Pierwszy etap przebudowy ul. Sienkiewicza i Orzeszkowej oraz dokończenie przebudowy ul. Robotniczej, to inwestycje przewidziane przez Miasto do dofinansowania z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na 2011 r. Łączny koszt obu projektów to ponad 8,7 mln zł, z czego Ratusz ubiega się o połowę tych kosztów. O tym czy Miasto zdobędzie dofinansowanie dowiemy się pod koniec października.
Do przyszłorocznej edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych Urząd Miejski złożył wniosek dotyczący przebudowy ul. Sienkiewicza i Orzeszkowej. Jest to I etap tej inwestycji, który obejmuje odcinek od ul. Bema do Wspólnej. Koszt inwestycji wynosi ponad 7 mln złotych, z czego 3 mln może wynieść dofinansowanie. Zakres inwestycji obejmuje: przebudowę skrzyżowania Sienkiewicza - Wspólna, przebudowę nawierzchni, chodników, zatok autobusowych, poprawę geometrii skrzyżowań, budowę przejść dla pieszych, oznakowanie pionowe i poziome.
Drugi wniosek dotyczy kontynuowania przebudowy ul. Robotniczej. Etap drugi prac dotyczy odcinka od ul. Podgórnej do Brzeskiej. Wartość inwestycji wynosi 1,720 000 złotych, z czego dofinansowanie może wynieść 50%. Zakres inwestycji obejmuje: przebudowę skrzyżowań ulic: Robotnicza - Matejki - Krakusa, Robotnicza - Obrońców Pokoju, Robotnicza - Helska, nawierzchni, chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów, przebudowę i uporządkowanie miejsc postojowych, przejść dla pieszych, oznakowania poziomego i pionowego.
Wnioski o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na 2011 r. samorządy mogły składać do końca września. Do wojewody warmińsko-mazurskiego złożonych zostało 99 projektów, w tym 66 gminnych i 33 powiatowych. Wnioski, łącznie na ponad 254 km dróg /131,50 km powiatowych i 122,71 km gminnych, opiewają na kwotę 120 mln 751 tys. zł.
W 2011 roku podobnie jak w roku ubiegłym na budowę i modernizację tras lokalnych w województwie warmińsko-mazurskim rząd przeznaczy 56 mln 320 tys. zł. Połowa dotacji przeznaczona będzie na drogi powiatowe, a połowa na gminne. Samorządy mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości do 50 procent planowanych kosztów – pozostałe fundusze samorządy muszą wygospodarować samodzielnie, w ramach swoich budżetów.
Projekty przejdą teraz ocenę formalną i merytoryczną. Wnioski, które otrzymają najwięcej punktów, zostaną zakwalifikowane do realizacji. Komisja przy wojewodzie warmińsko-mazurskim będzie oceniać je według następujących kryteriów: wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego (0-15 punktów), spójność drogi z siecią dróg wyższego rzędu na obszarze województwa (0-10 punktów), a także partnerstwo, czyli realizowanie projektów we współpracy z inną gmina, powiatem lub podmiotem gospodarczym (0-5 punktów). Samorządy, poszkodowane przez tegoroczną powódź bądź opady atmosferyczne powodujące osuwiska ziemi, będą mogły otrzymać dodatkowe 10 punktów.
W skład komisji wchodzą przedstawiciele wojewody, marszałka, oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz policji.
Do 30 października wojewoda ogłosi listy rankingowe (gminną i powiatową). Wnioskodawcy będą mieli 7 dni na zgłaszanie zastrzeżeń, które zostaną rozpatrzone do 7 listopada. Następnie Marian Podziewski, wojewoda warmińsko-mazurski przekaże listę zakwalifikowanych wniosków Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji. Na jej zaakceptowanie minister będzie miał czas do końca listopada tego roku.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 to rządowy projekt, którego celem jest podniesienie standardu dróg lokalnych oraz bezpieczeństwa ich użytkowania. Dzięki zrealizowanym inwestycjom drogowym poprawiają się warunki życia mieszkańców oraz atrakcyjność terenów i podmiotów gospodarczych, a także dostępność komunikacyjna ośrodków.
W latach 2009 – 2010 przedsięwzięcia na Warmii i Mazurach rząd dofinansował łącznie kwotą 118 mln 763 tys.zł. W ramach 137 inwestycji (64 powiatowych i 73 gminnych) powstało 353,53 km dróg.
Już za w czasu niech ktoś mądry pomyśli o przystankach autobusowo -tramwajowych by nie trzeba było się wspinać do stopni pojazdu.Kiedy wreszcie powstaną przejścia podziemne lub nad jezdnią by skończył się ten cyrk z przejściami dla pieszych że trzeba przefrunąć nie przejść.Dlaczego na odnowionych chodnikach ścieżki rowerowe albo jest ich brak albo nie mają połączeń.Kiedy wreszcie ktoś mądry pomyśli o kierowcach by mogli jechać nie stać przykład dublujące światła ul Hetmańska .Absurd goni absurd.
Kiedy zostanie przebudowana ul Królewiecka i ul Fromborska tu jest miejsce by poszerzyć jezdnię i wybudować rondo tak dalej jeżdzić nie można duże miasto a zacofane drogowo.Tak samo ul Browarna ruchliwa żle skomunikowana ciągłe korki do tego niby droga Wojewódzka a polną przypomina z tymi dziurami.
Przejścia podziemne będą okupowane przez meneli i obszczymurków, więc po co one komu mieszkaniec? Ludzie i tak będą woleli na przełaj te 5 metrów przejść. A co do tych dróg to ... w końcu.
Najwyzszy Czas na to.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=559747&page=63
Sienkiewica powinna wrócić do funkcji ulicy jednokierunkowej ,jaką była przez wiele lat .
stefan głupiś aż słoma Ci z butów wystaje
wreszcie !!! ile mozna czekac a kiedy Browarna?? i Plk Dabka??
No tak Browarna może poczekać SUPER!!!!
Sienkiewicza czy Browarna to faktycznie porażka ale inne wymieniane w komentarzach były już modernizowane...