Około 8,5 miliona złotych kosztować będzie rozbudowa portu żeglarskiego przy ulicy Radomskiej. Dzięki tej inwestycji elbląski port zyska nowoczesną infrastukturę oraz zwiększy swoją pojemność. - Chodzi przede wszystkim o podniesienie standardu uprawiania żeglarstwa do wymogów XXI wieku - zaznacza Jerzy Wcisła, przewodniczący Rady Miejskiej. Zmodernizowany port będzie gotowy jeszcze przed przyszłorocznym sezonem turystycznym.
W poniedziałkowe popołudnie, 19 września, Wiceprezydent Elbląga Adam Witek oraz Przemysław Nowak, dyrektor generalny spółki AARSLEFF, która wygrała przetarg na tę inwestycję, podpisali umowę na wykonanie rozbudowy portu żeglarskiego w Elblągu.
Inwestycja dotyczy dostosowania basenu jachtowego do obsługi jednostek pływających o zanurzeniu do 2,5m. W ramach zadania planuje się: wykonanie konstrukcji nabrzeża, przebudowę zaplecza nabrzeża, montaż wyposażenia nabrzeża. Po przeprowadzeniu modernizacji jachty cumujące w basenie będą miały zapewniony dostęp do energii elektrycznej oraz wody. Odbiór ścieków z jednostek pływających odbywać się będzie w wyznaczonym na nabrzeżu miejscu. Docelowo z nowopowstałej infrastruktury będzie korzystać około 40 jednostek pływających.
Prace wykonane będą w ramach projekt „Pętla Żuławska – rozwój turystyki wodnej”, który dotyczy „wykreowania markowego produktu turystycznego, w którego skład wchodzą przystanie żeglarskie i porty na terenie Żuław i Zalewu Wiślanego”.
- Pętla Żuławska, to duży projekt, w który zaangażowane są dwa województwa – pomorskie i warmińsko – mazurskie – powiedział Adam Witek. - Jednym z wielu elementów wchodzących w skład projektu jest przygotowanie przystani do wymagań postawionych w projekcie. Podpisana dzisiaj umowa, opiewa na około 8,5 mln złotych, a jej realizacja ma zakończyć się 30 kwietnia 2012 r. Wykonawcą będzie firma AARSLEFF sp.z o.o. z Warszawy.
Przemysław Nowak, dyrektor generalny spółki AARSLEFF, pokrótce przedstawił firmę. - Spółka AARSLEFF oparta jest o kapitał duński, ale działa w Polsce od 15 lat. Specjalizujemy się w robotach fundamentowych i hydrotechnicznych. Zatrudniamy prawie 400 osób. Zadanie stanowi zaledwie 5-7 proc. wartości naszej sprzedaży w Polsce, w ostatnim roku, ale mamy wielu miłośników żeglarstwa w firmie, w związku z tym na pewno bardzo się przyłożymy, żeby po tej zimie powstał tu bardzo ładny i w terminie wykonany port elbląski - zapewnił.
Przewodniczący Rady Miasta, Jerzy Wcisła, odpowiadając na pytania dziennikarzy o zmiany, jakie nastąpią po zakończeniu prac powiedział. - Pojemność przystani ulegnie niewielkiemu zwiększeniu, ale nie taki jest cel tej inwestycji. Chodzi przede wszystkim o podniesienie standardu uprawiania żeglarstwa do wymogów XXI wieku.
Może lepiej nie rozpoczynać, bo może być następna inwestycja rozgrzebana a nie dokończona.
wszystko sie remontuje a efektow nie widac przedwyborcze obiecanki a drogi jak byly dziurawe tak sa nawet nie polatali a chodnikami nie da sie chodzic skandal
Ludzie z urzędu - skoro bąka puszczacie, bądźcie uprzejmi pokazać choć skrawek koncepcji tej rozbudowy a nie jak czerwoni wszystko tajne - bo jeszcze (a właściwe jak zwykle) w powijakach.
Ludzie nie ośmieszajcie się, jaki port . Czy widzieliście kiedykolwiek port chociażby np. w Gdańsku. Jak to się ma do naszego kanału
Już nie długo koniec bajania ,jeśli wygra PIS to będzie przekop mierzei i wtedy Elbląg zacznie mieć ruch turystyczny i gospodarczy.Ciągłe obiecywanie budowy nowej mariny żeglarskiej i innych spraw na wodzie-szlak turystyczny staje się nudne.PO- nie spełniło obietnic .PORA NA ZMIANY .
OBIETNICE,a gdzie marina żeglarska lato minęło i co????
HA.HA .KIEDY??????????????
Dobrze, że coś modernizują w Elblągu. Nie chcę narzekać, ale wydaje mi się, że ten port żeglarski podzieli częściowo los portu towarowego (będzie świecić pustkami). Przeszkodą jest chociażby most pontonowy w Nowakowie. Takie realia.
Widoczna na zdjęciu przystań, to dawny Staw Mnisiej Łąki (Mönchswiesenteich) znajdował się bowiem na obszarze, gdzie znajdowały się łaki d. klasztoru dominikanów. W latach międzywojennych staw ten uzyskał przekop w stronę rzeki Elbląg i powstała tu nowoczesna przystań. Dzisiejsza ulica Koźla (biegnąca przy płocie Browaru od, zaczynająca się w miejscu, gdzie jeszcze parę tygodni temu wisiał piękny emblemat "EB") - nazywała się do 1945 r. Mönchswiesenstraße.....
dobrze ze powieje xx1 wiekiem w jacht klubie ale istnieje tez klub FALA przy starym miescie niby w centrum a jednak na uboczu