Jest szansa, że jeszcze w tym roku, rozpocznie się przebudowa pozamiejskiego odcinka drogi wojewódzkiej nr 503 Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie o długości 24 km. Ku końcowi zbliża się przetarg na wykonawcę robót drogowych. Obecnie trwa badanie 11 złożonych ofert. Ofertę z najniższą ceną złożył hiszpański koncern FCC Construccion. Jej wartość to 66,4 mln zł.
26 września 2011 r. w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Olsztynie dokonano otwarcia ofert na wybór wykonawcy robót budowlanych. Od tego momentu trwa analiza i sprawdzanie ofert pod względem formalnym.
- Postępowanie nie zostało jeszcze rozstrzygnięte, prace nad ofertami zbliżają się do ukończenia – informuje Tomasz Szczyglewski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. - Podpisanie umowy na roboty budowlane, przy tej wielkości przetargu, wymaga uprzedniej kontroli poprawności przeprowadzenia wszystkich procedur przetargowych przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ostateczny koszt inwestycji zostanie określony po zakończeniu postępowania przetargowego i udzieleniu zamówienia.
Jak ustaliliśmy, na przetarg wpłynęło 11 ofert, z czego najniższą cenę - 66 mln 432 tys. zł - zaproponował polski oddział koncernu FCC Construccion z Hiszpanii. Firma z Barcelony w tym roku wygrała m.in. przetarg na wykonanie sieci tramwajowej w Olsztynie o wartości 250 mln zł. Następną w kolejności cenowej ofertę na przebudowę pozamiejskiego odcinka drogi 503, złożyło konsorcjum firm Skanska i Warmińsko-Mazurskie Przedsiębiorstwo Drogowe z Olsztyna. Jej wartość to 66 mln 621 tys. zł.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie przewiduje, że rozpoczęcie robót budowlanych na odcinku drogi nr 503 Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie, może nastąpić jeszcze w grudniu tego roku. Ich zakończenie planowane jest na czerwiec 2013 r.
Rozbudowa istniejącej drogi wojewódzkiej nr 503, na odcinku od granic Elbląga przez Tolkmicko do Pogrodzia o łącznej długości 24,3 km, zostanie podzielona na 8 odcinków. Rozbudowa ma na celu podniesienie stanu technicznego istniejącej drogi do parametrów klasy Z.
Zakres prac na istniejącej drodze obejmie głównie rozbudowę nawierzchni – niezbędne wzmocnienie i poszerzenie nawierzchni oraz kompleksowe uporządkowanie odwodnienia wraz z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa. Przewiduje się wykonanie wszystkich prac robót w granicach pasa drogowego lub w bliskim jego sąsiedztwie za zgodą zainteresowanych stron.
Zakres prac obejmuje ponadto: przebudowę wszystkich istniejących skrzyżowań, budowę obustronnych zatok autobusowych w miejscu wszystkich istniejących przystanków, budowę chodników lub ciągów pieszo-rowerowych na terenie miejscowości, oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów drogowych, budowę lub rozbudowę istniejącej kanalizacji deszczowej w miejscowościach, przebudowę wszystkich przepustów pod drogą, rozebranie istniejących i budowę nowych obiektów inżynierskich, przebudowę istniejącego uzbrojenia podziemnego lub zabezpieczenie rurami osłonowymi, budowę urządzeń kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających wody opadowe, przebudowę odcinków wodociągu przebiegających pod jezdnią lub w strefie bezpośredniego oddziaływania jezdni, przebudowę kolidujących urządzeń teletechnicznych i energetycznych, usunięcie drzew rosnących zbyt blisko jezdni na koronie lub ograniczających widoczność, budowę mikrotuneli dla żab i małych ssaków wraz z systemem listew naprowadzających oraz wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego drogi.
Łącznie przebudowanych lub wybudowanych zostanie: 24 km 320 m drogi, 12 km 390 m chodników, ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 8 mostów, 39 przepustów, 31 zatok autobusowych oraz 41 skrzyżowań.
Szacunkowa wartość inwestycji wynosi 113,2 mln zł (w tym roboty budowlane, nadzór i zarządzanie, dokumentacja techniczna, wykup gruntów, inne).
wow to dopiero zbuduja!!! przeciez w Hiszpanii nie ma zimy i ujemnych temperatur!!!
Niech budują marsjanie byle zbudowano.
Będzie świetnie. Budują metodą mañana. Zdrówko
Najlepiej rozkopać drogę na całą zimę?! Przecież to bezsensowne działanie! Nie zaczynajcie bynajmniej od Browarnej przed wiosną!
Tak samo jak Porto 55 - gratulacje dla miasta :)
W elblągu takie bezrobocie a hiszpanom się opłaca.gdzie sens i logika ją się pytam??????????_____wielkie pozdro dla nierobow z UM
K... kiedy w naszym kraju będzie tak, że nasze pieniądze będą zostawać w kraju ? Nie można dać do zbudowania polskiej firmie tej drogi za sensowne pieniądze ? Jeżeli wybierają najtańszą opcję to wyjdzie jeden wielki bubel ... To tak jak kupisz obuwie w Deichmannie, 3 miesiące podchodzisz i na śmietnik, bądź do reklamacji. Mówię wam, będzie to samo co z A2.
Ta droga nie jest administrowana przez UM Elbląg.
Brawo Jan, to samo było z fiatami 125p. Nie można było dopasować termostatów do naszych warunków klimatycznych. Może nasza droga rada miejska zacznie kiedyś kalkulować, że często opłaca się zapłacić trochę więcej, a w tych umowach zawrzeć korzystniejsze warunki gwarancyjne.