Miasto w przyszłym roku zamierza kontynuować modernizację ul. Robotniczej, na odcinku od ulicy Brzeskiej do Podgórnej. To czy inwestycja dojdzie do skutku, zależy od pozyskania dofinansowania w ramach drugiego etapu Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. W tegorocznej edycji programu środków nie udało się pozyskać. Czy w nowej edycji na rok 2012 pieniądze trafią do Elbląga?
6 września ruszył nabór wniosków przez wojewodów do kolejnej edycji tzw. „schetynówek”. Elbląski magistrat w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (edycja 2012)”, złożył wniosek o dofinansowanie na realizację projektu „Odnowa nawierzchni ul. Robotniczej w Elblągu – etap II”.
To kolejna próba pozyskania przez Miasto środków na tę inwestycję. Urząd Miejski starał się o dofinansowanie na drugi etap modernizacji ul. Robotniczej (na odcinku od ul. Podgórnej do Brzeskiej) już w zeszłym roku. Niestety złożony przez Miasto wniosek, znalazł się na odległym miejscu listy rezerwowej Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Przypomnijmy, że pierwszy etap przebudowy ul. Robotniczej został zrealizowany w 2010r. również w ramach tego Programu (edycja 2008-2011). Obejmował on przebudowę ul. Robotniczej o długości 1130 m, na odcinku od skrzyżowania z ul. Okrzei (bez tego skrzyżowania), do włączenia w tę ulicę ul. Browarnej i przebudowy ul. Jaśminowej oraz Brzozowej.
Do wykonania został drugi etap modernizacji tej ulicy - od skrzyżowania z ul. Brzeską (bez tego skrzyżowania), do skrzyżowania z ul. Podgórną (bez tego skrzyżowania). Długość odcinka to 585 metrów. Zakres inwestycji obejmuje: przebudowę skrzyżowań ulic: Robotnicza - Matejki - Krakusa, Robotnicza - Obrońców Pokoju, Robotnicza - Helska, przebudowę nawierzchni, chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów, przebudowę i uporządkowanie miejsc postojowych, przejść dla pieszych, oznakowania poziomego i pionowego.
- Całkowita wartość projektu „Odnowa nawierzchni ul. Robotniczej w Elblągu – etap II” wynosi 1 720 000 zł, w tym dofinansowanie, o które ubiega się Gmina Miasto Elbląg - 516 000 zł – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego.
Czy zgłoszony przez Elbląg drugi etap przebudowy ul. Robotniczej otrzyma dofinansowanie w ramach „schetynówek”? O tym dowiemy się 31 października. Tego dnia ogłoszona zostanie wstępna lista rankingowa wniosków, spełniających wymogi formalne wraz oceną merytoryczną. W przypadku pozyskania funduszy, inwestycja mogłaby rozpocząć się już wiosną 2012 roku.
O Narodowym Programie Przebudowy Dróg Lokalnych:
We wrześniu tego roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie kontynuacji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych oraz projekt nowelizacji rozporządzenia w tej sprawie, przedłożone przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. Jest to drugi etap programu, dzięki któremu w latach 2012-2015 będzie finansowana modernizacja i rozbudowa przeszło 13 tys. km dróg lokalnych, gminnych i powiatowych.
- Dotychczasowy program zostanie zakończony w 2011 r. Program zakładał wybudowanie lub przebudowanie w latach 2009 - 2011 około 6 tysięcy kilometrów dróg gminnych i powiatowych tj. po 375 km w każdym województwie – informuje Edyta Wrotek, rzecznik prasowy wojewody warmińsko-mazurskiego. - W województwie warmińsko – mazurskim w latach 2008 - 2011 zmodernizowano 530,75 km dróg.
Nowy etap „schetynówek” pod nazwą „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II. Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” będzie realizowany w latach 2012 – 2015. Podobnie jak w latach ubiegłych, jednostki samorządu terytorialnego będą mogły ubiegać się o dofinansowanie z budżetu państwa prac w zakresie przebudowy, budowy lub remontów dróg powiatowych i gminnych.
- Zgodnie z nowym programem, w 2012 r. rząd przekaże samorządom na realizację zadań drogowych 200 mln zł, w latach 2013-2015 będzie to 3 mld zł (po miliard w każdym roku), co oznacza łączne dofinansowanie na poziomie 3,2 mld zł – informuje Edyta Wrotek. - Samorządy chcące skorzystać z dotacji budżetowej będą musiały przeznaczyć środki własne na planowaną inwestycję infrastrukturalną. Finansowanie inwestycji drogowych w latach 2012–2015 będzie w następujących proporcjach: 30 proc. środki budżetowe i 70 proc. środki własne samorządów (gmin i powiatów).
Zakłada się, że druga edycja programu pozwoli na przebudowę, budowę oraz remont nieco ponad 13 tys. km dróg lokalnych do końca 2015 roku.
Program będzie realizowany przez ministra spraw wewnętrznych i administracji oraz wojewodów. Minister będzie nadzorował i koordynował działania wojewodów, których podstawowym zadaniem będzie nabór wniosków o dotację budżetową od jednostek samorządu terytorialnego, a także udzielanie tych dotacji oraz monitorowanie ich prawidłowego wykorzystania i rozliczenia.
ale brzydko
czekamy, czekamy ! bo zęby przez te krzywe chodniki mozna wybić na robotniczej koło społem.
Więcej inwestycji w centrum a nie na zadupiu.
szukają pytanie tylko gdzie? Proponuję żeby zaczęli od UM :]
Prosze magistrat o zainteresowaniem sie stanem technicznym ul. Rechniewskiego ,ktora została wyremontowana ok. dwa lata temu .Nawierzchnia nadaje sie do ponownego remontu ! Czy jest gwarancja na wykonana prace bo wydaje mi sie ze nie stac nas na drogi które wytrzymuja dwa lata!!!!!!!!
No to nowi posłowie mają pole do popisu , zobaczymy co zdziałają
proponuję na dobry początek odchudzić administrację ,wrócić do kierowników których moża było rozliczyć bo dyrektorów departamentów i pochodnych ni jak sie da nawet uszczypnąć-biorą kasę za podpisanie listy i cały ten UM to utopia ,bujanie w obłokach--jednym oderwanie od rzeczywistości ,czysta ABSTRAKCJA NOWEJ WŁADZY
co z Zagonową??
niech jeszcze wiecej zatrudnia urzednikow i stworza urzedow niezle pensje premie itd to juz na nic nie bedzie kasy nawet unia nie da rady a mialo byc tak dobrze a tu kicha
Mam nadzieję że przy skrzyzowaniu z ul. Okrzei zrobia lewoskręt w kierunku północnym. Bo jadąc z centrum na Zawade teraz korki tam są murowane.