7 grudnia to data otwarcia nowego polsko-rosyjskiego przejścia granicznego Grzechotki – Mamonowo II. Przejście w Grzechotkach będzie największym i najnowocześniejszym przejściem drogowym na granicy z Rosją. Pierwsze samochody będą mogły je przekroczyć – o północy z 7 na 8 grudnia. W ciągu roku służby graniczne będą mogły odprawić ponad 1,8 mln samochodów osobowych i około 300 tys. ciężarowych.
Oficjalne otwarcie przejścia drogowego na granicy z Obwodem Kaliningradzkim odbędzie się 7 grudnia 2010 roku o godz. 9.30.
Inwestycja uruchomienia nowego przejścia granicznego została sfinansowana ze środków krajowych z budżetu państwa oraz ze środków międzynarodowych pochodzących z Funduszu Phare. Całkowita wartość inwestycji do dnia 26 listopada br. wyniosła 127,7 mln zł, w tym z Funduszu Phare 13 mln 422 tys. euro, czyli ok. 53 mln 687 tys. zł.
Polskie przejście graniczne w Grzechotkach zajmuje 30,3 hektarów powierzchni. Składa się łącznie z 23 pasów odpraw, w tym na wjeździe: 2 pasy ruchu dla samochodów ciężarowych, 2 pasy dla autobusów, 5 pasów dla samochodów osobowych, 1 pas ruchu dla VIP-ów, 1 pas „zielony” (nic do oclenia) i wyjeździe: 2 pasy ruchu dla samochodów ciężarowych, 2 pasy dla autobusów, 6 pasów dla samochodów osobowych, 2 pasy dla VIP-ów.
W ciągu doby na tym przejściu granicznym będzie można odprawić nawet 5 tysięcy samochodów osobowych, 300 autobusów i 800 ciężarowych. Przejście w Grzechotkach będzie też przystosowane do przewozu odpadów (np. pozostałości z produkcji, produktów przeterminowanych).
Służby graniczne przewidują, że drogowe przejście graniczne w Grzechotkach powinno odciążyć ruch komunikacyjny na pozostałych polskich przejściach granicznych z Federacją Rosyjską. Na większości przejść granicznych z Rosją obowiązują ograniczenia dla samochodów transportowych. Otwarcie nowego przejścia w Grzechotkach powinno zmniejszyć te obciążenia na pozostałych polsko-rosyjskich przejściach granicznych.
Dotychczas granicę polsko-rosyjską można przekraczać m.in. w Bezledach (przejście drogowe), w Gołdapi (przejście drogowe), w Gronowie (przejście drogowe), w Braniewie (przejście kolejowe), w Skandawie (przejście kolejowe) oraz w Elblągu i we Fromborku (przejścia morskie).
Teraz tylko czekać na decyzję o ruchu bezwizowym pomiędzy obwodem Królewieckim a regionem Warmii i Mazur
pasozyty z granicznej sie do roboty wezma bo jezdza bez celu po miescie
a co ci da że będziesz bez wizy jeździł ??
kacapy musza miec wizy nie chcemy ich u nas
ile tera wiza kosztuje ?
Jescze ich tu brakuje a won do siebie kacapy je*****!!!!!!!!!!