Jesienią, elbląski Cmentarz Komunalny przy ul. Agrykola czeka rewolucja. Wydział Administracji Cmentarzy zamierza wprowadzić elektroniczną bazę danych osób tam pochowanych. A już 1 sierpnia br. Zarząd Zieleni Miejskiej rozoczął na tym samym cmentarzu remont alejek. Roboty budowlane będą polegać na wymianie nawierzchni na istniejących alejkach ziemnych na nawierzchnię z kostki betonowej.
- Ogółem będzie wykonanych 614 m2 na kwaterach XVII, XVI, XV, XIV. Prace rozpoczęły sie 1 sierpnia br, a zakończone będą do końca miesiąca września. - mówi Margita Hańska z Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu.
Jak wynika z zamówienia, zakres prac obejmuje najpierw wykonanie robót ziemnych, w skład których mają wejść roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, rozebranie obrzeży na podsypce piaskowej, wykonanie podbudowy poprzez mechaniczne odsączenie warstwy odsączającej na poszerzeniach i umieszczenie podbudowy z kruszywa łamanego. W ostatnim etapie robót wykonane zostaną nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo – piaskowej, ławy pod krawężniki betonowe i obrzeża betonowe na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem.
Na wykonanie tego zadania w budżecie miasta na ten rok przeznaczono kwotę 130 tys zł.
W tym roku planowane jest również stworzenie elektronicznej bazy danych osób pochowanych tylko na Cmentarzu Komunalnym „Agrykola”.
Baza ta umożliwi wyszukiwanie grobów, osób pochowanych, opłat czy opiekunów grobów według wielu kryteriów. Administrator może gromadzić dokumentację fotograficzną każdego grobu, generować pisma, księgi cmentarne jak również prowadzić efektywną gospodarkę wolnymi miejscami na cmentarzu.
- Baza ta będzie w części udostępniona dla osób zainteresowanych, poprzez wyszukiwarkę internetową. - wyjaśnia Andrzej Dratwa, Kierownik Wydziału Administracji Cmentarzy - Będzie tam można znaleźć informacje o osobie pochowanej, (nazwisko i imię, data urodzenia i śmierci), dane o numerze kwatery, rzędu i grobu wraz z usytuowaniem na mapie cmentarza, a także dane o opłatach. Możliwe będzie też obejrzenie zdjęć grobu. - podkreśla Andrzej Dratwa.
Pozostała zawartość bazy, szczególnie z danymi osobowymi, będzie do dyspozycji tylko dla administratora cmentarzy. Baza będzie działać w programie „Interaktywny Administrator Cmentarzy”, a stworzona zostanie przez wykonawcę zewnętrznego do dnia 25 października br.
Program „Interaktywny Administrator Cmentarzy” jest aplikacją WEB – ową, która łączy w sobie interaktywną mapę wraz z bazą danych grobów i osób pochowanych. Wszelkie dane gromadzone w aplikacji są bezpieczne, gdyż umieszczone są na serwerze, a dostęp do nich mają tylko osoby posiadające swoje indywidualne hasło.
Jak czytamy na stronie internetowej prezentującej bazę programów do zarządzania cmentarzami, aplikacja „Interaktywny Administrator Cmentarzy” daje możliwość samodzielnego edytowania posiadanej bazy danych oraz mapy cmentarza po oddaniu projektu. Administrator może nanosić nowo powstałe groby na mapę bądź dokonywać dochowań do już istniejących grobów jednocześnie wprowadzając ich dane do bazy.
Na wykonanie tego zadania w budżecie miasta na ten rok przeznaczono kwotę 65 tys zł.
Jak 20 lat temu proponowałem założenie takiej bazy danych z funkcjonującą cyfrową mapą - patrzyli na mnie jak bym im ojca zabił.
jak który nie płaci czynszu to się go eksmituje
Były oznaczone alejki,złomiarze ukradli słupki,a może oznakowanie zamontować tak by nikt nie dostał się z ziemi.Na dodatek są lepsi i gorsi .Jedni idą po alejkach asfaltowych inni idą po błocie,gdzie tu sprawiedliwość.Były tabliczki zakaz wprowadzania psów i zniszczono,a psy nadal prowadzają właściciele.A MOŻE pora by była policja grobowa która by wyłapywała złodziei i tych co łamią przepisy.ZA DUŻO ludzi za biurkami a za mało w terenie.
mówią o wiecznym odpoczynku a opłacić kwaterę musisz
Czy obejmie ta baza Niemców pochowanych przed 1945r?