębowa. Pierwotny plan budowy tej drogi zakładał puszczenie jej przez ogródki działkowe Żwirki i Wigury przy ul. Skrzydlatej, co owocowało wielomiesięcznym protestem działkowców.
Warto pogadać z klastrem lotniczym z południa kraju, gdzie robią solidny biznes na produkcji lotniczej,a nasze 2 osobowe samoloty robią furrorę na całym świecie
Inwestorzy byli chętni jak miał być przekop mierzei a teraz to możecie pomarzyć tylko.
już biegną inwestorzy od kijowa tylko droga h,,,jowa
A kiedy wojaki kupili ten teren, że go teraz sprzedają ? To może ja sprzedam grzesiowe buty ?
Terenów od cholery a inwestorów zero!!!!!!!!!!! od kilkudziesieciu lat Modrzewina pusta,psy ***mi tam szczekają ,nakupowli nowych terenów i coś chętni z Chin ,Dubaju i innych krajów które odwiedził Jaś Fasola na wycieczkach krajoznawczych za 200tys [narazie] w celu ściągniecia inwestorów nie widac!!!!!!!!!!!!!
tak oczywiście że przyciągną:)- zwłaszcza tych z Chin i Dubaju. Zaraz POpaprańcy opchną kolesiom za 1zł jak Piaski
za 2-3 lata wojsko oddałoby to za przysłowiową złotówkę , po kiego grzyba te zakupy jak idzie kryzys? kto niby ma tu zainwestować? jaki przemysł lotniskowy? to się kupy żadnej nie trzyma ta kosmiczna ekonomia,
teraz wybudują port lotniczy za 35 mln z pieniędzy naszych czyt. podatników i oddadzą sowietom za 1 zł miesięcznie. Tak jak zrobili to z portem na radomskiej. Kiedy to referendum Palikoty robią bo czas ucieka.
Warto czytać ze zrozumieniem- nie port lotniczy a firmy w oparciu o lotnisko, czyli dostawy sprzętu wyprodukowanego w Elblągu droga lotniczą np małych samolotów produkowanych w kilkunastoosobowych firmach!
Grzesio leć do Seattle i ściągnij boeninga, niech dreamlinery w Elblągu buduje.