Do końca tego roku, powinna być znana docelowa lokalizacja wiaduktu nad torami kolejowymi, który połączy miasto z dzielnicą Zatorze. Magistrat przygotował cztery warianty przebiegu wiaduktu. Który z nich zostanie wybrany? O tym władze miasta zdecydują po szczegółowej analizie każdego z nich. Urząd Miejski rozpisał właśnie przetarg, na wykonanie wstępnej analizy czterech wariantów oraz szczegółową analizę programowo-przestrzenną jednego, wybranego przez Miasto.
Wybrana przez urząd firma, do połowy grudnia opracuje wstępne analizy dla czterech wariantów lokalizacji wiaduktu na Zatorze, a następnie sporządzi szczegółową analizę programowo-przestrzenną, jednego, wybranego przez Magistrat.
Miasto zaproponowało cztery warianty lokalizacji wiaduktu nad torami kolejowymi. Wszystkie mają wspólny mianownik, którym jest planowany Węzeł Elbląg – Lotnisko na drodze ekspresowej nr 7. Tam bowiem przewidziano ich zakończenie.
Trasa pierwszego wariantu rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Lotniczej z Aleją Grunwaldzką. Następnie przed torami kolejowymi skręca w kierunku wschodnim, omijając obecny przejazd kolejowy i włącza się w ul. Skrzydlatą.
Drugi wariant obejmuje budowę zupełnie nowych połączeń drogowych. Trasa rozpoczyna się na wysokości stacji paliw Statoil i skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Związku Jaszczurczego. Nowa ulica przekraczając rzekę Kumielę, miałaby przebiegać przez zachodnią cześć centrum handlowego Elzam, a następnie przekraczając wiaduktem tory kolejowe, włączyć się w ul. Malborską na wysokości ul. Fredry. Dalej trasa biegłaby wzdłuż ul. Malborskiej do węzła Lotnisko.
Trzeci z wariantów zakłada przebieg trasy w całości ulicą Malborską i budowę wiaduktu nad przejazdem kolejowym na tej właśnie ulicy.
Z kolei ostatni, czwarty wariant, ma swój początek na skrzyżowaniu ulic Rycerskiej i Alei Tysiąclecia. Trasa biegnie wzdłuż ulicy Sopockiej i Dojazdowej, a następnie przekracza tory kolejowe i ulicę Junaków, włączając się w ulicę Malborską w jej końcowym odcinku.
W każdym przedstawionym wariancie lokalizacji wiaduktu, wykonawca uwzględni i oceni najkorzystniejsze rozwiązania ze względu m.in. na: poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego osiągniętego w wyniku zrealizowania danego rozwiązania, najniższe koszty realizacji, przepustowość skrzyżowań zlokalizowanych w ciągu drogi z wiaduktem oraz zminimalizowania ilości zabudowy do likwidacji. Dla każdego wariantu wykonawca sporządzi także mapę z przebiegiem wiaduktów wraz planem przebudowy istniejących dróg oraz wstępnie oszacuje koszty całości inwestycji.
Miasto po zapoznaniu się z analizą wszystkich czterech wariantów, dokona wyboru jednego, najkorzystniejszego. Wówczas wykonawca opracuje m.in. szczegółową koncepcję rozwiązań drogowych wiaduktu wraz z infrastrukturą drogową, sporządzi zestawienia kosztów robót budowlano-montażowych, określi dokładny przebieg trasy układu komunikacyjnego z wiaduktem oraz określi optymalną konstrukcję i technologię wykonania wiaduktu.
Pełne opracowanie ma być gotowe do 16 grudnia tego roku.
Poniżej w minigalerii pełny schemat wariantów przebiegu wiaduktów.
Jak dla mnie najlepszym wydaję się być, wariant 3 Odpowiada mi od dlatego, że jest chyba najmniej kosztowny, bo np. w 2 wariancie trzeba wybudować całkiem nową ulicę, co podwyższa koszty inwestycji :( A Elbląga nie stać na budowanie niepotrzebnych ulic, tylko dla jakiegoś wiaduktu.
pierwszy!
można? można :)
DUŻE BRAWA TYM ,CO O WIADUKCIE PISZĄ ,ŻE JEST NADZIEJA I TYM ŻYĆ TRZEBA .TYLKO CIEKAWE JAK DŁUGO .
A kto potrafi rozszyfrować ten plan? mały i zagmatwany bez nazw ulic
studzienki ściekowe też nam obiecano ,w 2009 mieli już dokumentacje, a kałuże jak są tak są na pętli ul łódzkiej po wyborach zapominają o wyborcach dość tego zakłamania liczy się kasa i nic więcej
Najpierw poproszę o kładki na rzece Elbląg........ kolejne obietnice przed 9.10.2011,
Zielona Kiełbasa Wyborcza Wielmożnego Pana Novaczyk-czyka.A PO wyborach szara rzeczywistość.PO 9miesiącach awet łopata nie została wbita w ziemie pod nowy stadion.Kto się na to nabierze?
Najważniejsze, że coś się ruszyło w temacie. Wiem, że względy ekonomiczne stanowią o tym, że jeden wariant można rozpatrywać, ale idealnie byłoby, gdyby zarówno w ciągu ul. Lotniczej była przebitka, jak i kierując się przedłużeniem ulicy Rycerskiej i potem Dojazdową w Junaków, druga z dróg (dzięki temu może ulica Zagonowa doczekałaby się należnego jej remontu). ;)
znowu obiecują,kiedy zaczną naprawiać obiecane ulice zima zbliża się a jeszcze w ogóle nie zaczęli