Czeska spółka inżynieryjna, projektowa i konsultacyjna Sudop Praha wykona na zamówienie GDDKiA w Olsztynie, koncepcję programową docelowego rozwiązania węzła drogowego Elbląg-Wschód. Koncepcja będzie obejmować m.in. zabezpieczenie terenu pod przyszłą rozbudowę węzła oraz poprawę obsługi komunikacyjnej Gronowa Górnego i Elbląga z siecią dróg krajowych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie w marcu tego roku rozstrzygnęła przetarg na Wykonanie Koncepcji Programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody, na realizację inwestycji polegającej na docelowym rozwiązaniu węzła drogowego Elbląg-Wschód, na skrzyżowaniu dróg krajowych S7 i S22 oraz drogi wojewódzkiej nr 500. Koncepcję Węzła za 428 tys. zł wykona spółka Sudop Praha z Czech.
Sudop Praha jest jest jednym z najstarszych biur projektowo-inżynieryjnych w Republice Czeskiej. Spółka, która ma swoją delegaturę także w Warszawie, jest aktywna w Polsce od 2005 roku. W ciągu 3 lat firma brała udział lub nadal współdziała przy wykonaniu 5 różnych zamówień na terenie Polski, m.in. studium wykonalności budowy drugiej trasy metra w centralnej części Warszawy.
Do końca października 2009 r. Sudop Praha wykona koncepcję programową, która dotyczyć będzie m.in. rozwiązań docelowego układu węzła drogowego Elbląg-Wschód tzn. dostosowania geometrii oraz innych parametrów technicznych węzła dla docelowego przekroju poprzecznego drogi S-7 (2 jezdnie po 3 pasy ruchu), S-22 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu bądź 2x3) oraz wlotu do Elbląga drogi wojewódzkiej nr 500 (2x2). Koncepcja zawierać będzie także rozwiązania komunikacyjne pomiędzy Gronowem Górnym i jego terenami inwestycyjnymi (wschodnia i zachodnia strona S-7) oraz Elblągiem, a co za tym idzie poprawę dostępności pośredniej tych terenów do drogi S-7 (zjazdy do terenów zarezerwowanych pod centra handlowe).
- Główne problemy jakie ma rozwiązać koncepcja to: zabezpieczenie terenu, który jest bardzo atrakcyjny pod względem inwestycyjnym pod przyszłą rozbudowę węzła z uwzględnieniem docelowego przekroju krzyżujących się dróg, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na węźle oraz poprawę obsługi komunikacyjnej Gronowa Górnego i Elbląga z siecią dróg krajowych – wyjaśnia Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace nad koncepcją już trwają. Umowny termin zakończenia prac projektowych upływa z dniem 31.10.2009 r.
- Należy dodać, że jeszcze w II kwartale tego roku planowane jest przedstawienie przez biuro projektów pierwszych rozwiązań koncepcyjnych – zaznacza Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.
A nie mozna bylo tego od razu zrobic?
A co nasi to już nie umieją projektować takich żeczy że musimy dorabiać pepików
to juz jest wezeł gordyjski a ile jeszcze namieszaja nie trzeba było zrobićwczesniej docelowo bo Słonina co zrobi i za chwile rozwala i przebudowuje marnuje nasze pieniadze
w Elblągu co zrobią to zaraz przebudowują żeby bakszysz był i kolesie zarobili
A to medale i nagrody za ta karykaturę skrzyżowania też będą odbierać. Ile jeszcze zapłacimy za ignorancje decydentów ? Ile to nas będzie jeszcze kosztować.
sudop... dwa lata opoznienia przy projektowaniu łacznika z linii radomskiej na lotnisko okęcie... bez komentarza. Milej dekady z pepikami, elblągi...
To Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odpowiada za budowe wezla, a nie miasto Elblag, wiec co wy znowu marudzicie?