W listopadzie zeszłego roku, gdy z krajobrazu starówki zniknęła kładka na rzece Elbląg w ciągu ul. Mostowej, mieszkańcy Zawodzia byli pełni obaw, że zostaną odcięci od reszty miasta na czas przebudowy obu mostów. Dziś już wiadomo, że do tego nie dojdzie. Na rzece Elbląg powstanie tymczasowa, pontonowa przeprawa dla ruchu pieszego.
W najbliższy piątek, 7 stycznia powinna być znana firma, która zorganizuje przeprawę. Ruch pieszy odbywać się będzie na pomoście z barierkami, który powstanie na pływającym pontonie lub barce. Przeprawa o szerokości 1,5 m dla użytku pieszych, zapewni komunikację pomiędzy wschodnim i zachodnim brzegiem rzeki, na wysokości ulicy Mostowej i Giełdowej, po północnej stronie przebudowywanego Mostu Górnego.
Przeprawa w godzinach nocnych będzie oświetlona, a nadzór nad jej bezpieczeństwem przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, sprawować będzie bosman z uprawnieniami żeglugi śródlądowej lub morskiej. Przeprawa ma być otwierana tylko w razie potrzeby, np. w celu przepuszczenia ruchu wodnego.
Przedsiębiorca, który zostanie przez Miasto wybrany w przetargu, zobowiązany będzie do organizacji przeprawy z chwilą udzielenia zamówienia do 30.04.2011 r. Od momentu otwarcia tymczasowej przeprawy, rozpocznie się demontaż drugiej z istniejących kładek, w ciągu ulicy Studziennej i Orlej.
Ze względu na zbyt wysokie koszty oraz bardzo krótki czas realizacji inwestycji, Miasto nie mogło pozwolić sobie na budowę, najpierw jednego, a następnie drugiego mostu.
- Jest to zadanie finansowane ze środków unijnych i terminy realizacji są bardzo rygorystyczne. Ich niedotrzymanie grozi utratą dofinansowania – informowało w listopadzie ubiegłego roku Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego.
Prowadzona od października inwestycja polega na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących staromiejskich kładek na przeprawy pieszo-jezdne. Opracowanie obejmuje również wykonanie dróg połączonych z nowo zaprojektowanymi mostami zwodzonymi oraz rozbiórkę i przebudowę fragmentów istniejących nawierzchni ulic Studziennej, Orlej i Giełdowej do skrzyżowania z ul. Warszawską.(wraz budową nowych utwardzonych nawierzchni drogowych, chodników, zjazdów z niezbędnymi robotami ziemnymi).
Prace przy wznoszeniu nowego mostu i nadbrzeży powinny zakończyć się do 31 grudnia 2011 r. Ich wartość to ponad 32,7 mln zł. Połowa tej kwoty - 16 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.
Brawo .Nareszcie ktoś myśli.Pora pomyśleć o obydwóch brzegach Rzeki Elbląg na całej długości wyglądają tragicznie .Są miejsca i to w mieście ,że wstyd płynąć taki bajzel.W innych miastach takie tereny są ładnie oświetlone ,mają ścieżki rowerowe i są miejscem do spacerów.CZEMU W ELBLĄGU JEST INACZEJ ???KIEDY WYSPA SPICHRZÓW DOCZEKA SIĘ PRAC !!!
Moim zdaniem tam nie ma 1,5m miedzy dwoma brzegami tylko jest troszkę więcej :D
@zakant szerokosc a nie dlugosc... ruszta ludzie glowa
@~ Twoj podpis szerokosc miedzy dwoma brzegami ;p o jeszcze lepiej :D czytajcie ludzie ze zrozumieniem. Pozdrawiam
@kim W tym kontekscie szerokosc sie tyczy tejze przeprawy barany a nie odleglosci miedzy brzegami narysowac wam to chyba trzeba (przeprawa bedzie na dlugosc od brzegu do brzegu i szeroka na 1,5 metra )
Brawo Zakant!!! Przejdą 1,5 metra a resztę przepłyną. Polecam Szkołe Podstawową nr. 12. Tam nauczą cię czytać ze zrozumieniem.
@~ Twoj podpis Ja czytam ze zrozumieniem i wiem ze chodzi o szer. przeprawy ;p ale Ty piszesz miedzy brzegami dlatego to wytykam ;p pozdrawiam
a jak będzie tłoczno to mają wynająć gondole wraz z przewożnikami za koszt miasta