Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony zostanie przetarg na zaprojektowanie drogi ekspresowej S7, którą połączy Elbląg z Gdańskiem. Wstrzymana dwa lata temu przez rząd inwestycja, dostała zielone światło na realizację. Plany zakładają, że na odcinku o długości ponad 40 km z Kazimierzowa do Koszwał, dobudowane zostaną kolejne dwa pasy ruchu. Powstanie także pięć węzłów drogowych.
Przyszła droga ekspresowa z Gdańska do Elbląga o długości 41,5 km, będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu plus pas rezerwowy w każdym kierunku. W większości będzie ona pokrywała się z istniejącą drogą krajową nr 7, jednak na niektórych odcinkach przebiegać będzie nowym korytarzem.
Początek projektowanej trasy zlokalizowany będzie w miejscowości Koszwały i łączył się będzie z powstającą obecnie południową obwodnicą Gdańska. Koniec projektowanej trasy w miejscowości Kazimierzowo, dowiązany zostanie do istniejącej obwodnicy Elbląga.
Na całej długości trasy przewidziano budowę kilku węzłów drogowych. W projekcie przewiduje się, że dostęp do drogi ekspresowej S7 odbywać się będzie tylko poprzez dwupoziomowe węzły: Węzeł „Cedry Małe” na 21 km (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”), Węzeł „Dworek” na 26 km, Węzeł „Nowy Dwór Gd.” na 37 km, Węzeł „Ryki” na 40 km oraz Węzeł „Elbląg – Zachód” na 55 km. Zlikwidowany ma być za to istniejący węzeł „Kiezmark” w 25 km. Od podstaw powstać ma także nowa przeprawa na rzece Nogat. Kompleksowo modernizacji poddany zostanie również most na Wiśle w Kiezmarku.
Realizacja ekspresówki do Gdańska miała ruszyć już w ubiegłym roku, jednak w wyniku kryzysu finansowego zmniejszono kwoty przeznaczone na realizacje nowych inwestycji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Kosztem tego odcinek z Kazimierzowa do Koszwał trafił na listę rezerwową. Dziś Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zezwoliło na kontynuowanie inwestycji.
Po sporządzeniu pełnej dokumentacji programowo-lokalizacyjnej budowy drogi ekspresowej S7 Gdańsk (A1) – Elbląg (S22), początkowo planowano ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Po jego rozstrzygnięciu, zwycięzca przetargu miał przygotować zarówno dokumentację projektową drogi, jak i wykonać wszystkie prace budowlane. Miało to znacznie przyspieszyć termin jej powstania.
Obecnie planuje się ogłoszenie osobnego przetargu na zaprojektowanie drogi, a następnie na jej budowę.
- Jeszcze w styczniu ogłosimy przetarg na dokumentację projektową dla tej inwestycji, a więc projekt techniczny i budowlany – zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie nanosimy ostatnie poprawki w dokumentach przetargowych. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na przygotowanie projektu.
GDDKiA na razie nie chce podawać terminu rozpoczęcia i zakończenia budowy drogi S7 z Elbląga do Gdańska. Spekuluje się jednak, że praca mogą potrwać minimum 2 lata, a kierowcy nową ekspresówką przejadą około 2016 r.
Damn, jak to się dzieje, że w Polsce tego typu prace trwają aż tak długo?! Poza tym, wydaje mi się, że projekt drogi powstał już wcześniej, a obecnie ma powstać kolejny... Hmmm, oczywiście mogę się mylić. Jeszcze jedno, ale trochę z innej beczki - idealnie byłoby, gdyby nowy minister infrastruktury także sprawił, że przyśpieszenia realizacyjnego nabierze projekt Kanału Z-Z.
Fajnie, ale jedem most na wiśle?! Mam wrażenie , że on ledwo zipie. "Zatwardzenia" murowane
WRESZCIE JAKAS DROGA KU EUROPIE,ELBLAG-GDANSK BEDZIE MOZNA POKONAC W PARENASCIE MINUT.
Co to znaczy mieć "swojego" człowieka w ministerstwie.A przy okazji i my skorzystamy.
tych którzy zbyt optymistycznie zrozumieli ten artykuł pragne uspokoić- zielone świało dla projektu budowlanego nie ma nic wspólnego z zapewnieniem finansowania na budowe. W Polsce jest w tej chwili gro dróg z projektami a nawet pozwoleniami na budowe które czekaja na lepsze czasy-czyt. na zapewnienie finansowania. Ktoś pisał że projekt już raz był zrobiony-otóż nie, nie było. Był przetarg na projekt i budowe (teraz zapowiadają tylko na projekt) ale nie został dokończony bo minister finansów zabrał z programu bud dróg 12mld zł i przetarg trzeba było rok temu anulować
Przebieg drogi: http://www.koszwaly-kazimierzowo.gdansk.gddkia.gov.pl/pdf_plany/00_Orientacja.pdf (10 mb)
nareszcie jazda obecną drogą to jest masakra,szczególnie latem,dwupasmówka rozwiąże problem
TYLKO jak będą budować S -7 tak jak w Elblągu ul.12 Lutego i ul.Armii Krajowej i drogę 503 , to minie sto lat zanim ukończą.
@ciekawe: nie, jak węzeł Raczki :)
Co jakiś czas nawypisują bzdur a jmańki cieszą się jak dzieci.