Już za rok z ul. Mazurskiej będziemy mogli dojechać do Alei Jana Pawła II. Miasto rozpoczyna budowę układu dróg i ulic, które stworzą dojazd do obszaru Elbląskiego Parku Technologicznego. Oprócz budowy 1,6 km łącznika z Modrzewiny na ul. Mazurską, powstanie układ 1,1 km ulic na terenie Subparku IV, na wschód od Alei JP II.
W sumie w przeciągu jednego roku na Modrzewinie wybudowane zostaną kolejne odcinki dróg o łącznej długości 2,8 km. Drogi powstaną na obszarze czwartego subparku Elbląskiego Parku Technologicznego na terenie Modrzewiny Południe – naprzeciw aktualnie budowanego budynku Centrum Logistycznego. Jedna z nowych ulic będzie drogą dojazdową (zbiorczą), natomiast pozostałe drogami wewnętrznymi (lokalnymi) do nowo powstającego Elbląskiego Parku Technologicznego.
Od podstaw powstanie także odcinek biegnący od Al. Jana Pawła II do ul. Mazurskiej. Połączy on
istniejącą infrastrukturę drogową z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Stworzyć to ma dogodne warunki do przyciągnięcia inwestorów zarówno lokalnych, jak i zewnętrznych ze względu na ulgi w podatkach lokalnych i inne udogodnienia.
- Zakres robót przewidzianych do realizacji obejmuje budowę układu ulic na terenie Subparku IV na obszarze Modrzewiny Południe o długości 1138,5 m i szerokości jezdni od 5,5 m do 6 m wraz z infrastrukturą – informuje Teresa Malentowicz, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego.
W ramach tej inwestycji planowana jest budowa chodników i ścieżek rowerowych, sieci kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci telekomunikacyjnej, oświetlenia ulicznego i zbiorników retencyjnych.
Drugą równorzędną częścią będzie stworzenie dojazdu do terenu EPT od strony ul. Mazurskiej.
- Zakres robót przewiduje budowę drogi od Al. Jana Pawła II, przebiegającej przez obszar Modrzewiny Południe położony na północ od osiedla Zawada, z wyprowadzeniem do ul. Mazurskiej, o łącznej długości 1624,5 m i szerokości jezdni od 3,5 m do 7 m – mówi Teresa Malentowicz.
W ramach tego zdania powstać mają chodniki i ścieżki rowerowe, sieci kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowe, sieci telekomunikacyjne oraz oświetlenie uliczne.
- Najbardziej zadowoleni z tej inwestycji będą mieszkańcy osiedla Zawada – mówi Prezydent Elbląga Henryk Słonina. - Gdy pełną parą ruszy Park Technologiczny, ruch pojazdów znacznie się zwiększy, a droga która powstanie będzie mijać Zawadę.
Dziś w Urzędzie Miejskim podpisano umowę z wykonawcą tych inwestycji, którym w wyniku przetargu zostało Warmińsko-Mazurskie Przedsiębiorstwo Drogowe w Olsztynie. Wartość umowy to 16 mln 709 tys. 331 zł. Drogi mają powstać najdalej do 30 września 2010 r.
- W przyszłym tygodniu nastąpi przekazanie placu budowy. Na początku teren pod przyszłą drogę zostanie przebadany przez saperów, gdyż jest to obszar byłego poligonu wojskowego. Następnie do końca roku chcemy wykonać mikroniwelację terenu i całą kanalizację – zapowiada Marek Lipski, prezes WMPD w Olsztynie.
W sumie w tym roku wykonane mają zostać prace o wartości 5 mln zł.
Budowa dróg o długości 2,8 km to drugie zadanie realizowane w ramach dużego projektu pod nazwą Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe. Pierwsze zadanie, którego realizacją od kilku już miesięcy trwa, polega na budowie Centrum Logistycznego, które zajmować się będzie kompleksową obsługą inwestorów działających w Parku. Znajdą się w nim również podmioty naukowe i badawcze, instytucje sektora publicznego, finansowego, a także podmioty świadczące usługi w zakresie handlu, gastronomii sportu i rekreacji. Centrum Logistyczne, którego koszt budowy wyniesie 46 mln 688 tys. 613 zł, powstanie w momencie oddania do użytku wspomnianych wyżej dróg, czyli do końca września przyszłego roku.
Cały projekt „Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe” o wartości 68 mln 783 tys., dofinansowany jest w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 w kwocie 55 mln 588 tys zł.
jak wyybudujecie drogi i będzie pełna infrastruktura ,woda ,prąd ,kanaliza , CO itd. wtedy sprzedawajcie działki a nie jak teraz kupa kasy za kawałek pustyni
Szanowni Państwo na stronie www.modrzewina.pl nie jest pokazany istniejący port Zatoka Elbląska. Pytanie do władz dlaczego? Port Zatoka Elbląska w historycznych granicach można zobaczyć na stronie kliknij tu http://www.rafzen.pl/Kulas/Poczta_11_07_2007/ZATOKA2.jpg. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
A na stronie o wypadku na Piłsudskiego też nie ma pokazanego portu elbląskiego :(
No to ludzie beda mieli lepszy dojazd zeby z psem na spacer isc po polach albo na grzyby :P
Piękna droga w księżycowym krajobrazie. Zrobiłem sobie ostatnio rundkę, ciekawe przeżycie. I tylko zastanawiam się jak będą wyglądały za parę lat, jak wytrzymają ten ruch ciężki związany z budowami. trzeba będzie remontować. Unia już na to nie da....
Wszystko pięknie, tylko dlaczego, zarówno w przypadku Alei Jana Pawła jak i nowoplanowanego łącznika z ulicą Mazurską, nie buduje się od razu ulic dwujezdniowych o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach. Jeżeli na Modrzewinie mają mieścić się również zakłady produkcyjne, trzeba zakładać, że na tamtejszych ulicach pojawią się w przyszłości wielkogabarytowe samochody ciężarowe. A jak wiadomo na ulicy jednojezdniowej zawrócenie TIRem jest praktycznie niewykonalne. Poza tym, ulica Płk. Dąbka na odcinku od centrum miasta do Zawady jest ulicą dwujezdniową, więc tym bardziej nie rozumiem dlaczego zaniechano kontynuacji tego rozwiązania w dalszym przebiegu ulicy.
Jedna uwaga - kompletny brak oznakowania kierunkowego na skrzyżowaniu Płk. Dąbka-Odrodzenia-Ogólna-Jana Pawła. Efekt, nietutejsi kierowcy jadą na Modrzewinę myśląc że jest to wyjazd na Warszawę. Miasto jest jednak nieugięte i nie ma zamiaru ustawić kierunkowskazów na wyżej wspomnianym skrzyżowaniu, czego zupełnie nie rozumiem. Skrzyżowanie jest dosyć duże i naprawdę jest to tam rzecz niezbędna, chociażby ze względów turystycznych. Jadąc Płk. Dąbka od strony centrum powinniśmy co najmniej zobaczyć następujące informację w lewo: Zawada, Rubno,Tolkmicko przez Suchacz (ewentualnie Gdańsk, Warszawa z uwagi na możliwość dojazdu ul. Mazurską do Trasy Unii Europejskiej), w prawo: Nad Jarem, Bielany, Próchnik, Tolkmicko przez Łęcze, Frombork, Braniewo prosto: Modrzewina. Tak to widzę. Oczywiście miłe byłoby gdyby pojawiła się również kontynuacja tego oznakowania na dalszych skrzyżowaniach.