W czwartek popołudniu udostępniono do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S-7 na odcinku Elbląg – Pasłęk. Oznacza to, że nowy, ponad 14-kilometrowy odcinek „siódemki” jest już w pełni otwarty. - Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza zakończenia prac – zaznacza Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - Roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej siódemki.
Przypomnijmy, że otwarcie dla ruchu drugiej jezdni drogi S-7 planowano już w zeszłym tygodniu, jednak z powodu wykrytych poważnych wad zagrażających bezpieczeństwu ruchu, GDDKiA nakazała wykonawcy ich usunięcie.
W efekcie sprawdzenia oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na odcinku drogi ekspresowej S-7 Elbląg - Pasłęk stwierdzono m.in.: niewłaściwie umocowane poduszki zderzeniowe w barierach energochłonnych na węźle Bogaczewo, brak w kilku miejscach barier oraz pasów napinających bariery pomiędzy jezdniami, braki i błędy w oznakowaniu pionowym i poziomym, niezlikwidowane zjazdy w okolicach Nowej Pilony i Komorowa Żuławskiego.
Po zakończeniu likwidacji wad, we wtorek, 26 lipca o godz. 18 nowa „siódemka” została w całości oddana do ruchu.
Prace budowlane o wartości 662 mln zł rozpoczęły się jesienią 2008 r. i trwały 22 miesiące. Inwestycja została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace prowadzone były na większości trasy poza istniejącą drogą. Inwestycja polegała na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2 od węzła „Elbląg Wschód” do miejscowości Pasłęk (węzeł „Pasłęk Północ”). Wykonawcą robót było konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Eurovia Verkehrsbau Union GmbH (partner), Warbud S.A. (Partner), Przedsiębiorstwo Usługowo – Transportowe „Ol-Trans” Olgierd Hewelt (Partner) i Drogomex Sp. z o.o. (Partner).
Kontrakt składał się czterech części: budowy drogi ekspresowej S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk, rozbudowy węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22, budowy drogi dojazdowej do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu, a także budowy tablic o zmiennej treści przed węzłami.
W ramach kontraktu, poza drogą główną, wybudowano: 3 wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi, 6 wiaduktów drogowych na drogą S7, 2 przejazdy gospodarcze pod drogą S7, 3 mosty w ciągu drogi S7, 2 mosty w ciągu dróg bocznych, 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny, dwa węzły drogowe typu przymostowego - „Bogaczewo” i „Pasłęk Północ”.
- Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza zakończenia prac. Roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej siódemki - Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - Po wybudowaniu drogi ekspresowej, dotychczasowa droga krajowa nr 7 stanie się drogą lokalną. Zanim jednak trafi do samorządów, zostanie wyremontowana. Końcowy odbiór całej inwestycji nastąpi jesienią, po zakończeniu wszystkich robót.
Nowy odcinek S7 ma dokładnie 13,72 km, wg projektu od km 96+760 przy węźle Eg-Wschód do km 83+040 przy węźle Pasłęk Północ.
ilu trupow potrzeba aby przyspieszyc otwarcie drogi??? prosze sobie samemu odpowiedziec na to pytanie.Takie rzeczy tylko w katolandize
teraz zmora tej drogi beda kierowcy ktorym lekarz przepisal jazde lewym pasem!!! LEWY PAS SLUZY DO WYPRZEDZANIA a NIE DO WLECZENIA SIE NIM 90 km/h!!!!!! kr.et.yni z NEBraski
Tyle lat czekalech na takom drogiem, alem siem wzruszył...siorp...siorp..;)
tak się złożyło że wczoraj około 11:00 jechałem do olsztyna jedną nitką, jeszcze po E7 z prędkością 70 km/h. oczywiście pełno wariatów na drodze, jeden wyprzeda przez drugiego i trzeciego. wracałem natomiast około 18:00 już S7 z prędkością 120km/h, komfortowo, szybko i bezpiecznie. S7 to dla Polski akurat milowy krok cywilizacyjny, szkoda, że musimy podganiać cywilizację w XXI wieku.
Ta droga skróci trasę do Pasłęka o 1 km 130 metrów. Czy na wiadukcie w Bogaczewie jest zwężenie - bo mają poprawiać dylatacje?
Jak sie jedzie pierwszy raz ta droga to wydaje sie ze to inny swiat. Roznica jest tak kolosalne, ze stara 7 wyglada ja jakas podrzedna drozka.
anty ...........to twoja stara tak się wlecze z nocnych baletów , słabo widzi bo ma zaropiałe oczy tak samo jak twój pędzel
A KIEDY budowa takiej drogi od Elbląga w stronę Gdańska???
~ kkk A KIEDY budowa takiej drogi od Elbląga w stronę Gdańska??? Odłożona na dalsze lata - 2012-2013 (jak się znajda pieniądze), czyli ewentualnie po 2015 można by jeździć. Najważniejsze, że na tej trasie budują już Południową Obwodnicę Gdańska i trasę Sucharskiego, więc pod koniec przyszłego roku będzie można ominąć Koszwały i Przejazdowo i oczywiście rafinerię.