6,2 mln złotych – taką kwotę z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 otrzyma Elbląg na przebudowę ul. Traugutta. Wczoraj Miasto podpisało umowę z Zarządem Województwa Warmińsko-Mazurskiego na dofinansowanie tej inwestycji z osi priorytetowej „Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna”.
Planowana na rok 2010 przebudowa ulicy Romualda Traugutta ma poprawić komfort, bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych oraz estetykę ulicy. Ulica Traugutta będzie przebudowana od skrzyżowania z ul. Kosynierów Gdyńskich, bez tego skrzyżowania, do skrzyżowania z ulicą Stanisława Moniuszki wraz z tym skrzyżowaniem. Planowane przedsięwzięcie ma istotne znaczenie dla poprawy systemu komunikacyjnego w tej części Elbląga. Poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Nastąpi usprawnienie i upłynnienie ruchu samochodowego poprzez wprowadzenie zatok autobusowych oraz poprawę jakości nawierzchni jezdni.
Inwestycja będzie polegała na przebudowie i budowie jezdni, chodników i zatok postojowych, budowie zatok autobusowych z wiatami i peronami, przebudowie i budowie zajazdów, oświetlenia ulicznego i odwodnienia ulicy oraz usunięciu kolizji infrastruktury technicznej.
Urząd Miejski szukał możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację tej inwestycji. Środki udało się pozyskać z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Elbląg w ramach osi priorytetowej „Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna” otrzymał z tego programu dofinansowanie w kwocie 6,2 mln złotych.
Obok Miasta Elbląg umowy z Zarządem Województwa podpisali wczoraj przedstawiciele powiatów braniewskiego, działdowskiego i nowomiejskiego. Wszystkie projekty otrzymały wsparcie z osi priorytetowej „Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna”.
- Mamy świadomość, że każda złotówka zainwestowana w drogi, to złotówka, która cieszy mieszkańców Warmii i Mazur – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Robimy zatem wszystko, by jak najwięcej pieniędzy trafiało do gmin i powiatów. W połączeniu z modernizacją tras wojewódzkich pozwoli nam to zdecydowanie poprawić jakość infrastruktury drogowej w naszym regionie.
Elbląski projekt przewiduje przebudowę ul. Romualda Traugutta, co ułatwić ma połączenie z terenami inwestycyjnymi, na których powstaje Elbląski Park Technologiczny. Zarząd Województwa postanowił dofinansować tę inwestycję kwotą przekraczającą 6,2 mln złotych.
Z kolei inwestycja przygotowywana przez Powiat Braniewski obejmuje przebudowę ulic: Morskiej, Sądowej i Świętojańskiej w Braniewie, wchodzących w skład ciągu komunikacyjnego Nowa Pasłęka – Braniewo – Pieniężno – Jesionowo. Dofinansowana w kwocie ponad 2,2 mln złotych inwestycja ma usprawnić przejazd na linii województwo warmińsko-mazurskie – Obwód Kaliningradzki.
Natomiast Powiat Działdowski na przebudowę drogi powiatowej nr 1254N Tuszewo - Truszczyny - Dębień otrzyma 2,3 mln złotych.
Ponadto kwota 1,86 mln złotych trafi do Powiatu Nowomiejskiego i wspomoże przebudowę drogi powiatowej 1299N na najbardziej zniszczonym odcinku w miejscowościach Bielice i Krotoszyny.
Elbląski projekt przewiduje przebudowę ul. Romualda Traugutta, co ułatwić ma połączenie z terenami inwestycyjnymi, na których powstaje Elbląski Park Technologiczny.- te zdanie jest chyba tylko po to napisane aby dostac dotacje na droge:P hahahahaha Ale jak taki bajer maja wladze miasta to ok :D wazne ze jest kasa.
a kiedy będzie poprawiona ulica Browarna same dziury pełna tirów jadących do browaru,jest obwodnica stoi sobie pusta .skrzyżowanie koło zus do poprawki rozebrano budynek aż się prosi o pas skrętu w prawo.karetki na sygnale jadą chodnikiem lub stoją w korku.ulice trzeba budować szersze samochodów przybędzie elblążan też .zacząć budowę kładek nad ulicami bo się zakorkujemy.jest wiele ulic gdzie może być więcej pasów jazdy tylko trzeba popatrzec i zrobic...
Ciekawe czy przy tej "okazji" nie rozbiorą parę budynków, bo w tym mieście rządzi jakieś popaprane lobby drogowe (zob. sygnalizacja świetlna przed świętami). I czy nie trzeba by było zbudować (tak jak kiedyś już było) linię tramwajową (kiedyś Nr. 3), któraby przecinała miasto w poprzek. Bo te 5 linii tramwajowych to w zasadzie biegnie obok siebie równolegle.
taaak, na pewno do Elbląskiego Parku Technologicznego będą jeździć przez Traugutta